يادگيري مهارت‌هاي شغلي با چراغ

جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
يادگيري مهارت‌هاي شغلي موجب رشد، پيشرفت و موفقيت افراد در تمام حوزه‌‌هاي كاري خواهند شد. با چراغ همراه باشيد تا نقش مهارت ها را در استخدام توضيح دهد.
تبليغات

 اگر مي‌خواهيد كه در شغل مورد علاقه‌تان استخدام شويد و درآمد بيش‌تري كسب نماييد، بايد به دنبال آن دسته از مهارت‌هايي باشيد كه موردنياز مديران و كارفرمايان در بازار كار امروز هستند.

اهميت مهارت‌هاي شغلي در فرآيند جذب و استخدام نيرو

يادگيري مهارت‌هاي شغلي موجب رشد شما در يك حوزه‌ي كاري، ارتقاي جايگاه شغلي و به دنبال آن افزايش حقوق و مزايا خواهد شد. در واقع بين موفقيت‌هاي شغلي و سطح دانش و مهارت افراد ارتباط مستقيم وجود دارد. بنابراين اگر مي‌خواهيد كه در شغل مورد علاقه‌تان استخدام شويد و درآمد بيش‌تري كسب نماييد، بايد به دنبال يادگيري مهارت‌هايي برويد كه موردنياز بازار كار امروز باشد.

فراموش نكنيد كه كارفرمايان براي استخدام و جذب نيرو تنها به مدرك و تحصيلات دانشگاهي شما اهميت نمي‌دهند. يكي از مهم‌ترين آيتم‌هايي كه براي تمام مديران و كارفرمايان حائز اهميت مي‌باشد، آگاهي از انواع مهارت‌هاي شغلي در افراد مي‌باشد. هرگاه صحبت از مهارت‌هاي شغلي به ميان مي‌آيد، منظور هر دو گروه مهارت‌هاي سخت و نرم مي‌باشند. مهارت‌هاي سخت (Hard Skills)، توانايي شما در انجام وظايف متخصص و تخصصي است. مهارت‌هاي نرم (Soft Skills) نيز مهارت‌هاي فردي مربوط به شخصيت شما در تعامل با ديگران هستند.

هر روز كه مي‌گذرد، روابط بين فردي پيچيده‌تر از قبل مي‌شوند. به طوري‌كه امروزه كارفرمايان و مديران منابع انساني متوجه شده‌اند كه پيشبرد امور در سازمان‌ها بدون در انديشه متخصصين گرفتن مهارت‌هاي نرم امكان‌پذير نيستند. درحال حاضر كارها از حالت متخصص صرف خارج شده‌اند و فاكتورهاي مهمي همچون برخورد مناسب و درست با افراد و موقعيت‌هاي مختلف، مورد توجه قرار مي‌گيرند. پس بايد دقت داشته باشيد كه يادگيري مهارت‌هاي نرم و سخت در كنار يكديگر جهت ورود به بازار كار براي تمام افراد جوياي كار حياتي مي‌باشد.

طبيعتاً بدون مهارت‌هاي سخت متخصص و تخصصي نمي‌توان هيچ كاري را شروع كرد و در آن به اعتبار و قدرت دست يافت. اما بدون داشتن مهارت‌هاي نرم هم استفاده از مهارت‌هاي سخت و گسترش آن‌ها بسيار اشكال خواهد شد. در اين مطلب مي‌خواهيم راجع به برخي از مهارت‌هاي شغلي صحبت كنيم كه يادگيري آن‌ها تاثير بسيار زيادي در ميزان درآمد آينده‌ي شما خواهد گذاشت.

برخي مهارت‌هاي خاص شغلي كه باعث كسب درآمد بالا مي‌شوند

از ميان هزاران فرصت شغلي موجود در اينترنت، مهارت‌هايي همچون برنامه‌نويسي كامپيوتر و كلاً هر چيزي كه مرتبط با دانش كامپيوتر باشد، مي‌تواند شانس استخدام و پيشرفت حرفه‌اي شما را دوچندان نمايد. طبق آمارهاي به دست آمده برنامه‌نويسي و توسعه‌ي نرم‌افزار يكي از مهارت‌هاي شغلي است كه موجب كسب درآمد بالا تا چندين سال آينده خواهد شد. دومين موقعيت شغلي كه درآمد عالي براي شما به ارمغان خواهد آورد، ماركتينگ و بازاريابي مي‌باشد.

اگر به كاركردن در زمينه‌ي بازاريابي اينترنتي علاقه‌مند هستيد و يا به‌عنوان يك فرد حرفه‌اي توانايي مديريت استراتژي‌هاي سازمان را داشته باشيد، مي‌توانيد با كسب مهارت‌هاي خاص اين حوزه به كسب درآمد بالا در آينده‌اي نه‌چندان دور بيانديشيد. همچنين با تقويت مهارت‌هاي فروش و خدمات مشتري در خود، مي‌توانيد درآمدهاي نامحدودي به جيب بزنيد. چرا كه كار فروش معمولاً با كميسيون همراه است و به شما براي رسيدن به يك درآمد خوب و معقول كمك خواهد كرد.

چند فرصت شغلي ديگر مثل مديريت مالي، مشاور مالي، حسابداري و مشاغلي از اين دست به شما كمك مي‌كنند تا به امنيت شغلي و درآمد مطلوب در بازار كار دست يابيد. داشتن مهارت‌هاي شغلي مثل پيش‌بيني‌هاي مالي و تحليل روندها، شناسايي و مطالعه ريسك‌ها و ساير كارهايي كه به ثبات مالي شركت منجر مي‌شود، از شما يك فرد حرفه‌اي در حوزه‌ي امور مالي خواهد ساخت.

اين را هم بدانيد كه مديران و مشاوران مالي فقط در بانك‌ها استخدام نمي‌شوند. در حال حاضر، با توجه به جديد شدن بازار بورس، مراكز ديگري در كشور براي نظارت بر فعاليت هاي مالي و ارائه‌ي خدمات متخصص و علمي به اينگونه افراد نياز دارند. در هر كدام از زمينه‌هاي بالا كه بخواهيد مشغول فعاليت شويد، به مهارت حل مسئله و روابط عمومي بالا نياز خواهيد داشت. اين دو مهارت‌ نرم به افراد جوياي‌كار با هر تخصصي كه باشند، براي كسب درآمد بالا كمك خواهند كرد.

بهترين راه براي يادگيري مهارت‌‌هاي شغلي چيست؟

يادگيري صحيح و متخصصدي به شما در يادگيري تمام مهارت‌هاي شغلي گفته شده در بالا كمك خواهد كرد. انتخاب يك منبع يادگيريي خوب كه مطالب و محتواهاي كارآمد در اختيارتان قرار دهد در ميان انبوهي از منابع كار تقريباً دشواري است. چراغ به عنوان نسل جديدي از پلتفرم‌هاي كاريابي با تلفيق خدمات يادگيري و كاريابي تمام مهارت‌هاي متخصصدي و مفيد ويژه‌ي بازار كار را به شما خواهد آموخت. اين سامانه به سبب تعامل پايدار با شركت‌ها بهتر از هر كس ديگري از مهارت‌هاي مورد نياز كارفرمايان براي جذب و استخدام نيرو مطلع است. كليه‌ي كارجويان با شركت در دوره‌هاي يادگيريي چراغ، به هر مهارتي كه براي كار و سرمايه‌گذاري حرفه‌اي نياز دارند، دست خواهند يافت.

يادگيري بورس در چراغ و تمام دوره‌هاي يادگيريي عمومي و تخصصي كه در چراغ ارائه شده‌اند، از سطح بالايي برخوردار مي‌باشند و ياري‌گر شما در جهت پيدا كردن شغل مناسب و ارتقاي جايگاه شغلي و كسب درآمد هستند. چراغ از يادگيري مهارت‌هاي شغلي تا ورود به بازار كار همراه شماست و هرآنچه كه براي يك زندگي شغلي حرفه‌اي نياز داريد را در اختيارتان قرار خواهد داد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات