فورد موستانگ برقي با پيشرانه تسلا توليد خواهد شد

شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
شركت روسي آويار از طراحي نسخه‌ي برقي فورد موستانگ مجهز به پيشرانه تسلا مدل اس و بدنه فيبر كربني خبر داد كه در آينده نزديك وارد مرحله توليد مي‌شود.
تبليغات

اگر فورد موستانگ برقي مي‌خواهيد، گزينه‌هاي شما تا حد زيادي محدود به خريد مدل آينده موستانگ Mach-E است (كه البته به‌هيچ‌وجه مدل دودر نخواهد بود) يا التماس كردن به اين شركت براي ساختن مدل منحصربه‌فرد سفارشي از خودروي مفهومي ليتيوم (Lithium) است كه در سال ۲۰۱۹ معرفي كرد. شركت Aviar مستقر در روسيه جايگزين سومي را براي علاقه‌مندان به خودروهاي الكتريكي با ظاهر كلاسيك دارد. اين شركت اعلام كرد كه قصد دارد كوپه مجهز به سيستم محركه برقي تسلا مدل اس را با بدنه فيبر كربن و با ظاهري شبيه به نسل اول موستانگ فست‌بك با نام R67 توليد كند. 

مرجع متخصصين ايران aviar-r67-electric-car-ford-mustang-2

الكسي راچف، بنيان‌گذار آويار توضيح داد كه هدفش «گرفتن روح خودروهاي افسانه‌اي دهه ۱۹۶۰ و تجديدانديشه متخصصين در آن به روشي مدرن» است. درحالي‌كه ظاهراً R67 تحت تأثير طرح نسل اوليه موستانگ قرار دارد، رندرهاي رايانه‌اي از اين خودرو نشان مي‌دهد كه فهرستي طولاني از به‌روزرساني‌هاي بصري شامل اسپليتر جلو، ركاب‌هاي فيبر كربني، دستگيره‌هاي در هم‌سطح بدنه، ديفيوزر عقب و مجموعه‌اي از خروجي‌هاي اگزوز كرومي را دريافت مي‌كند. همچنين اسپويلري در اين خودرو مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه به‌طور خودكار با رسيدن به سرعت ۱۲۰ كيلومتربرساعت گسترش مي‌يابد و هنگامي كه سرعت به ۸۰ كيلومتربرساعت كاهش يابد، پايين مي‌آيد.

در داخل كابين، صفحه‌نمايش لمسي آشناي تسلا و و دريچه‌هاي ورودي هواي الهام‌گرفته از مرسدس بنز را خواهيد كرد. آويار غربيلك فرمان سه‌پره را اضافه كرده و R67 را به‌عنوان مدلي دو نفره طراحي كرده است.

تقريبا همه چيز در زير بدنه، مستقيم از قطعات ساخت تسلا گرفته مي‌شود كه شامل دو موتور الكتريكي (روي هر محور)، سيستم تعليق بادي تطبيقي​​، اتصال Wi-Fi داخلي، ۶ كيسه هوا، سيستم كنترل كشش و حتي مجموعه دستيار رانندگي نيمه خودران اتوپايلوت شركت كاليفرنيايي است. آويار زمان صفر تا ۱۰۰ كيلومتربرساعت اين خودروي الكتريكي را ۲/۲ ثانيه و بيشينه سرعت آن را ۲۵۰ كيلومتربرساعت و قدرت خروجي را ۸۴۰ اسب‌بخار برآورد مي‌كند. اين شركت همچنين خاطرنشان كرد كه R67 مجهز به سيستم صداي خارجي است كه به اصطلاح «عملكرد پيشرانه كلاسيك V8» را شبيه‌سازي مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران aviar-r67-electric-car-ford-mustang-3

استفاده از فيبر كربن به‌طور جزئي وزن پكيج باتري ليتيوم يون ۱۰۰ كيلووات ساعت را جبران مي‌كند و به R67 اجازه مي‌دهد وزن آن به حدود ۲،۱۷۷ كيلوگرم برسد. از انديشه متخصصين مفهومي، اين خودروي الكتريكي حدود ۷۲ كيلوگرم سبك‌تر از تسلا مدل اس P100D است؛ اما حدود ۶۳۵ كيلوگرم سنگين‌تر از فست‌بك موستانگ مدل ۱۹۶۷ مجهز به پيشرانه خورجيني هشت سيلندر با حجم جابجايي ۴/۹۴ ليتر خواهد بود.

ظاهراً در آينده نزديك R67 راهي خط توليد مي‌شود، اگرچه مطمئناً به توليد انبوه نخواهد رسيد، اما هنوز نمي‌دانيم چقدر ارزش خواهد داشت. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات