تنها ۴۰ دستكاه اسنزا SCV12 ساخته خواهد شد. اين خودرو، فاقد استانداردهاي لازم براي تردد در جادههاي شهري است؛ اما مجهز به قدرتمندترين پيشرانه تنفس طبيعي در تاريخ لامبورگيني است و مطابق با شرايط ايمني خودروهاي پروتوتايپ فدراسيون جهاني اتومبيلراني خواهد بود.
فراتر از پيشرانه V12، اسنزا داراي نسل جديد اگزوزهاي كاپريستو (Capristo) خواهد بود كه تأثير خاصي روي عملكرد متخصص خودرو و كاهش فشار در عقب دارند. جعبهدنده مدرن ۶ سرعته از نوع X-trac نيز روي اسنزا نصب خواهد شد تا گشتاور روي محور عقب را كنترل كند. اين خودرو تكديفرانسيل با وزن خالص، ۱۳۸۰ كيلوگرم خواهد بود.
شاسي اسنزا SCV12، يكپارچه و تمام فيبركربن است تا نسبت قدرت به وزن ۱/۶۶ اسببخار بر كيلوگرم فراهم شود. در سرعت ۲۵۰ كيلومتربرساعت، نيروي عمود بر انتهاي خودرو، ۱۲۰۰ كيلوگرم خواهد بود كه نسبت به بسياري از خودروهاي كلاس GT3، بيشتر است. اسنزا SCV12 از رينگهاي منيزيم ۱۹ اينچ در جلو و ۲۰ اينچ در عقب استفاده ميكند كه داراي تايرهاي پيرلي و ترمزهاي برمبو هستند.
در نماي روبهرو، دو هواكش بزرگ براي هدايت هواي خنك به سمت پيشرانه وجود دارد، درحاليكه مجزا از محل نصب رادياتورهاي طرفين سپر هستند. با اين ترفند، هواي خنك و گرم، جدا ميشوند. در قسمتهاي مختلف SCV12، حفرهها و اسپليترهاي متعددي براي بهبود آيروديناميك و هدايت هواي موردنياز پيشرانه وجود دارند. بال عقب هم، قابليت تغيير زاويه و عملكرد دارد.
خريدار اسنزا SCV12، ميتواند در برنامه يادگيري رانندگي لامبورگيني نيز شركت تا مهارت لازم براي استفاده از اين محصول را كسب كند. همچنين، يك گاراژ اختصاصي در نزديكي پيست لامبورگيني در سنت آگاتا به هركدام از خودروهاي خريداري شده اختصاص خواهد داشت تا مالك، از نظارت ۲۴ساعته اطمينان داشته باشد و البته مجبور به حمل اسنزا تا محل زندگي خود نباشد. ارزش نهايي و تواناييهاي متخصص اسنزا SCV12 هنوز اعلام نشده است.
هم انديشي ها