بهترين هارد اكسترنال هاي موجود در بازار ايران [تير ۱۴۰۲]

يك‌شنبه ۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
مطالعه 25 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
تنوع زياد هارد اكسترنال انتخاب مدل مناسب را دشوار كرده است. در اين مقاله با بهترين هارد اكسترنال هاي موجود در بازار ايران آشنا مي‌شويم.
تبليغات

در ده سال گذشته، دنياي حافظه‌‌هاي ذخيره‌سازي تغييرات زيادي ديده است؛ ولي هاردديسك‌ها هنوزهم محبوبيت زيادي در بين متخصصان و علاقه‌مندان به ذخيره‌سازي حجم زياد اطلاعات دارند. هاردديسك‌ها هنوز اصلي‌ترين حافظه‌هاي ذخيره‌سازي در كامپيوترهاي شخصي محسوب مي‌شوند و با‌توجه‌به نسبت حجم به ارزش، گزينه ايدئالي براي آرشيو اطلاعات محسوب مي‌شوند. همان‌طوركه مي‌دانيد، هاردديسك‌ها را به دو دسته كلي اينترنال (داخلي) و اكسترنال (خارجي) تقسيم مي‌شوند:

  • دسته اول آن‌هايي هستند كه در داخل لپ‌تاپ‌ها و كامپيوترهاي خانگي استفاده مي‌شوند و براي ارتباط با سيستم از درگاه SATA بهره مي‌برند.
  • دسته دوم آن‌هايي هستند براي ذخيره‌‌ اطلاعات خارج از كامپيوتر به‌كار مي‌روند و از درگاه‌هايي مثل USB و تاندربولت براي اتصال خود استفاده مي‌كنند.

هاردديسك‌هاي اكسترنال را مي‌توان ازانديشه متخصصين طراحي و متخصصد به دو دسته مهم اكسترنال‌هاي معمولي و اكسترنال‌‌هاي آرشيوي تقسيم كرد:

  • دسته اول ابعاد كوچكي دارند كه عموما در دل خود درايو‌هاي ۲٫۵ اينچي را جاي داده‌اند. اين حافظه‌ها عموما به منبع تغذيه خارجي نيازي ندارند و انرژي لازم را ازطريق درگاه USB دريافت مي‌كنند. همچنين، به‌راحتي جابه‌جايي مي‌شوند و مي‌توان آن‌ها را هر جايي بدون نياز به برق استفاده كرد.
  • دسته دوم ابعاد بزرگ‌‌تري دارند و به‌گونه‌اي طراحي مي‌شوند كه بتوانند به‌صورت ايستاده روي ميز قرار بگيرند و در ظرفيت‌هاي چشمگير براي آرشيو اطلاعات استفاده شوند. تقريباً همه اين نوع حافظه‌ها به‌دليل استفاده از درايو‌هاي بزرگ‌تر ۳/۵ اينچي، نيازمند اتصال به منبع برق خارجي هستند؛ بنابراين، به‌دليل ابعاد و وزنشان به‌راحتيِ دسته اول حمل‌شدني نيستند و گاه با چند نوع درگاه به كامپيوتر متصل مي‌شوند.
فهرست مطالب
مرجع متخصصين ايران apacer Ac731 / اپيسر اي سي ۷۳۱

ظرفيت هارد اكسترنال

مهم‌ترين ويژگي‌ هاردهاي اكسترنال تنوع ظرفيت‌ها و ارزش معقول هر گيگابايت از آن‌ها است. هاردهاي اكسترنال يك و دوترابايتي معمولي ظرفيت‌هاي پرفروش‌ اين نوع محصولات به‌شمار مي‌روند و نيازهاي طيف وسيعي از متخصصان را پوشش مي‌دهند. اكسترنال‌هاي معمولي با ابعاد كوچك و حداكثر ظرفيت شش ترابايت هم در بازار موجود هستند.

امروزه، هارد اكسترنال روميزي يا دسكتاپ تا ظرفيت‌هاي بسيار زياد مانند چهل ترابايت هم دردسترس هستند و ظرفيت‌هاي شش و ده و چهارده ترابايت نيز ظرفيت‌هاي محبوب اين حافظه‌ها محسوب مي‌شود. فراموش نكنيد پيش از هرگونه تصميم براي خريد حافظه، ابتدا ظرفيت موردنيازتان را برگزينيد و سپس انتخاب را آغاز كنيد.

مرجع متخصصين ايران سه هارد اكسترنال لسي d2، وسترن my Book و HD900 اي ديتا با رنگ مشكي در كنار هم

سرعت هارد اكسترنال

سرعت چرخش ديسك تقريباً در همه مدل‌هاي معمولي هارد اكسترنال ۵،۴۰۰ دوربردقيقه است و مدل‌هاي روميزي به‌دليل ساختار متخصص‌شان، هم در مدل‌هاي ۵،۴۰۰ و هم ۷،۲۰۰ دوربردقيقه عرضه مي‌شود. مدل‌هاي ۷،۲۰۰ دوربردقيقه تقريباً ۳۳ درصد سريع‌تر از نمونه‌هاي ۵،۴۰۰ هستند.

نكته مهمي كه درباره هاردهاي اكسترنال بيشتر از سرعت چرخش اهميت دارد، ارتباط آن با رايانه است؛ يعني اگر شما هارد اكسترنالي با همراهي از USB 3.0 را به درگاه USB 2.0 متصل كنيد، سرعت شما به‌مراتب كمتر از حد انتظارتان خواهد بود. پس پيش از خريد، حتماً به نوع درگاه‌هاي كامپيوتر و حافظه دقت كنيد. درگاه USB 3.0 و خانواده نسل اول USB 3.1 و USB 3.2 ازانديشه متخصصين سرعت يكسان هستند و حداكثر سرعت‌ انتقال پنج‌ گيگابيت‌برثانيه را ارائه خواهند داد. براي آشنايي بيشتر با تفاوت‌هاي انواع درگاه USB مقاله «USB چيست؟» را مطالعه كنيد.

استاندارد USB 2.0 حداكثر ۴۸۰ مگابيت‌برثانيه را انتقال مي‌دهد؛ بدين‌معني كه هاردديسكي كه قابليت انتقال صد تا دويست مگابايت‌بر‌ثانيه را دارد، با اتصال به اين درگاه سرعتي بيشتر از شش مگابايت‌برثانيه را تجربه نخواهد كرد. اتصال تاندربولت و USB نوع C ديگر راه‌هاي ارتباطي بين حافظه‌هاي SSD و هارد اكسترنال و كامپيوتر هستند. نمونه‌هاي بي‌سيم نيز در بازار يافت مي‌شوند؛ اما تنوع مدل در آن‌ها بسيار كمتر است.

طراحي هارد اكسترنال

هاردديسك‌ها حتي در بهترين مدل‌‌ها حين كار به تكان‌خوردن حساس هستند؛ بنابراين، منظور از ضد‌ضربه‌بودن در هاردديسك‌هاي اكسترنال عموما محافظت از داده‌ها در تكان‌ها و زمين‌خوردن‌هايي است كه در آن حافظه به كامپيوتر متصل نيست. استانداردهاي مختلفي در اين بخش وجود دارد؛ مانند مقاومت دربرابر افتادن از ارتفاع ۱٫۵ متري، گواهي IP68 براي ضد‌آب‌بودن كامل و... كه همگي را پيش از خريد بايد مطالعه كنيد. هاردديسك‌هاي اكسترنال ضد‌ضربه و ضد‌آب عموما كمي بزرگ‌تر از نمونه‌هاي مشابه ساده خود هستند. هاردهاي اكسترنال روميزي كه به آن‌ها «آرشيوي» هم گفته مي‌شود، عموما ابعاد بسيار بزرگ‌تري دارند؛ در‌صورتي‌كه ديگر اكسترنال‌ها را حتي در جيبتان هم مي‌توانيد جا دهيد. اگر نگران گم‌شدن كابل اتصال هستيد، برخي مدل‌ها محفظه‌اي براي اتصال آن به حافظه در انديشه متخصصين گرفته‌اند.

مرجع متخصصين ايران اي ديتا Adata HD770g

ساير قابليت‌هاي هارد اكسترنال

حسگر اثرانگشت و ديگر ويژگي‌هاي امنيتي، تنوع درگاه در هاردهاي آرشيوي يا حتي نورپردازي ازجمله ويژگي‌هاي كم‌اهميت‌تر در هاردهاي اكسترنال هستند.

بهترين هاردهاي اكسترنال اقتصادي

اين دسته از هارد اكسترنال‌ها كه بخش مهمي از بازار را تشكيل مي‌دهند، با طراحي ساده و ابعاد مناسبشان گزينه مناسبي براي حمل روزانه هستند و متخصصي‌هاي عادي را به‌خوبي پوشش مي‌دهند. در اين دسته، از ضد‌آب‌بودن و طراحي خاص و البته هزينه اضافي براي آن‌‌ها خبري نيست. همه هاردهاي اكسترنال اين رده از نوع ۲٫۵ اينچي و با سرعت چرخش ۵،۴۰۰ دوربردقيقه هستند.

مرجع متخصصين ايران بهترين هارد اكسترنال - توشيبا Canvio Basics

توشيبا Canvio Basics

توشيبا Canvio Basics ساده‌ترين و اقتصادي‌ترين هاردديسك اكسترنال اين شركت محبوب محسوب مي‌شود. اين هارد اكسترنال با ظرفيت‌هاي مختلفي از پانصد گيگابايت تا چهار ترابايت در بازار عرضه شده است و همه آن‌ها از نسل اول استاندارد USB 3.2 همراهي مي‌كنند؛ بنابراين، در تئوري مي‌تواند با حداكثر سرعت پنج گيگابيت‌بر‌ثانيه اطلاعات را انتقال دهد. طراحي توشيبا Canvio Basics ساده و باريك و به‌اصطلاح مينيمالي است. اين هاردديسك ۲٫۵ اينچي به‌قدري كوچك است كه به‌راحتي در كف دست جاي مي‌گيرد.

بسته به ظرفيت هاردديسك، وزن آن‌ها هم متغير است؛ به‌طوري‌كه مدل پانصدگيگابايتي فقط ۱۴۰ گرم وزن دارد و مدل‌هاي يك و دوترابايتي ۱۰ گرم سنگين‌ترند و وزن مدل چهارترابايتي نزديك به ۲۲۰ گرم است. بنابراين به‌جز مدل چهار‌ترابايتي، بقيه مدل‌ها به‌قدري سبك طراحي شده‌اند كه به‌سختي متوجه وزن آن در دستتان خواهيد شد. نكته ديگري كه درباره Canvio Basics بايد اشاره كنيم، اين است كه بدنه اين هاردديسك روكشي كاملاً مات دارد و اثرانگشت روي آن باقي نمي‌ماند؛ بنابراين، ظاهر هاردديسك هميشه تميز باقي مي‌ماند. اين هارد اكسترنال توشيبا فقط در رنگ مشكي عرضه شده است.

مرجع متخصصين ايران بهترين هارد اكسترنال - وسترن ديجيتال My Passport

وسترن ديجيتال My Passport

طراحي مينيمال و ابعاد مناسب و عرضه در ظرفيت‌هاي يك، دو، چهار و پنج ترابايت وسترن ديجيتال My Passport را به هاردي مناسب و خوش‌اندازه از برندي معتبر تبديل كرده است. البته در اين هارد اكسترنال از مقاومت دربرابر ضربه خبري نيست. وزن مدل‌هاي يك و دوترابايتي فقط ۱۲۰ گرم و وزن مدل‌هاي ديگر ۲۱۰ گرم است. در اين حافظه، وسترن ديجيتال از درگاه Micro USB نوع B استفاده كرده و سرعت نوشتن و خواندن در آن درصورت اتصال به درگاه USB 3.0 بين ۱۰۰ تا ۱۳۰ مگابايت خواهد بود.

مرجع متخصصين ايران بهترين هارد اكسترنال - سيگيت Expansion

سيگيت Expansion

سيگيت Expansion يكي از هاردهاي اكسترنال جذاب بازار ايران محسوب مي‌شود. ابعاد مناسب و وزن ۱۷۰ و ۲۳۰ گرمي در مدل‌هاي مختلف و عرضه در پنج ظرفيت يك تا پنج ترابايت، ازجمله ويژگي‌هاي اين حافظه به‌شمار مي‌رود. اين هارد اكسترنال فقط در رنگ مشكي روانه بازار شده و سيگيت از درگاه ميكرو USB نوع B در اين حافظه استفاده كرده است. اين هارد اكسترنال وسترن ديجيتال طبق انتظار، از درگاه USB 3.0 نيز همراهي مي‌كند.

بهترين هاردهاي اكسترنال با طراحي خاص يا بدنه مقاوم

اين دسته از هارد‌هاي اكسترنال در بازار بسيار محبوب شده‌اند و عموما وزن و ابعاد و حتي ارزش بيشتري از دسته پيشين دارند. ضدآب و ضد‌ضربه بودن اين حافظه‌ها فقط در زماني است كه حافظه مشغول كار نباشد؛ اما برخي از محصولات اين دسته به‌دليل سيستم ضدارتعاش خود درمقايسه‌با دسته قبل دربرابر تكان‌هاي در حال كار نيز ممكن است مقاوم‌تر باشند. طراحي‌‌ اسپرت‌تر و تنوع در اين دسته از محصولات زياد است؛ بنابراين، اگر كمي افزايش ارزش برايتان مهم نيست و به‌دنبال هاردهاي مقاوم‌تر هستيد، به محصولات اين دسته نگاهي بيندازيد.

مرجع متخصصين ايران بهترين هارد اكسترنال - توشيبا Canvio Slim

توشيبا Canvio Slim

گران‌ترين و لوكس‌ترين هارد اكسترنال توشيبا Canvio Slim نام دارد. اين هاردديسك كه در دو رنگ نقره‌اي و مشكي وارد بازار شده است، بدنه‌اي باريك و سبك و تماما آلومينيومي دارد و روكش مات اين هاردديسك نيز تا حد زيادي در‌مقابل جذب اثرانگشت مقاوم است. همه ظرفيت‌هاي Canvio Slim از نسل اول USB 3.2 همراهي مي‌كنند و روي كاغذ مي‌توانند با سرعت حداكثر پنج گيگابيت‌‌بر‌‌‌ثانيه تبادل اطلاعات كنند. اين هاردديسك ۲٫۵ اينچي نيز برق موردنيازش را از درگاه USB دريافت مي‌كند و آن را بدون هيچ اشكالي به انواع تلويزيون هوشمند مي‌توانيد متصل كنيد.

از امكانات جذاب Canvio Slim مي‌توانيم به دو نرم‌افزار Toshiba Storage Backup و Toshiba Storage Security اشاره كنيم. نرم‌افزار اول همان‌طور‌كه از نامش پيدا است، به‌صورت خودكار از محتواي هاردديسك روي فضاي ابري نسخه بكاپ تهيه مي‌كند. نرم‌افزار دوم، يعني Storage Security، براي رمزگذاري روي هاردديسك متخصصد دارد تا امنيت اطلاعاتتان را بتوانيد افزايش دهيد. هر دو نرم‌افزار را به‌رايگان از وب‌سايت رسمي Canvio مي‌توانيد دانلود كنيد.

مرجع متخصصين ايران بهترين هارد اكسترنال - اي ديتا HD720

اي ديتا HD720

HD720 يكي از هاردديسك‌هاي محبوب اي‌ديتا در بازار كشورمان محسوب مي‌شود. وزن ۲۳۲ گرمي مدل‌هاي يك و دوترابايتي، گيره اتصال كابل، ضدآب‌ (گواهي IP68) و ضد‌ضربه بودن، ازجمله ويژگي‌هاي اين هاردديسك محسوب مي‌شود. اي‌ديتا از ديسك‌هاي سيگيت در اين محصول بهره گرفته است و سرعت خواندن و نوشتن ترتيبي آن با استفاده از درگاه USB 3.0 به ۱۴۰ مگابايت‌برثانيه نيز مي‌رسد. ارزش هارد اكسترنال ADATA مدل HD720 نيز نسبت به ويژگي‌هاي آن مناسب است.

مرجع متخصصين ايران بهترين هارد اكسترنال - اپيسر AC731

اپيسر AC731

اپيسر AC731 محصولي ضدآب و ضد‌ضربه با طراحي غيراسپرت است و با‌‌‌توجه‌‌به وزن ۲۳۸ گرمي‌اش، ابعاد مناسبي نيز دارد. همان‌طور‌كه در «مطالعه هارد اكسترنال اپيسر AC731» اشاره كرديم، اين حافظه گواهي IP68 دارد و حداكثر سرعت خواندن ۱۴۰ مگابايت‌برثانيه را ارائه مي‌كند. اين حافظه را به كساني توصيه مي‌كنيم كه به‌دنبال حافظه‌اي با ظاهر رسمي‌ و ضدضربه هستند. اپيسر از درگاه USB Type A در اين محصول بهره گرفته است و حفاظت از اطلاعات در افتادن از ارتفاع ۱/۲ متري را تضمين مي‌كند. اين هاردديسك فقط در رنگ مشكي و دو ظرفيت يك و دو ترابايت عرضه شده است.

مرجع متخصصين ايران بهترين هارد اكسترنال - سليكون پاور Armor A75

سليكون پاور Armor A75

سليكون پاور نيز يكي از بازيگران مهم در عرصه هاردهاي اكسترنال است و Armor A75 اين شركت با طراحي شكيل و بدنه آلومينيومي و مقاومت دربرابر ضربه‌، يكي از محصولات زيباي اين رده محسوب مي‌شود. A75 در دو ظرفيت يك و دو ترابايت عرضه مي‌شود و از درگاه USB نوع C در آن استفاده شده است. اين يعني مي‌توانيد به‌راحتي از كابل‌هاي موبايل خود براي اتصال اين حافظه به كامپيوتر خود استفاده كنيد. وزن ۱۶۹ گرمي و ابعاد اين هارد اكسترنال سيليكون پاور كاملاً مناسب ارزيابي مي‌شود.

بهترين هارد اكسترنال هاي دسكتاپ يا آرشيو

در اين بخش، هاردهاي اكسترنال محبوب و برتر دسكتاپي را معرفي خواهيم كرد. در اين نوع هاردديسك‌ها، عرضه در ظرفيت‌هاي حجيم، نيازمندي به آداپتور، تنوع درگاه‌ها و همراهي از RAID ديده مي‌شود. اين هاردديسك‌ها مانند محصولات پيشين چندان حمل‌كردني نيستند؛ به‌همين‌دليل، دسكتاپ ناميده مي‌شوند. سيگيت، وسترن ديجيتال، لسي و اي‌ديتا بازيگران مهم اين رده از هاردها در جهان و كشورمان هستند. همان‌طوركه پيش‌تر نيز گفتيم، اين حافظه‌ها از هاردهاي ۳٫۵ اينچي دسكتاپي استفاده مي‌كنند.

مرجع متخصصين ايران بهترين هارد اكسترنال - سيگيت Backup Plus Hub

سيگيت Backup Plus Hub

بكاپ پلاس هاب به‌دليل داشتن دو درگاه USB در جلو خود، پسوند Hub را به‌خود گرفته است. ازانديشه متخصصين عملكرد، طبق ادعاي وب‌سايت سازنده، تفاوتي بين اين مدل با مدل Expansion Desktop وجود ندارد و در شرايط ايدئال هر دو در آزمايش‌هاي ترتيبي، مي‌توانند به سرعتي بين ۱۸۰ تا ۱۹۰ مگابايت‌برثانيه برسند. اين هارد اكسترنال سيگيت در شش ظرفيت چهار تا شانزده ترابايت عرضه شده است.

مرجع متخصصين ايران بهترين هارد اكسترنال - اي ديتا HM900

اي ديتا HM900

سري HM در سبد محصولات اي‌ديتا، جزو ديگر هاردهاي اكسترنال روميزي شناخته‌شده در بازار كشورمان هستند. ازانديشه متخصصين وزن و ابعاد، اي ديتا HM900 گزينه مناسب‌تري محسوب مي‌شود؛ اما فقط مي‌توانيد مدل‌هاي سه و چهار و شش ترابايتي آن را سفارش دهيد. ازانديشه متخصصين سرعت و پايداري انتقال اطلاعات، با گزينه تقريباً مشابه نمونه‌هاي هم‌ارزش سيگيت و وسترن ديجيتال رو‌به‌رو هستيم.

مرجع متخصصين ايران نماي جلو هارد اكسترنال دسكتاپي لسي d2 Proffesional با رنگ مشكي

لسي d2 Professional

لسي دي ۲ پروفشنال هارد اكسترنال گران‌ارزش‌تر از نمونه‌هاي نام‌ برده شده است و با سرعت چرخش ۷،۲۰۰ دوري و درگاه USB نوع C رسيدن به سرعت انتقال ۲۴۰ تا ۲۵۰ مگابايت‌برثانيه را ممكن مي‌سازد. لسي از هاردديسك‌‌هاي ۳/۵ اينچي انترپرايز سيگيت در اين حافظه بهره گرفته است. بدنه فلزي و عرضه در ظرفيت‌هاي متنوع از چهار تا شانزده ترابايت، ازجمله ويژگي‌هاي اين محصول لسي به‌شمار مي‌رود.

بهترين هارد اكسترنال بر اساس مارك و شركت سازنده

حال در اين بخش قصد داريم شما را با بهترين هارد اكسترنال‌هاي هر برند آشنا كنيم تا بتوانيد تصميم بهتري هنگام خريد بگيريد. توجه داشته باشيد كه هميشه گران‌ترين مدل، بهترين قابليت‌ها را ارائه نمي‌دهد.

بهترين هارد اكسترنال ADATA

مرجع متخصصين ايران بهترين هارد اكسترنال - اي ديتا HD770G

هارد اكسترنال اي ديتا مدل HD770G

از بهترين مارك هارد اكسترنال مي‌توان به اي ديتا اشاره كرد كه اكثر محصولات آن عملكرد بسيار خوبي دارند و افراد زيادي آن‌ها را خريداري مي‌كنند.

HD770G هاردديسك ضد‌آب و ضد‌ضربه جديد ADATA است كه با ۲۷۰ گرم وزن در دو ظرفيت يك و دو ترابايت روانه بازار شده است. اين هاردديسك با چراغ‌هاي LED و ظاهر امروزي‌اش، گزينه‌‌ مناسبي براي گيمرها خواهد بود. باز‌شدن ساده پوشش درگاه‌ها، مقاومت دربرابر نفوذ آب تا عمق دومتري، استانداردهاي ضدشوك و فقدان محلي براي اتصال كابل، ازجمله ويژگي‌هاي اين هاردديسك به‌شمار مي‌رود. HD770G در دو رنگ قرمز و مشكي عرضه مي‌شود و متخصص كنترلي روي نورپردازي‌اش ندارد. اي‌ديتا از درگاه Micro USB B در اين حافظه ذخيره‌سازي استفاده كرده است. براي آشنايي بيشتر با اين محصول نگاه نزديك به HD770G را مشاهده كنيد.

بهترين هارد اكسترنال وسترن ديجيتال

مرجع متخصصين ايران بهترين هارد اكسترنال - وسترن ديجيتال My Book Desktop

هارد اكسترنال وسترن ديجيتال مدل My Book Desktop

ماي بوك دسكتاپ در رده خود، يكي از محصولات خوش‌ارزش محسوب مي‌شود. سرعت خواندن و نوشتن ترتيبي بين ۱۸۰ تا ۲۰۰ مگابايت‌برثانيه، همراهي پيش‌فرض از exFAT، عرضه در هفت ظرفيت از سه تا چهارده ترابايت برخي از ويژگي‌هاي اين هارد اكسترنال است. وسترن از هارد ۳٫۵ اينچي با سرعت چرخش ۵،۴۰۰ دوربردقيقه در اين محصول استفاده كرده است. گفتني است در پشت اين محصول، تنها يك خروجي براي تبادل اطلاعات به‌چشم مي‌خورد.

مي‌توان گفت در اين راهنماي خريد هارد اكسترنال، يكي از بهترين موارد كه حتما خريد آن پيشنهاد مي‌شود My Book Desktop است.

بهترين هارد اكسترنال توشيبا

مرجع متخصصين ايران هارد اكسترنال توشيبا Convio Advance USB 3.2 با رنگي مشكي از نماي روبه‌رو
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران

هارد اكسترنال توشيبا مدل Canvio Advance USB 3.2

مي‌توان Canvio Advance USB 3.2 را بهترين مدل هارد توشيبا دانست زيرا با رابط اتصال بيروني USB 3.2 سرعت بسيار خوبي دارد. اين محصول با ابعاد ۱۰۹ در ۷۸ در ۱۴ ميلي‌متر، داراي سرعت چرخش ديسك ۵۴۰۰ دور در دقيقه است.

هارد اكسترنال توشيبا مدل Canvio Advance در ظرفيت‌هاي مختلف به فروش مي‌رسد و مي‌توانيد آن را در رنگ‌هاي مشكي، سفيد، قرمز و سبز خريداري كنيد. همچنين بايد به اين نكته اشاره كرد كه جنس بدنه‌ي آن از پلاستيك است.

بهترين هارد اكسترنال سيگيت

مرجع متخصصين ايران هارد اكسترنال سيگيت One Touch با رنگي نقره اي از نماي روبه‌رو
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران

هارد اكسترنال سيگيت مدل One Touch

براي بهترين هارد اكسترنال سيگيت سراغ مدل One Touch رفتيم زيرا داراي رابط اتصال بيروني USB 3.2 و سرعت چرخش ديسك ۵۴۰۰ دور در دقيقه است. همچنين اين محصول حداكثر پهناي باند انتقال اطلاعات ۵ گيگابايت در ثانيه را ارائه مي‌دهد.

اين مدل از هارد سيگيت كه در ظرفيت‌هاي مختلف به فروش مي‌رسد داراي ابعاد ۱۱۴ در ۷۸ در ۱۱ است و بدنه‌اي از جنس آلومينيوم دارد. در نهايت نيز بايد گفت كه مي‌توانيد One Touch را در رنگ‌هاي مختلف مشكي، نقره‌اي، آبي روشن، قرمز، طلايي، رزگلد و خاكستري خريداري كنيد.

بهترين هارد اكسترنال سيليكون پاور

مرجع متخصصين ايران هارد اكسترنال Armor A85 با رنگي نقره اي از نماي روبه‌رو
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران

هارد اكسترنال سيليكون پاور مدل Armor A85

يكي از معروف‌ترين برندهاي هارد اكسترنال، سيليكون پاور است زيرا محصولات متنوع و قدرتمندي ارائه مي‌كند. Armor A85 نيز در ميان محصولات ديگر اين شركت، با بدنه‌ي مقاوم، گواهي IP68 و قابليت AES 256-bit يكي از بهترين‌ها است. حتي اگر اين هارد از ارتفاع ۳ متري هم به زمين بيفتد باز هم كار مي‌كند.

اين محصول كه در ظرفيت‌هاي مختلف به فروش مي‌رسد داراي سرعت چرخش ديسك ۵۴۰۰ دور در دقيقه، حداكثر پهناي باند انتقال اطلاعات ۵ گيگابايت بر ثانيه و ولتاژ و جريان عملياتي ۵ ولت است. اگر به دنبال محصولي قدرتمند با عملكرد مناسب هستيد، هارد اكسترنال سيليكون پاور مدل Armor A85 را پيشنهاد مي‌كنيم.

بهترين هارد اكسترنال بر اساس ارزش

حال سراغ دسته‌بندي محصولات براساس ارزش‌هايشان مي‌رويم تا بتوانيد هنگام خريد، براساس بودجه‌ي خود، راحت‌تر تصميم بگيريد. همانطور كه مي‌دانيد ارزش هارد اكسترنال براساس ظرفيت آن تغيير مي‌كند، در نتيجه موارد آورده شده در اين بخش با ظرفيتشان مشخص شده‌اند.

بهترين هارد اكسترنال تا ۲ ميليون تومان

مرجع متخصصين ايران هارد اكسترنال Canvio Ready با رنگي مشكي از نماي سه رخ
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران

هارد اكسترنال توشيبا مدل Canvio Ready ظرفيت 1 ترابايت

يكي از ارزان‌ترين هارد اكسترنال‌هاي موجود در بازار كه مي‌توان به توانايي آن اعتماد كرد، Canvio Ready است. اگر ظرفيت يك ترابايتي آن را خريداري كنيد، مي‌توانيد به محصولي دسترسي داشته باشيد كه علاوه‌بر همراهي از رابط اتصال بيروني USB 3.2، سرعت چرخش ديسك ۵۴۰۰ دور در دقيقه را ارائه مي‌دهد.

بدنه‌ي ۱۷۵ گرمي با ابعاد ۱۱۹ در ۸۰ در ۱۵ ميلي‌متري اين محصول از جنس پلاستيك است. درضمن مي‌توانيد آن را در رنگ‌هاي مشكي و سفيد خريداري كنيد.

بهترين هارد اكسترنال تا ۴ ميليون تومان

مرجع متخصصين ايران هارد اكسترنال Armor A80 با رنگي آبي تيره از نماي سه رخ
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران

هارد اكسترنال سيليكون پاور مدل Armor A80 ظرفيت 1 ترابايت

به احتمال زياد تاكنون بارها تصوير اين هارد را ديده‌ايد. دليل آن هم كيفيت بالا و ارزش نسبتا مناسب آن است. اين محصول را مي‌توان يكي از مقاوم‌ترين محصولات سيليكون پاور دانست؛ خريد اين محصول به افرادي كه برايشان مقاومت بالاي هارد اكسترنال در برابر آسيب‌هاي بيروني مهم است، پيشنهاد مي‌شود.

از ديگر ويژگي‌هاي اين هارد مي‌توان به رابط اتصاب بيروني USB 3.2، سرعت چرخش ديسك ۵۴۰۰ دور در دقيقه و حداكثر پهناي باند انتقال اطلاعات ۵ گيگابايت بر ثانيه اشاره كرد. همچنين Armor A80 داراي گواهي IPX7 است و در برابر فشار تا حداكثر ۳۰۰ كيلوگرم مقاومت دارد.

جنس بدنه‌ي اين محصول سيليكون پاور از فلز و پلاستيك است و مي‌‌توانيد Armor A80 را در رنگ‌هاي آبي و مشكي خريداري كنيد.

بهترين هارد اكسترنال تا ۵ ميليون تومان

مرجع متخصصين ايران هارد اكسترنال Hd650 با رنگي قرمز مشكي از روبه‌رو
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران

هاردديسك اكسترنال اي ديتا مدل HD650 ظرفيت 4 ترابايت

HD650 هاردي است كه در ظرفيت‌هاي مختلف به فروش مي‌رسد. اما اگر بودجه شما ۵ ميليون تومان است، پيشنهاد مي‌كنيم سراغ خريد نسخه‌ي ۴ ترابايتي آن برويد. از ويژگي‌هاي آن مي‌توان به سرعت چرخش ديسك ۵۴۰۰ دور در دقيقه، رابط اتصال USB 3.2 و حداكثر پهناي باند انتقال اطلاعات ۵ گيگابايت بر ثانيه اشاره كرد.

بدنه پلاستيكي HD650 داراي ابعادي برابر ۱۲۶ در ۹۸ در ۲۶ است و مي‌توان آن را در رنگ‌هاي مشكي، قرمز و آبي خريداري كرد. همچنين اين محصول از رمزنگاري AES 256-bit همراهي مي‌كند. درنتيجه امنيت اطلاعات شما حفظ خواهد شد.

بهترين هارد اكسترنال تا ۷ ميليون تومان

مرجع متخصصين ايران بهترين هارد اكسترنال - وسترن ديجيتال My Book Desktop

هاردديسك اكسترنال وسترن ديجيتال مدل My Book Desktop ظرفيت 6 ترابايت

اگر كمي بودجه‌ي خود را افزايش دهيد مي‌توانيد مدل ۶ ترابايتي My Book Desktop را بخريد كه يكي از بهترين هارد اكسترنال‌هاي موجود در بازار است.

اگر به خاطر داشته باشيد در قسمتي كه بهترين هاردهاي هر شركت را معرفي كرده‌بوديم، My Book Desktop به عنوان بهترين محصول وسترن ديجيتال معرفي و مشخصات آن مطالعه شد. مي‌توانيد ظرفيت ۶ ترابايتي آن را خريداري كرده و از آن با خيال راحت استفاده كنيد.

بهترين هارد اكسترنال تا ۸ ميليون تومان

مرجع متخصصين ايران هارد اكسترنال Black P10 با رنگي مشكي از روبه‌رو
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران

هارد اكسترنال وسترن ديجيتال مدل WD_Black P10 Game Drive ظرفيت 5 ترابايت

حال سراغ WD_Black P10 Game Drive مي‌رويم كه هارد اكسترنال مناسب گيمرها است و مي‌توان با خريد نسخه‌ي ۵ ترابايتي آن به فضاي ذخيره‌سازي زيادي دسترسي داشت. اين محصول با رابط اتصال USB 3.2، حداكثر پهناي باند انتقال اطلاعات ۵ گيگابايت بر ثانيه و سرعت چرخش ديسك ۵۴۰۰ دور در دقيقه گزينه‌اي عالي براي خريد محسوب مي‌شود.

وسترن ديجيتال، WD_Black P10 Game Drive را تنها در رنگ مشكي عرضه كرده است. همچنين اين محصول علاوه بر ويندوز و مك‌اواس از بعضي از كنسول‌هاي سوني و مايكروسافت نيز همراهي مي‌كند.

بهترين هارد اكسترنال بر اساس ظرفيت

درنهايت سراغ دسته‌بندي بهترين هارد اكسترنال‌هاي مختلف براساس ظرفيت آن‌ها رفتيم. در اين بخش مي‌توانيد محصول مورد انديشه متخصصين را براساس نياز خود انتخاب كنيد.

بهترين هارد اكسترنال 1 ترابايتي

مرجع متخصصين ايران هارد اكسترنال HD710 Pro با رنگي مشكي نارنجي از روبه‌رو
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران

هارد اكسترنال اي ديتا مدل HD710 Pro ظرفيت 1 ترابايت

مي‌توان گفت يكي از بهترين هاردهاي يك ترابايتي مدل HD710 Pro اي‌ديتا است كه علاوه‌بر داشتن ارزش مناسب، بدنه‌ي محكمي دارد كه از پلاستيك سه‌لايه ساخته شده و مي‌تواند حتي در برابر افتادن از ارتفاع ۱٫۵ متري نيز مقاومت كند. مي‌توانيد محصول مذكور را در رنگ‌هاي مشكي، زرد، آبي و قرمز تهيه كنيد.

هارد اكسترنال اي ديتا مدل HD710 Pro رابط اتصال بيروني USB 3.2، سرعت چرخش ديسك ۵۴۰۰ دور در دقيقه و حداكثر پهناي باند انتقال اطلاعات ۵ گيگابايت بر ثانيه است. همچنين اين محصول داراي استاندارد ضدآب IP68 و استاندارد نظامي MIL-STD-810G است.

بهترين هارد اكسترنال 2 ترابايتي

مرجع متخصصين ايران هارد اكسترنال Convio Advance با رنگي آبي نفتي از روبه‌رو

هارد اكسترنال توشيبا مدل Canvio Advance ظرفيت 2 ترابايت

اگر قصد خريد هاردي با ظرفيت ۲ ترابايت را داريد، Canvio Advance را به شما پيشنهاد مي‌كنيم كه با داشتن رابط اتصال بيروني USB 3.2، سرعت چرخش ديسك ۵۴۰۰ دور در دقيقه و حداكثر پهناي باند انتقال اطلاعات ۵ گيگابيت بر ثانيه مي‌توان گزينه‌اي عالي برايتان باشد.

اين محصول توشيبا با ابعاد ۱۰۹ در ۷۸ در ۱۴ ميلي‌متر وزني برابر ۱۴۹ گرم دارد و بدنه‌ي آن از جنس پلاستيك است. Canvio Advance در رنگ‌هاي مشكي، سفيد، آبي و قرمز به فروش مي‌رسد.

مرجع متخصصين ايران بهترين هارد اكسترنال - وسترن ديجيتال Elements

هارد اكسترنال وسترن ديجيتال مدل Elements ظرفيت 2 ترابايت

ديگر هارد اكسترنال اقتصادي و اندازه‌مناسب وسترن ديجيتال در بازار كشورمان محصولات سري Element هستند كه در پنج ظرفيت يك تا پنج ترابايت عرضه مي‌شوند. اين هارد همانند سري My Passport، دربرابر ضربه مقاوم نيست و ازانديشه متخصصين وزن و سرعت انتقال اطلاعات، تفاوت چندان محسوسي با ماي پاسپورت ندارد. مي‌توان آن را يكي از بهترين‌ گزينه‌ها در ميان محصولاتي دانست كه ۲ ترابايت ظرفيت دارند.

بهترين هارد اكسترنال 4 ترابايتي

مرجع متخصصين ايران هارد اكسترنال اپيسر AC633 به رنگ مشكي و آبي از نماي كنار

هارد اكسترنال اپيسر AC633 ظرفيت 4 ترابايت

براي ظرفيت ۴ ترابايت هارد اكسترنال اپيسر AC633 را به شما پيشنهاد مي‌كنيم كه داراي رابط اتصال بيروني USB 3.2، سرعت چرخش ديسك ۵۴۰۰ دور در دقيقه و حداكثر پهناي باند انتقال اطلاعات ۵ گيگابيت بر ثانيه است.

يكي از ويژگي‌هاي بسيار خوب و متخصصدي هارد اپيسر اين است كه گواهي IP55 دارد، بدين معنا كه در برابر گرد و غبار و پاشش مستقيم آب از آن مقاومت نشان مي‌دهد. حتي اگر از ارتفاع ۱٫۲ متري هم به زمين بيفتد، آسيب جدي نمي‌بيند.

بهترين هارد اكسترنال 5 ترابايتي

مرجع متخصصين ايران هارد اكسترنال HD710 Pro با رنگي مشكي نارنجي از روبه‌رو
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران

هارد اكسترنال اي ديتا مدل HD710 Pro ظرفيت 5 ترابايت

به عنوان بهترين هارد اكسترنال يك ترابايتي نيز HD710 Pro معرفي شد. به همين دليل پيش‌تر تمام مشخصات مهم آن مورد مطالعه قرار گرفت. اگر قصد داريد هاردي ۵ ترابايتي بخريد كه عمر بالايي داشته و بتوان براي مدت‌ زمان نسبتا زيادي از آن استفاده كرد، هارد اكسترنال اي ديتا مدل HD710 Pro با ظرفيت ۵ ترابايت را پيشنهاد مي‌كنيم.

بهترين هارد اكسترنال SSD

به عنوان آخرين بخش مقاله سراغ هارد اكسترنال SSD يا به‌لفظ درست‌تر اس‌اس‌دي اكسترنال رفتيم تا افرادي كه مايل هستند سرعت بالاتري را تجربه كنند، از ميان موارد يادشده يكي را انتخاب و خريداري كنند.

البته بايد به اين نكته اشاره كرد كه براي SSD اكسترنال مي‌توان نوع اينترنال را خريد و با باكس هارد يا داك هارد به‌عنوان اكسترنال استفاده كرد؛ در اكثر موارد اين روش مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود.؛ البته اگر از اطلاعات متخصص نسبتاً خوبي در مودر حافظه‌ها بهره‌مند باشيد. همچنين مي‌توانيد از راهنماي خريد هارد (حافظه) SSD براي يافتن بهترين گزينه براي خود كمك بگيريد.

بهترين SSD اكسترنال ۵۰۰ گيگابايتي

مرجع متخصصين ايران هارد اكسترنال SSD T7 Touch به رنگ مشكي

سامسونگ T7 Touch USB 3.2 Gen 2

اگر به دنبال SSD با ظرفيت ۵۰۰ گيگابايت هستيد، T7 Touch USB 3.2 Gen 2 سامسونگ را به شما پيشنهاد مي‌كنيم. اين محصول داراي اتصال USB 3.2 Gen 2، سرعت خواندن ۱۰۵۰ مگابايت بر ثانيه و سرعت نوشتن ۱۰۰۰ مگابايت بر ثانيه است. همچنين از رمزنگاري AES 256-bit همراهي مي‌كند.

از ديگر قابليت‌هاي سامسونگ T7 Touch USB 3.2 Gen 2 مي‌توان به حسگر اثر انگشت و توانايي همراهي از سيستم‌عامل‌هاي ويندوز ۷ و بالاتر، مك OS X نسخه ۱۰.۱۰ و بالاتر، اندرويد ۵.۰ و بالاتر

و كنسول‌هاي بازي اشاره كرد.

بهترين SSD اكسترنال يك ترابايتي

مرجع متخصصين ايران هارد اكسترنال SSD Lexar SL660 به رنگ مشكي از نماي جلويي

لكسار SL660 BLAZE Gaming USB 3.2

اين حافظه اكسترنال SSD كه داراي سرعت خواندن ۲۰۰۰ مگابايت بر ثانيه و سرعت نوشتن ۱۹۰۰ مگابايت بر ثانيه است، مي‌تواند گزينه خوبي براي افرادي باشد كه به دنبال حاظفه‌ي همراهي با ظرفيت يك ترابايت هستند. لكسار SL660 BLAZE Gaming USB 3.2 از رمزنگاري AES 256-bit نيز همراهي مي‌كند.

بدنه حافظه‌ي اكسترنال لكسار از جنس آلومينيوم است و تنها ۸۰ گرم وزن دارد. همچنين مي‌توانيد آن را در رنگ خاكستري خريداري كنيد.

بهترين SSD اكسترنال دو ترابايت

مرجع متخصصين ايران هارد اكسترنال  SSD Samsugn T7 Shield نماي جلويي

سامسونگ T7 Shield USB 3.2 Gen 2 ظرفيت 2 ترابايت

حافظه اكسترنال SSD ديگري كه با رابط پرسرعت USB 3.2 Gen 2 به فروش مي‌رسد و سرعت خواندن ۱۰۵۰ مگابايت بر ثانيه و سرعت نوشتن ۱۰۰۰ مگابايت بر ثانيه را ارائه مي‌دهد، سامسونگ T7 Shield USB 3.2 Gen 2 است.

SSD سامسونگ از رمزنگاري AES 256-bit و نرم‌افزار Samsumg Portable SSD Software همراهي مي‌كند. همچنين داراي استاندارد IP65 مقاومت در برابر نفوذ آب است. مي‌توانيد اين هارد تقريبا ۱۰۰ گرمي را در رنگ‌هاي مشكي، آبي يا طوسي خريداري كنيد.

اين نكته را مدانديشه متخصصين قرار دهيد كه مشخصات و ارزش هارد اكسترنال را مي‌توانيد در بخش محصولات اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران ببينيد و محصولات و برندهاي مختلف را با‌هم مقايسه كنيد و هارد اكسترنال مدانديشه متخصصينتان را از فروشگاه‌هاي اينترنتي معتبر بخريد.

همچنين مي‌توانيد با مطالعه‌ي مقاله «اشكال نشناختن هارد اكسترنال در ويندوز» اطلاعات خود در اين زمينه را نيز بالا ببريد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات