گوگل با ابزاري جديد، خواندن و نوشتن خط هيروگليف مصري را به متخصصان يادگيري مي‌دهد

شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گوگل ابزاري با نام Fabricius راه‌اندازي كرده است كه با اتكا بر يادگيري ماشين مي‌تواند خط هيروگليف مصري را رمزگشايي و نحوه‌ي خواندن و نوشتن آن را به شما يادگيري دهد.
تبليغات

گوگل ازطريق ابزاري جديد و سرگرم‌كننده قصد دارد به شما نحوه‌ي خواندن و نوشتن خط هيروگليف مصري كهن را يادگيري دهد. گوگل از اين ابزار جديد با نام Fabricius ياد مي‌كند و آن را از چهارشنبه‌ي گذشته به‌صورت رايگان در وب‌سايت و اپليكيشن‌ Google Art and Culture در دسترس قرار داده است. براي استفاده از ابزار جديد گوگل مي‌توانيد وارد اين صفحه شويد.

راهنماي مجازي Fabricius براي خط هيروگليف مصري با اتكا بر دانش مصر‌شناسان ارائه مي‌شوند. اين راهنما شامل ۶ قدم است و براي يادگيري خط هيروگليف بايد آن‌ها را طي كنيد. پس از اتمام هر مرحله، خواهيد توانست پيام‌هاي مدانديشه متخصصين خودتان را به زبان هيروگليف مصري ترجمه كنيد. اين پيام‌هاي ترجمه‌شده را سپس مي‌توانيد ازطريق تب Play وب‌سايت Google Art and Culture، با دوستان و خانواده‌ي خود به‌اشتراك بگذاريد. 

كار با ابزار جديد گوگل ساده و لذت‌بخش است. براي مثال طبق آنچه Fabricius ادعا مي‌كند، عبارت «سلام» در خط هيروگليف مصري به‌صورت زير بيان مي‌شده است:

مرجع متخصصين ايران سلام / Hello در خط هيروگليف مصري از نگاه Fabricius گوگل

بر اساس اطلاعيه‌اي كه گوگل منتشر كرده، ابزار Fabricius در همكاري با مركز مصرشناسي دانشگاه مك‌كواري استراليا و شركت سايكل اينتراكتيو (Psycle Interactive) و يوبيسافت (توليدكننده‌ي بازي Assassin's Creed Origins) و چندين مصرشناس از سراسر دنيا توسعه داده شده است تا كار محققاني كه روي پروژه فعاليت مي‌كردند ساده‌تر شود.

چنس كاگنور، مدير برنامه‌‌ي واحد Google Arts and Culture در بيانيه‌ي مطبوعاتي جديد مي‌گويد:‌ «تا پيش از اين، متخصصان مجبور بودند براي ترجمه‌ي خط هيروگليف مصري و رمزگشايي آن، خودشان جزوه رايگان‌هاي بسيار زيادي را به‌شكلي دقيق موردمطالعه قرار دهند. اين روند به‌مدت بيش از يك قرن است كه تقريبا هيچ‌ تغييري به‌خود نديده است. Fabricius شامل اولين ابزار ديجيتالي است كه از پس رمزگشايي هيروگليف مصري برمي‌آيد و براي دست‌يابي به اين هدف از فناوري يادگيري ماشين استفاده مي‌كند». 

گوگل تصميم گرفته است ابزار موردمباحثه را به‌عنوان پروژه‌اي متن‌باز در گيت‌هاب منتشر كند كه با مراجعه به اين صفحه مي‌توانيد كد مربوطه را مشاهده كنيد. گوگل در بخشي از بيانيه‌ي مطبوعاتي خود به اين موضوع اشاره مي‌كند كه احتمال دارد در آينده Fabricius به زبان‌هاي باستاني ديگر نيز گسترش پيدا كند. با مراجعه به اين صفحه مي‌توانيد ويدئوي مربوط‌به پروژه را مشاهده كنيد. 

شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران چه انديشه متخصصيناتي در اين زمينه داريد؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات