مدياتك از اولين مودم 5G خود براي استفاده در لپ‌تاپ‌ها رونمايي كرد

جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مدياتك در همكاري با اينتل توانسته مودم ۵ جي جديدي به نام تي ۷۰۰ بسازد كه هدف اصلي آن، استفاده در گجت‌هاي قابل حمل ازجمله لپ‌تاپ‌ها است.
تبليغات

به انديشه متخصصين مي‌رسد كه همكاري دو شركت اينتل و مدياتك توانسته به ثمر برسد. اينتل در توليد مودم ۵ جي اشكالات فراواني دارد. به همين جهت، غول فناوري قطعات نيمه‌رسانا با مدياتك وارد همكاري شد تا امكان توليد مودم‌هاي ۵ جي را داشته باشد.

نتيجه همكاري دو شركت اينتل و مدياتك نيز مودم ۵ جي به نام تي ۷۰۰ است كه انتظار مي‌رود در لپ‌تاپ‌هاي نسل بعدي كه از پردازنده‌هاي اينتل قدرت مي‌گيرند، استفاده شود. مقامات اينتل توضيح داده‌اند كه وظيفه اين شركت در توليد تراشه تي ۷۰۰ انجام كارهاي نرم‌افزاري بوده است كه متشكل از ادغام‌سازي سيستم، اعتبارسنجي و بهينه‌سازي پلتفرم توسعه مي‌شود. علاوه بر آن نيز اينتل وظيفه كمك به شركت‌هاي استفاده‌كننده از تراشه تي ۷۰۰ را نيز به عهده دارد تا از حداكثر توانايي مودم در لپ‌تاپ‌هاي نسل بعدي استفاده شود.

تراشه مدياتك تي ۷۰۰ گويا از فناوري Sub-6 همراهي مي‌كند و به گفته‌‌ي سران دو شركت در آزمايش‌ها توانسته با موفقيت ظاهر شود؛ به نحوي كه بدون نياز به شبكه 4G LTE و به‌صورت مستقل توانسته موفق به برقراري ارتباط شود. با اين حال، تراشه تي ۷۰۰ از شبكه‌هاي غيرمستقل ۵ جي كه مبتني بر تكنولوژي Sub-6 هستند نيز همراهي مي‌كند. اين مدل از شبكه‌ها براي برقراري ارتباطات به شبكه‌هاي ۴ جي نيز به عنوان همراه، نيازمند هستند.

به گفته‌ي مدياتك، مودم تي ۷۰۰ بسيار كم‌مصرف است و انرژي كمي براي برقراري ارتباطات ۵ جي يا ارائه اينترنت به متخصص مصرف مي‌كند. چنين امري نيز طبيعتا به افزايش طول عمر مفيد باتري لپ‌تاپ كمك فراواني خواهد كرد.

با توجه به آينده‌ي ارتباطات كه به‌سرعت به سمت استفاده از شبكه‌هاي ۵ جي مي‌روند، برخورداري لپ‌تاپ‌ها از مودم ۵ جي به امري ضروري تبديل خواهد شد و در صورتي كه لپ‌تاپي از چنين مودمي استفاده نكند، طبيعتا روي ميزان فروش آن تاثيرگذار خواهد بود. در حال حاضر شركت‌هاي بسياري روي توليد مودم‌هاي ۵ جي متمركز شده‌اند؛ اما همكاري اينتل با مدياتك مي‌تواند در نوع خود بسيار جالب باشد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات