گرندپري فرمول يك بريتانيا 2020؛ پيروزي هميلتون با سه چرخ

يك‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
فرمول يك بريتانيا 2020 با قهرماني لوئيس هميلتون از تيم مرسدس AMG‌ پتروناس و مقام‌هاي دومي و سومي مكس وشتاپن و چارلز لكلرك به‌پايان رسيد.
تبليغات

مرحله‌ي چهارم رقابت‌هاي فرمول يك فصل ۲۰۲۰ طبق تقويم مسابقات در پيست سيلورستون برگزار شد. در گرندپري بريتانيا، قهرماني اين‌بار به تيم مرسدس AMG پتروناس و لوئيس هميلتون رسيد و مكس وشتاپن و چارلز لكلرك نيز در رده‌هاي دوم و سوم ايستادند. هميلتون پيش‌از‌اين در فصل‌هاي گذشته نيز به پيروزي در سيلورستون دست يافته بود و اكنون به ركورد جديدي در اين پيست دست مي‌يابد.

مرجع متخصصين ايران خودروي فرمول يك / formula 1 سباستين فتل از تيم فراري / ferrari در گرندپري بريتانيا 2020

مسابقه در همان دورهاي ابتدايي با خروج نيكو هالكنبرگ و درادامه برخورد خودرو الكس آلبون و كوين مگنوسن آغاز شد كه راننده‌ي تيم هاس دراثر تصادف از مسابقه بيرون رفت. درادامه، داوران پنج ثانيه جريمه زماني براي الكس آلبون در انديشه متخصصين گرفتند. چند دور بعد نيز، خودرو دنيل كويات به‌دنبال برخورد به ديواره پيست به‌شدت آسيب ديد و اين راننده نيز به كار خود در گرندپري بريتانيا پايان داد. 

ورود خودرو ايمني در دو تصادف ابتداي مسابقه باعث شد تا بيشتر رانندگان از اين فرصت استفاده و لاستيك‌هاي خود را تعويض كنند؛ به‌همين‌دليل، تغيير خيلي زيادي در جدول رده‌بندي ايجاد نشد و مسابقه تا دورهاي پاياني بدون اتفاق خاصي ادامه يافت. بااين‌حال، دورهاي پاياني مسابقه رقابت شديدي بين رانندگان پيشتاز رخ داد.

درحالي‌كه والتري بوتاس در رده دوم و لندو نوريس در رده‌ي ششم قرار داشتند، ناگهان لاستيك جلو سمت چپ هر دو دچار اشكال شد تا آن‌ها وارد پيت‌لين شوند. اين اتفاق باعث شد والتري بوتاس تا رده‌ي يازدهم سقوط كند و نوريس نيز جايگاه خود را از دست داد. همين اتفاق براي لوئيس هميلتون نيز رخ داد؛ اما راننده انگليسي مرسدس به‌لطف فاصله‌ي زياد با مكس وشتاپن توانست دور پاياني را با سه چرخ به‌پايان ببرد و بازهم پيروزي خود را در سيلورستون جشن بگيرد. نكته‌ي جالب ديگر بخت مناسب رانندگان فراري بود كه باعث شد لكلرك به سكوي سوم و فتل به جايگاه دهم دست يابند تا فراري با وجود ضعف خودرو، با امتياز از اين گرندپري خارج شود.

مرجع متخصصين ايران خودروي فرمول يك / formula 1 مكس وشتاپن از تيم ردبول / red bull در گرندپري بريتانيا 2020

بد‌ين‌ترتيب، لوئيس هميلتون با ثبت زمان ۱ ساعت و ۲۸ دقيقه و ۱/۲۸۳ ثانيه در گرندپري فرمول يك بريتانيا ۲۰۲۰ اول و مكس وشتاپن با اختلاف ۵/۸۵۶ ثانيه دوم و چارلز لكلرك نيز با ۱۸/۴۷۴ ثانيه اختلاف با پيشتاز مسابقه سوم شد. دنيل ريكياردو، لندو نوريس، استبان اُكُن، پير گسلي، الكس آلبون، لنس استرول و سباستين فتل هم در رده‌هاي چهارم تا دهم ايستادند. ناگفته نماند وشتاپن به‌دليل سريع‌ترين دور مسابقه نيز توانست يك امتياز كسب كند.

هم‌اكنون در جدول رانندگان، لوئيس هميلتون و والتري بوتاس و مكس وشتاپن به‌ترتيب با ۸۸ و ۵۸ و ۵۲ امتياز در رده‌هاي اول تا سوم قرار دارند. در جدول تيمي نيز، مرسدس‌ AMG پتروناس و ردبول و مك‌لارن به‌ترتيب با ۱۴۶ و ۷۸ و ۵۱ امتياز در جايگاه‌هاي اول تا سوم قرار گرفته‌اند.

رتبه

راننده

امتياز

۱

لوئيس هميلتون

۸۸

۲

والتري بوتاس 

۵۸

۳

مكس وشتاپن

۵۲

۴

لندو نوريس

۳۶

۵

چارلز لكلرك

۳۳

۶

 الكس آلبون 

۲۶

۷

سرجيو پرز

۲۲

۸

لنس استرول

۲۰

۹

دنيل ريكياردو

۲۰

۱۰

كارلوس ساينز

۱۵

مرحله‌ي پنجم فصل ۲۰۲۰ فرمول يك يكشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ بارديگر در پيست سيلورستون انگلستان برگزار مي‌شود.

رتبه

تيم

امتياز

۱

مرسدس AMG پتروناس

۱۴۶

۲

ردبول

۷۸

۳

مك‌لارن

۵۱

۴

فراري 

۴۳

۵

ريسينگ پوينت

۴۲

۶

رنو

۳۲

۷

آلفاتاوري

۱۳

۸

آلفا رومئو

۲

۹

هاس

۱

۱۰

ويليامز 

-

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات