مايكروسافت: امكان حذف نسخه جديد مرورگر اج پس از نصب وجود ندارد

شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
سران مايكروسافت تاييد كرده‌اند كه پس از نصب نسخه جديد مرورگر اج ديگر نمي‌توان آن را از روي سيستم‌عامل حذف يا با نسخه قديمي جايگزين كرد.
تبليغات

اوايل سال ۲۰۲۰ بود كه مايكروسافت نسخه جديد مرورگر اج را براي دسترسي عموم عرضه كرد؛ نسخه‌اي كه برخلاف نسخه اصلي مرورگر اج مبتني بر كروميوم توسعه داده شده بود. در ابتدا مايكروسافت اعلام كرد كه نصب نسخه جديد مرورگر اج تماما در اختيار متخصصان است.

بعدها مشخص شد باوجود اينكه نصب نسخه مبتني بر كروميوم مرورگر اج به اختيار متخصصان خواهد بود؛ اما پس از نصب آن ديگر نمي‌شود مرورگر اج را حذف كرد يا نسخه قديمي را جايگزين نسخه جديد كرد.

پس از نصب نسخه جديد مرورگر اج، به‌صورت پيش‌فرض جايگزين نسخه قديمي خواهد شد و دسترسي متخصص به نسخه قديمي را كاملا قطع خواهد كرد. حال، سران مايكروسافت نه‌تنها اين موضوع را تاييد كرده‌اند، بلكه با انتشار اسنادي، علت آن را توضيح داده‌اند:

پس از در دسترس قرار گرفتن نسخه جديد مرورگر اج كه مبتني بر كروميوم است در ماه ژانويه ۲۰۲۰ تصميم گرفته شد كه نسخه جديد، جايگزين نسخه قديمي شود. ما مي‌خواهيم تمامي متخصصان از آخرين نسخه مرورگر اج استفاده كنند تا از مواردي ازجمله عملكرد بهتر، امنيت بيشتر، خلاقت و همراهي هرچه بهتر برخوردار شوند.نسخه جديد مرورگر اج به متخصصان مديريت كامل در جهت انتقال اطلاعات از نسخه قديمي به جديد را مي‌دهد. به دليل اينكه نسخه جديد مرورگر اج بخشي از آپديت امنيتي ويندوز شده است نيز امكان حذف آن يا بازگشت به نسخه قديمي وجود ندارد.

با توجه به گفته‌ها مي‌توان حدس زد كه مايكروسافت به همراهي از نسخه قديمي مرورگر اج خاتمه داده و تمامي تمركز خود را روي نسخه مبتني بر كروميوم مرورگر اج گذاشته است. در حال حاضر برخي روش‌ها براي حذف مرورگر جديد وجود دارد كه مي‌توان به استفاده از پاورشل اشاره كرد؛ اما چنين اقدامي از طريق تنظيمات ويندوز غيرممكن خواهد بود.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات