يادگيري ضبط مكالمه تلفني در موبايل ‌هاي آيفون

شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 6 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
آيا قصد داريد مكالمه تلفني خود را در موبايل‌هاي آيفون ضبط كنيد؟ نگران نباشيد؛ ما در اين مقاله روش‌هاي ضبط مكالمه تلفني در آيفون را يادگيري خواهيم داد.
تبليغات

همانطور كه مي‌دانيد، هيچ روش اختصاصي براي ضبط مكالمه تلفني در موبايل‌ آيفون وجود ندارد. در حقيقت شركت اپل به دليل پيروي از برخي قوانين خاص و حفظ حريم شخصي افراد، اين قابليت را در موبايل‌هاي آيفون قرار نداده است، اما بايد بدانيد كه ضبط مكالمه در موبايل آيفون، غيرممكن نيست و براي انجام اين كار هم ترفندهاي خاصي وجود دارد. در صورتي كه مي‌خواهيد از اين روش‌ها براي ضبط تماس صوتي استفاده كنيد، بايد نتايج و دردسرهاي قانوني كه ممكن است ايجاد شود را در انديشه متخصصين داشته باشيد.

ضبط مكالمه تلفني در آيفون بدون استفاده از اپليكيشن

مرجع متخصصين ايران ضبط مكالمه تلفني در آيفون بدون استفاده از اپليكيشن

اين روش را بايد به عنوان يكي از ساده‌ترين روش‌هاي ضبط مكالمه تلفني از موبايل‌هاي آيفون معرفي كنيم. شما براي ضبط صداي مكالمه صوتي از طريق موبايل‌هاي آيفون، آن هم در شرايطي كه از هيچ برنامه شخص ثالثي استفاده نكنيد، قطعا به يك ميكروفون نياز خواهيد داشت كه توانايي ضبط صدا را داشته باشد.

البته زماني اين روش مي‌تواند تاثيرگذار باشد كه در يك محيط آرام قرار داشته باشيد و بتوانيد از بلندگوي آيفون خود هم استفاده كنيد:

  • با مخاطب خود تماس گرفته و روي نماد بلندگو ضربه بزنيد. در صورتي كه به هدفون بلوتوثي متصل هستيد، لازم است بلندگوي آيفون را از اين ليست انتخاب كنيد.
  • دستگاه ضبط‌كننده خود را فعال كرده و كار ضبط صدا را آغاز كنيد.
  • موبايل خود را به اندازه كافي به ميكروفون نزديك كنيد تا بتواند صداي مخاطب را با وضوح بالا دريافت و ضبط كند.
  • هنگامي كه مكالمه صوتي شما پايان يافت، فايل صوتي موردانديشه متخصصين را ذخيره‌سازي كنيد.

 در يك دستگاه iOS، مي‌توانيد تماس را با استفاده از برنامه حافظه صوتي اپل هم ضبط كنيد. در مك يا رايانه شخصي هم امكان ويرايش آن‌ها وجود دارد.

ضبط تماس صوتي در آيفون با Google Voice

مرجع متخصصين ايران ضبط تماس صوتي در آيفون با Google Voice

در ابتدا بايد بدانيد كه Google Voice يك سرويس تماس رايگان VoIP بوده و در ايالات متحده آمريكا و كانادا در دسترس است. اين قابليت مي‌تواند يك شماره تلفن رايگان ايالات متحده، صندوق پستي مربوط به پست صوتي و برقراري تماس داخل كشور و بين‌المللي را در اختيارتان قرار دهد.

استفاده از Google Voice نيازمند برنامه Google Voice بوده كه براي وب و دستگاه‌هاي اندرويد و iOS هم در دسترس قرار دارد. يكي از ويژگي‌هاي اين برنامه، توانايي آن براي ضبط كردن مكالمه صوتي است. قبل از آن كه بتوانيد اين كار را انجام دهيد، لازم است تنظيم سرويس را براي مدت زماني انجام دهيد.

  • برنامه Google Voice را براي آيفون دانلود كنيد، سپس آن را باز كرده و توسط حساب متخصصي گوگل، وارد سيستم شويد.
  • در ادامه بايد روي جست‌وجو ضربه زده و شماره تلفن جديدي كه مي‌خواهيد با حساب Google Voice در ارتباط باشيد را انتخاب كنيد.
  • شماره را تاييد كرده و سپس روي گزينه Next ضربه بزنيد تا زماني كه از شما بخواهد شماره تلفن خود را وارد كنيد.
  • شماره تلفن آيفون خود را وارد كرده و تاييد كنيد. در ادامه منتظر باشيد تا يك كد تاييد براي شما ارسال شود.
  • تنظيمات مربوط به نصب Google Voice را با كدي كه ارسال شده است، تاييد كنيد.

قبل از ثبت تماس، يك مرحله نهايي وجود دارد كه بايد آن را انجام دهيد. شبكه اجتماعي Google Voice را باز كرده و در صورت لاخبار تخصصي هم وارد حساب متخصصي گوگل شويد. هم اكنون روي نماد چرخ دنده موجود در سمت راست بالاي صفحه كليك كرده تا فهرست مربوط به تنظيمات، باز شود. در اين بخش، منوي برگه تماس را در سمت چپ صفحه انتخاب كنيد. تا زماني كه گزينه‌هاي تماس تلفني را مشاهده كنيد، بايد به سمت پايين برويد؛ بنابراين از فعال بودن اين تنظيمات، اطمينان حاصل كنيد.

مرجع متخصصين ايران ضبط تماس صوتي در آيفون با Google Voice

ضبط تماس تلفني با استفاده از برنامه شخص ثالث

يكي ديگر از روش‌هاي ضبط تماس تلفني را مي‌توان استفاده از برنامه شخص ثالث عنوان كرد و اگر بخواهيم يكي از بهترين برنامه‌هاي شخص ثالث را براي انجام اين كار معرفي كنيم، Rev Call Recorder گزينه مناسبي خواهد بود. ابتدا بايد برنامه را دانلود و نصب كنيد. هنگامي كه وارد برنامه شويد، لازم است شماره تلفن خود را وارد كرده و كد ارسالي را هم براي تاييد، وارد كنيد. اين فرايند كمي پيچيده است، اما خوشبختانه يك برنامه يادگيريي داخلي را ارائه مي‌كند.

پس از اتمام كار بايد روي گزينه Start Recorded Call ضربه بزنيد، سپس تماس خروجي يا تماس ورودي را انتخاب كنيد. براي تماس‌هاي خروجي بايد يك تماس با سرويس ضبط‌كننده و در ادامه هم يك تماس با مخاطب خود برقرار كنيد. هنگامي كه هر دو تماس برقرار شدند، بايد براي شروع ضبط مكالمه صوتي، روي گزينه ادغام تماس (Merge Calls) ضربه بزنيد.

توجه داشته باشيد كه فرايند در تماس‌هاي دريافتي، كمي متفاوت است، اما در مجموع مي‌توان گفت كار سختي در پيش نخواهيد داشت.

هنگامي كه تماس به پايان برسد، برنامه به صورت مستقيم شما را از قابل دانلود بودن فايل صوتي آگاه خواهد كرد. مهم‌ترين تفاوت اين برنامه با ساير سرويس‌هاي ضبط مكالمه صوتي، نمايش شماره تلفن براي مخاطب است. البته تماس‌هاي شما در سرورهاي ساير شركت‌ها ذخيره مي‌شود، بنابراين قطعا دلتان نمي‌خواهد كه از اين سرويس براي مواد خصوصي استفاده كنيد. بد نيست بدانيد كه اين برنامه شخص ثالث آيفون داراي قابليت‌هاي بيشتري هم است.

روش ضبط تماس تلفني با آيفون از طريق VoiceMail

استفاده از اين روش و عملكرد آن تا حد زيادي به شما بستگي دارد. ابتدا بايد مثبت يا منفي بودن امكان بارگيري فايل‌هاي صوتي توسط اپراتورها را مورد مطالعه قرار دهيد. برنامه تلفن را در آيفون باز كرده و روي برگه VoiceMail موجود در گوشه سمت راست قسمت پايين، ضربه بزنيد. در صورتي كه يك ليست از پيام‌هاي پست صوتي نمايش داده شود، عالي است. شما مي‌توانيد در نهايت آن‌ها را بارگيري كرده و در دستگاه خود نگه‌داري كنيد، بنابراين اين روش براي شما متخصصد دارد.

مرجع متخصصين ايران روش ضبط تماس تلفني با آيفون از طريق VoiceMail

اگر شما روي صفحه موبايل، فقط گزينه تماس صوتي را مشاهده كنيد، بايد بگوييم كه خوش‌شانس نيستيد. البته هنوز هم مي‌توانيد از اين روش استفاده كنيد، اما صندوق پستي شما به عنوان امانت نزد اپراتور است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات