تابه‌حال ۸۲۶۹۱ نفر خودروي خود را با همراه مكانيك فروخته‌اند، شما چطور؟

يك‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
يك ويروس كوچك زندگي اين روزهاي ما را حسابي به ‌هم ريخته است. اگر قصد فروش خودرو خود در اين ايام را داشته باشيد، از چه روشي استفاده مي‌كنيد؟ آن را به دلالان و مراكز خريد و فروش مي‌سپاريد يا به بازديدهاي مكرر تن مي‌دهيد؟
تبليغات

پزشكان مي‌گويند حتي يك ملاقات با فرد ناقل كرونا نيز ممكن است باعث بيمارشدن شما بشود، بين اعتماد به نمايشگاه و به خطر افتادن سلامتي خود و خانواده‌تان كدام را انتخاب مي‌كنيد؟ ابتدا به معرفي روش‌هاي مختلف فروش خودرو مي‌پردازيم و در نهايت نيز درمورد روش فروش خودرو كه ۸۲۶۹۱ نفر از آن استفاده كرده‌اند صحبت مي‌كنيم.

واگذار كردن فروش خودرو به نمايشگاه‌هاي ماشين

اين روش كه قديمي‌ترين روش فروش خودرو است، ۲ عيب بزرگ دارد:

  • بايد خودروي خود را در نمايشگاه بگذاريد تا خريداران بتوانند آن را از نزديك ببينند. اين يعني براي مدت نامعلومي بدون خودرو شخصي رفت‌وآمد كنيد كه خطرات زيادي در وضعيت فعلي فراگيري كرونا دارد.
  • به دليل بازار بسيار متلاطم و پرنوسان خودرو، مجبوريد به هر ارزشي كه صاحب نمايشگاه روي خودرو مي‌گذارد تن دهيد و معطل نكنيد تا مبادا ارزش‌ها پايين بيايد؛ بدون آنكه مطمئن باشيد اين ارزش چقدر با ارزش واقعي خودرو فاصله دارد. چه بسا كه بعضي بنگاه‌داران، ارزش‌هاي متفاوتي را به فروشنده و خريدار اعلام مي‌كنند تا سود بيشتري ببرند.

آگهي كردن خودرو در سايت‌هاي مختلف و هماهنگي بازديدهاي حضوري

آگهي كردن خودرو در سايت‌ها يكي از روش‌هاي متداول فروش خودرو است، ولي مثل يك شمشير دولبه عمل مي‌كند؛ آن هم به ۳ علت:

  • تنها راهي كه براي ارزش‌گذاري خودرو خود داريد، اين است كه به تك تك آگهي‌هاي ديگر زنگ بزنيد و ارزش ماشين آن‌ها را بپرسيد. اين ارزش‌گذاري ممكن است بسيار با ارزش خودروي شما متفاوت باشد؛ زيرا دو مدل خودروي يكسان، باتوجه‌به ميزان كاركرد و نقاط تعويضي و رنگ‌شدگي مي‌توانند ارزش بسيار متفاوتي داشته باشند. مثلا يك رنو ساندرو مدل ۹۸ خودكار ۳۱۵ ميليون تومان ارزش دارد، در حاليكه اگر كاپوت همين خودرو تعويض شده باشد، ارزش آن ۱۹ ميليون تومان كم مي‌شود و به ۲۹۶ ميليون تومان مي‌رسد! شما چطور مي‌خواهيد اين موضوع را از روي آگهي‌ها تشخيص دهيد؟
  • بايد در تمام طول روز گوش به زنگ باشيد و به تلفن افراد مختلف كه گاها حتي خريدار هم نيستند و فقط به‌دنبال پرسيدن ارزش خودرو هستند، پاسخ بدهيد. پس مجبور هستيد از كار و زندگي خود بزنيد تا هيچ خريداري را از دست ندهيد، بلكه خودروي شما را به ارزش بالاتري بخرند.
  • و از همه مهم‌تر، مجبوريد با تمام خريداران احتمالي براي بازديد حضوري از خودرو قرار بگذاريد. علاوه بر صرف وقت فراوان براي هماهنگي اين بازديدها، چنين كاري در دوران فراگيري كرونا اصلا عاقلانه نيست.
مرجع متخصصين ايران همراه مكانيك

فروش سريع خودرو، فقط با يك تماس و بدون خارج شدن از خانه

اين روش به‌عنوان يكي از جديدترين متدهاي فروش خودرو، مدت‌ها است كه در خارج از كشور رواج دارد و البته چند سالي است كه در ايران نيز توسط شركت همراه مكانيك اجرا مي‌شود. براي استفاده از اين خدمت بايد مراحل زير را طي كنيد:

  • با ورود به صفحه ثبت سفارش فروش در سايت همراه مكانيك به آدرس hamrah-mechanic.com/car-sell درخواست فروش سفارشي خودرو خود را ثبت كنيد.
  • مشاور همراه مكانيك در زمان مقرر شده با شما تماس مي‌گيرد و طبق انديشه متخصصين شما، زماني را براي مراجعه متخصص كارشناس ويژه خودرو تعيين مي‌كند. متخصص كارشناس خودرو نيز فقط يك بار از خودروي شما بازديد مي‌كند و ضمن عكاسي و تهيه گزارش متخصص كارشناسي كامل آن، ارزش خودرو را مشخص مي‌كند. ضمنا تمامي اين اقدامات، بدون دريافت هيچ هزينه‌اي از شما انجام خواهند شد.
  • در اين مرحله، يك مشاور فروش خودرو به شما اختصاص داده مي‌شود. ايشان خودروي شما را در نمايشگاه خودروهاي متخصص كارشناسي‌شده همراه مكانيك و ديگر كانال‌هاي دسترسي به خريداران آگهي مي‌كند و به تلفن افراد پاسخ مي‌دهد تا بهترين خريدار را پيدا كند.
  • در نهايت بعد از بازديد متخصص كارشناس خودرو و خريدار و انجام توافق نهايي، در حضور خريدار مجددا خودرو متخصص كارشناسي مي‌شود. سپس تمام مراحل تنظيم و عقد قرارداد در محل را با همكاري مشاور حقوقي همراه مكانيك انجام خواهيد داد تا خيالتان از بابت تمامي مسائل حقوقي فروش خودرو راحت باشد. در اين فرايند، به خريدار نيز ضمانت‌ متخصص كارشناسي خودرو و پرداخت خسارت داده مي‌شود. در تمام اين مراحل به‌هيچ‌وجه لازم نيست به جايي مراجعه كنيد يا از منزلتان به جز براي امضا قرارداد خارج شويد.

تا امروز ۸۲۶۹۱ نفر از اين روش فروش خودرو در ايران استفاده كرده‌اند، آيا شما نمي‌خواهيد نفر بعدي باشيد؟! ضمنا در ويدئو زير نيز مي‌توانيد تمام مراحل متخصص كارشناسي خودرو در همراه مكانيك را از نزديك ببينيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات