گرندپري فرمول يك مجارستان 2020؛ پيروزي هميلتون و مرسدس

يك‌شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
فرمول يك مجارستان 2020 با قهرماني لوئيس هميلتون از تيم مرسدس AMG‌ پتروناس و مقام‌هاي دومي و سومي مكس وشتاپن و والتري بوتاس به‌پايان رسيد.
تبليغات

مرحله‌ي سوم رقابت‌هاي فرمول يك فصل ۲۰۲۰ طبق تقويم مسابقات در پيست هنگارورينگ در بوداپست مجارستان برگزار شد. در گرندپري مجارستان، قهرماني اين‌بار به تيم مرسدس AMG پتروناس و لوئيس هميلتون رسيد و والتري بوتاس و مكس وشتاپن نيز در رده‌هاي دوم و سوم ايستادند. هميلتون با اين پيروزي توانست فاصله‌ي خود را تا ركورد ۹۱ پيروزي مايكل شوماخر به عدد پنج كاهش دهد و علاوه‌بر‌آن، ركوردي عالي براي پيروزي در پيست هنگارورينگ بوداپست به‌جاي بگذارد.

مرجع متخصصين ايران خودروي فرمول يك / formula 1 چارلز لكلرك از تيم فراري / ferrari در گرندپري مجارستان

مسابقه با شروع ضعيف بوتاس آغاز شد و در همان دورهاي ابتدايي، رانندگان به‌سرعت لاستيك‌هاي خود را تعويض كردند تا جدول رقابت با تغييراتي همراه شود. درادامه، پير گسلي به‌دليل اشكال خودروش از ادامه مسابقه بازماند و كمي بعد نيز، جريمه‌ي زماني پنج‌ثانيه‌اي به كيمي رايكونن و نيكلاس لطيفي تعلق گرفت.

 لنس استرول از تيم ريسينگ پوينت توانست جايگاه چهارم را كسب كند. سرجيو پرز نيز كه تا اواسط مسابقه در رده‌هاي پايين قرار داشت، توانست بخت خود را براي كسب امتياز افزايش دهد و به جمع دَه راننده‌ي برتر بپيوندد. سرانجام، هميلتون توانست براي هشتمين‌بار در گرندپري مجارستان پيروز شود تا به ركورد مايكل شوماخر براي هشت پيروزي در يك پيست برسد.

مرجع متخصصين ايران خودروي فرمول يك / formula 1 مكس وشتاپن از تيم ردبول / red bull در گرندپري مجارستان

بد‌ين‌ترتيب، لوئيس هميلتون با ثبت زمان ۱ ساعت و ۳۶ دقيقه و ۱۲/۴۷۳ ثانيه در گرندپري فرمول يك مجارستان ۲۰۲۰ اول و مكس وشتاپن با اختلاف ۸/۷۰۲ ثانيه دوم و والتري بوتاس نيز با ۹/۴۵۲ ثانيه اختلاف با پيشتاز مسابقه سوم شد. لنس استرول، الكس آلبون، سباستين فتل، سرجيو پرز، دنيل ريكياردو، كوين مگنوسن و كارلوس ساينز هم در رده‌هاي چهارم تا دهم ايستادند. ناگفته نماند هميلتون به‌دليل سريع‌ترين دور مسابقه نيز توانست يك امتياز كسب كند.

هم‌اكنون در جدول رانندگان، لوئيس هميلتون و والتري بوتاس و مكس وشتاپن به‌ترتيب با ۶۳ و ۵۸ و ۳۳ امتياز در رده‌هاي اول تا سوم قرار دارند. در جدول تيمي نيز، مرسدس‌ AMG پتروناس و ردبول و مك‌لارن به‌ترتيب با ۱۲۱ و ۵۵ و ۴۰ امتياز در جايگاه‌هاي اول تا سوم قرار گرفته‌اند.

رتبه

راننده

امتياز

۱

لوئيس هميلتون

۶۳

۲

والتري بوتاس 

۵۸

۳

مكس وشتاپن

۳۳

۴

لندو نوريس

۲۶

۵

الكس آلبون

۲۲

۶

سرجيو پرز

۲۲

۷

چارلز لكلرك

۱۸

۸

لنس استرول

۱۸

۹

كارلوس ساينز

۱۴

۱۰

سباستين فتل 

۹

مرحله‌ي چهارم فصل ۲۰۲۰ فرمول يك يكشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ در انگلستان برگزار مي‌شود.

رتبه

تيم

امتياز

۱

مرسدس AMG پتروناس

۱۲۱

۲

ردبول

۵۵

۳

مك‌لارن

۴۰

۴

ريسينگ پوينت

۴۰

۵

فراري

۲۷

۶

رنو

۱۲

۷

آلفاتاوري

۷

۸

آلفا رومئو

۲

۹

هاس

۲

۱۰

ويليامز 

-

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات