بيشترين ميزان ابتلا به كرونا در ايران، در رده سني جوانان است

شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
فرمانده‌ي ستاد مقابله با كرونا در شهر تهران از ميزان درخورتوجه ابتلاي جوانان به كوويد ۱۹ در هفته‌ي گذشته خبر داد و گزارشي درباره‌ي وضعيت كنترل اپيدمي ويروس كرونا در تهران ارائه كرد
تبليغات

علي‌رضا زالي، فرمانده‌ي ستاد مقابله با كرونا، با ارائه‌ي گزارشي، از ابتلاي گروه سني جوانان به ويروس كرونا خبر داد و اعلام كرد در هفته‌هاي اخير، وضعيت كرونا در پايتخت به مرحله‌ي هشدار رسيده است. به‌گفته‌ي زالي، تهران بيشترين آمار جمعيتي كشور را شامل مي‌شود. وي افزود مانند اسفند ۱۳۹۸ كه آمار مرگ‌و‌مير به بيشترين حد ممكن رسيده بود، مجددا در ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ هم موج مرگ‌و‌مير ديگري تجربه كرديم و اين آمار در دو هفته پاياني خرداد، افزايش يافت.

زالي به گروه‌هاي سني درگير كرونا هم اشاره و اعلام كرد تاكنون بيشترين گروه سني مبتلا را افراد ۵۰ تا ۵۹ سال و افراد ۳۰ تا ۳۹ سال تشكيل مي‌دادند؛ اما در دو هفته‌ي اخير، متأسفانه گروه سني ۲۰ تا ۲۹ سال هم به اين آمار افزوده شد و افزايش بستري اين گروه سني را شاهد هستيم. از نكات درخورتأمل گزارش فرمانده‌ي ستاد مقابله با كرونا در شهر تهران، اعلام آمار ۵۸ درصدي مبتلايان به كرونا در مردان بود.

فرمانده‌ي ستاد مقابله با كرونا در تهران بيان كرد تا ۵ مرداد ۱۳۹۹، ۶۱ درصد بيماران مبتلا به كوويد ۱۹ ترخيص شده و ۷/۷ درصد بيماران فوت كرده‌اند. وي درباره‌ي آمار سني اين مبتلايان نيز به اين موضوع اشاره كرد كه ۲۱ درصد آمار فوتي‌ها را گروه سني ۹۰ سال و مسن‌تر و ۱۸ درصد را گروه سني ۸۰ تا ۸۹ سال تشكيل مي‌دهند. علي‌رضا زالي بيشترين ميزان فوتي را بين گروه سني ۷۰ تا ۷۹ سال و ۶۰ تا ۶۹ سال اعلام و اشاره كرد در گروه‌هاي سني جوان‌تر آمار مرگ‌و‌مير كمي گزارش شده است.

باتوجه‌به مستندات ترخيص ۵۰ هزار بيمار مبتلا به كوويد ۱۹ در تهران، دكتر زالي اعلام كرد بيشترين آمار مبتلايان به ويروس كرونا در مناطق شرقي و جنوب‌شرقي تهران گزارش شده است. وي نانوايي‌ها و سوپرماركت‌ها را جزو مشاغلي برشمرد كه بيشترين ميزان آسيب‌پذيري از كرونا را دارند. معاون كل وزارت بهداشت، ايرج حريرچي، نيز در خبري سه روز قبل درباره‌ي وضعيت كرونا در استان تهران گفت تهران هم به جمع شهرهاي قرمز كشور اضافه شده و اكنون منشأ آلودگي شهرهاي ديگر است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات