اپل احياي شارژرهاي بي‌سيم ايرپاور را از سر گرفت

چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
بيش از يك‌سال از لغو عرضه‌ي ايرپاور مي‌گذرد و گفته‌ مي‌شود اكنون اپل روي شارژرهاي بي‌سيم جديد تمركز كرده است و ايرپاور را با ويژگي‌هاي ديگري احيا مي‌كند؛ البته يكي از استارتاپ‌ها با عرضه‌ي شارژر بي‌سيمي Nomad با ايرپاور رقابت مي‌كند.
تبليغات

به‌تازگي بلومبرگ گفته‌ي مينگ‌چي كو، تحليلگر اپل را تأييد كرده و از عرضه‌ي شارژرهاي بي‌سيمي جديد اين شركت خبر داده است. ماه ژانويه، كو مدعي شد كه اپل پد شارژر بي‌سيم كوچك‌تري براي متخصصان آيفون عرضه مي‌كند. به‌گفته‌ي او، شارژر جديد از محصولاتي از اپل همراهي مي‌كند كه قرار بود نيمه‌ي اول سال ۲۰۲۰ عرضه شود؛ اما همه‌گيري كوويد ۱۹ برنامه‌هاي اپل براي عرضه‌ي محصولاتش را به‌تعويق انداخت. گفته مي‌شود پد شارژي جديد، قابليت‌هاي كمتري از ايرپاور دارد.

در سال ۲۰۱۷، اپل پد شارژر بي‌سيمي ايرپاور را رونمايي كرد و مدعي شد كه شارژر بي‌سيم مي‌تواند هم‌زمان دستگاه‌هاي اپل ازجمله آيفون و ايرپاد و اپل ‌واچ را شارژ كند. در رونمايي اين محصول، شركت سازنده اعلام كرد ايرپاور تا انتهاي سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه مي‌شود.

با اينكه محصول معرفي‌‌شده با قابليت‌هاي ويژه‌اش توجهات زيادي را به‌خود جلب كرد، هيچ‌گاه به بازار عرضه نشد. به‌گفته‌ي متخصص كارشناسان، اپل درباره‌ي شارژرهاي بي‌سيم زيادي مبالغه كرده بود. اپل پس از اعلام خبر عرضه‌نشدن محصولش، بيانيه‌اي صادر كرد و گفت ايرپاور به استاندارد‌هاي مدانديشه متخصصين نرسيده است. همچنين، يكي از اشكالات اصلي اين شارژرها، جديد‌شدن بيش‌از‌حدشان بود كه احتمال انفجار دستگاه وجود داشت.

مقاله‌هاي مرتبط:

يكي از ادعاهاي اپل براي ايرپاور اين بود كه شارژر يادشده مي‌تواند هم‌زمان آيفون و ايرپاد و اپل‌واچ را شارژ كند. اطلاعات دقيقي از شارژر جديد در دست نيست؛ ولي گفته مي‌شود قابليت‌هاي اين شارژرها كمتر از ايرپاور است. احتمالا شارژر جديد اپل يكي از دستگاه‌هاي اپل را شارژ كند و از شارژرهاي كنوني كمي پيشرفته‌تر باشد.

درحالي‌كه غول فناوري سيليكون‌ولي روي ساخت شارژر بي‌سيم كار مي‌كند، استارتاپ آيرا، واقع در آريزونا، فناوري جديد فري‌پاور را هفته‌ي جاري عرضه مي‌كند كه مي‌تواند قابليت‌هاي ذكرشده درباره‌ي ايرپاور را پياده كند و علاوه‌بر اپل، با دستگاه‌هاي ديگر ازجمله سامسونگ و گوگل سازگار است و از آن‌ها همراهي مي‌كند.

شارژر جديد شركت آيرا Nomad Base Station Pro نام دارد و از موبايل‌هاي هوشمند و هدفون‌هايي مانند ايرپادها همراهي مي‌كند؛ اما اپل‌واچ را شارژ نمي‌كند كه يكي از معايبش محسوب مي‌شود. همچنين، در آزمايش‌هاي اخير ديده شده كه پد شارژر نومند گجت‌ها را باهم اشتباه مي‌گيرد و گاهي شارژردهي را متوقف يا كُند مي‌كند. شركت سازنده ايجاد اين اشكال را به وجود باگ در الگوريتمي ربط مي‌دهد كه براي جلوگيري از جديد‌شدن بيش‌ازحد در دستگاه به‌كار گرفته شده است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات