درخواست كوالكام از دولت آمريكا براي فروش تراشه‌هاي اسنپدراگون به هواوي

يك‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
سران كوالكام گفته‌اند كه اگر اين شركت قادر به فروش تراشه به هواوي نباشد، سهم بزرگي از بازار تراشه‌هاي 5G را از دست خواهد داد.
تبليغات

درحالي‌كه برخي معتقد بودند كه كوالكام از تحريم سخت‌گيرانه دولت آمريكا عليه هواوي، سود مي‌برد؛ اما مشخص شده است كه سران اين شركت در حال مذاكره با آمريكا براي لغو بخشي از تحريم‌ها هستند. درواقع خبرنگاران رسانه وال استريت ژورنال متوجه مذاكره سران كوالكام با كاخ سفيد شده‌اند تا امكان فروش تراشه‌هاي سري اسنپدراگون به هواوي ميسر شود.

با پرسش خبرنگاران از سران كوالكام نيز در مورد شايعات به وجود آمده، آن‌ها گفته‌اند: «تحريم، مانع به‌دست‌آوردن قطعات موردنياز هواوي نمي‌شود و در صورتي كه تحريم‌ها براي فروش تراشه‌هاي اسنپدراگون به هواوي برداشته نشود، ميلياردها دلار از درآمدمان كاهش يافته و دراختيار شركت‌هايي ازجمله مدياتك و سامسونگ قرار خواهد گرفت. درواقع برداشته شدن تحريم‌ها به شركت‌هاي آمريكايي كمك مي‌كند كه در رقابت با ساير شركت‌ها باقي بمانند و سهم خود از بازار تراشه‌ها را از دست ندهند.»

در ادامه سران كوالكام گفته‌اند كه اگر به‌دليل تحريم‌ها اين شركت قادر به فروش تراشه به هواوي نباشد، شاهد تغيير پياپي در ميزان سهم سازندگان از بازار قطعات نيمه‌رسانا خواهيم بود. كوالكام هيچ‌گاه در مورد تجارت با هواوي سكوت نكرده است. در حقيقت، مديرعامل اين شركت در رويداد ارائه‌ي گزارش مالي گفت كه كوالكام در صدد است كه تراشه‌هاي خود را به تمامي شركت‌هاي سازنده موبايل هوشمند ازجمله هواوي بفروشد.

درحال‌حاضر برخي از شركت‌هاي آمريكايي توانسته‌اند كه شامل تحريم‌ها نباشند و معاملات خود با هواوي را ادامه دهند. كوالكام نيز مي‌خواهد در ميان اين شركت‌ها ازجمله اينتل و ميكرون باشد. تجارت موبايل هوشمند يكي از مهم‌ترين منابع درآمد هواوي است و توانسته اين شركت را به موفق‌ترين سازنده موبايل هوشمند در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ تبديل كند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات