ميني جان كوپر وركس GP با تيونينگ منهارت معرفي شد
ميني جان كوپر وركس GP اكنون در سومين نسل خود قرار دارد و يكي از مدلهايي به شمار ميرود كه ميتوان آن را با تيونينگ خودرو قدرتمندتر و بهتر كرد. از سال ۲۰۰۶ تاكنون، خودروهاي ميني مورد توجه طرفداران قدرت و عملكرد قرار گرفته و جديدترين نسخهي آن مورد توجه شركت خدمات افترماركت و خانه طراحي منهارت قرار گرفته است. اين مدل، منهارت GP3 F350 ناميده ميشود و تغييرات بزرگي در آن به چشم ميخورد.
خروجي پيشرانه از قدرت ۳۰۱ اسببخار و گشتاور ۴۵۰ نيوتنمتر فعلي به ۳۵۰ اسببخار و ۵۳۰ نيوتنمتر افزايش مييابد. تيونر آلماني هماكنون ECU پيشرانه ۲ ليتري توربوشارژ را ريمپ كرده، اينتركولر Airtec را به آن اضافه كرده و سيستم اگزوز cat-back (سيستم اگزوز نصبشده پشت مبدل كاتاليست كارخانه) را با كنترل فلپ چهار مرحلهاي نصب ميكند. منهارت همچنين لوله فيلتر ذرات بنزين را تعويض كرده است.
يكي از كارهايي كه منهارت انجام نداد، ارتقا ندادن سيستم تعليق بود. بااينحال، اندازهي فنرها را كاهش داده و باعث شده تا ارتفاع هاچبك ميني جان كوپر وركس در جلو ۲۰ ميليمتر و در عقب ۱۵ ميليمتر پايينتر بيايد. هرچند كه منهارت در حال توسعه سيستم تعليق كويلاور براي اين خودرو است. رينگهاي سياه مات ۱۹ اينچي Manhart Concave One در هر چهار گوشه خودرو قرار دارند.
ازلحاظ بصري، منهارت تغاريهاي گلگير را بهروزرساني كرده، بال عقب بزرگي نصب كرده و انواع خطوط و نوارهاي تزئيني رنگي طلايي را به فضاي بيروني اضافه ميكند. در پشت صندوق عقب حروف سياه «Manhart» با تزئين طلايي قرار گرفته است. منهارت در صورت درخواست مشتريان بهروزرسانيهاي ديگري مانند نمايشگر ديجيتالي چندمنظوره و قطعات مختلف داخلي و خارجي شركت Cravenspeed را ارائه ميدهد.
منهارت توليد GP3 F350 را محدود ميكند، اما بهمعني پايان يافتن كار تيونينگ و بهروزرساني اين خودرو نيست. نسخه محدود JCW GP نيز وجود دارد كه طبق گفتهي مسئولان اين شركت، با امكاناتي مانند ورودي كربني، سيستم اگزوز جديد با لولههاي تازه ارائه ميشود. كساني كه مايل به دريافت عملكرد بيشتر از ميني خود هستند، ميتوانند طي ماههاي آينده براي خريد محصولات جديد به منهارت مراجعه كنند.
هم انديشي ها