با سرويس سايت ساز وبزي آشنا شويد؛ طراحي سايت بدون نياز به دانش برنامه‌نويسي

دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
مطالعه 6 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
طراحي وب‌سايت يكي از قدم‌هاي ابتدايي در راه‌اندازي كسب‌وكار الكترونيك محسوب مي‌شود. بسياري از سازمان‌ها به برنامه‌نويسي و طراحي عميق وب‌سايت تمايلي ندارند و از سايت‌ساز الكترونيك استفاده مي‌كنند.
تبليغات

طراحي و توسعه‌ي وب‌سايت از زمان پيدايش وب به‌عنوان يكي از مهارت‌هاي متخصصدي شناخته مي‌شد. در دنياي الكترونيك كنوني، اگر داشتن وب‌سايت براي هر كسب‌وكار الزام نباشد، حداقل مزيتي رقابتي محسوب مي‌شود. انواع كسب‌وكارها و حتي افراد خوداشتغال و فريلنسر با راه‌اندازي وب‌سايت، به كانالي معتبر و تحت مديريت و مالكيت خودشان دسترسي پيدا مي‌كنند كه براي جذب مخاطب و مشتري نقشي اساسي ايفا مي‌كند. قطعا راه‌اندازي وب‌سايت درمقايسه‌با فعاليت در شبكه‌هاي اجتماعي و جذب مخاطب، در طولاني‌مدت بازدهي بيشتري دارد و نگراني از مسدودسازي شبكه‌ي اجتماعي يا حذف محتوا به‌خاطر قوانين شبكه نيز وجود نخواهد داشت. درواقع، متخصص كارشناسان بازاريابي ديجيتال وب‌سايت را كانال اصلي جذب مخاطب مي‌دانند كه در تركيب با شبكه‌هاي اجتماعي و تبليغات الكترونيك، جرياني كامل ايجاد مي‌كند.

كسب‌وكارهاي كوچك يا افراد تقريبا ناآشنا با برنامه‌نويسي در راه‌اندازي وب‌سايت با موانع متعددي روبه‌رو مي‌شوند. همچنين، اغلب كسب‌وكارهاي نوپا نيز سرمايه و تخصص لازم را براي استخدام يا همكاري با تيم‌‌هاي طراحي و توسعه‌ به‌صورت برون‌سپاري ندارند. در چنين مواقعي، استفاده از سيستم‌هاي مديريت محتواي آماده همچون وردپرس پيشنهاد مي‌شود كه البته آن‌ها هم دشواري‌هاي خاص خود را دارند و درنهايت، نياز به تيم همراهي را از بين نمي‌برند.

وبزي طراحي وب‌سايت را با ابزار كشيدن و رهاكردن آسان مي‌كند

سايت‌سازهاي الكترونيك ابزارهايي هستند كه راه‌اندازي وب‌سايت را در سطوح گوناگون براي افراد و كسب‌وكارها تسهيل مي‌كنند. اين سرويس‌ها با بهره‌گيري از ابزارهاي آسان، نوعي رابط متخصصي را براي طراحي ساختار وب‌سايت دراختيار متخصص قرار مي‌دهند كه طراحي انواع وب‌سايت از نمونه‌هاي ساده و شخصي تا حرفه‌اي و فروشگاهي را ممكن مي‌كند. درواقع، مدير وب‌سايت با استفاده از سايت‌ساز الكترونيك فقط بخش متخصصي وب‌سايت را طراحي مي‌كند و تنظيم بخش‌هاي برنامه‌نويسي و ارتباط بلوك‌ها خودكار از ميان سايت‌سازهاي الكترونيك ايراني، مي‌توان به وبزي اشاره كرد كه قابليت‌هاي پايه‌اي را هم به‌رايگان دراختيار متخصصان قرار مي‌دهد.

وبزي امكان طراحي وب‌سايت را براي انواع متخصصي‌ها فراهم مي‌كند. افراد خوداشتغالي كه به‌دنبال طراحي وب‌سايت براي نمايش نمونه‌كارهايشان هستند، دسته‌اي مهم از مشتريان وبزي محسوب مي‌شوند. از دسته‌هاي مهم ديگر، مي‌توان به كسب‌وكارهايي اشاره كرد كه براي معرفي خدمات و محصولات خود به وب‌سايت نياز دارند. حتي شركت‌ها و سازمان‌هايي كه به فروشگاه الكترونيك احتياج دارند، مي‌توانند از خدمات وبزي براي طراحي و را‌ه‌اندازي سريع وب‌سايت استفاده كنند. وبزي با شعار «در كمتر از دَه دقيقه سايت دلخواه خودتان را به‌صورت الكترونيك بسازيد»، خدمات خود را به مشتريان معرفي مي‌كند. شروع طراحي وب‌سايت در وبزي الكترونيك است و بسته به خدمات موردنياز، هزينه‌هايي دريافت مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران قالب آماده وبزي

از نكات مهم وب‌سايت‌هايي كه به‌كمك سايت‌ساز الكترونيك وبزي ساخته مي‌شوند، مي‌توان به هماهنگي آن‌ها با نمايش در موبايل اشاره كرد. در دموهاي اوليه‌ي كه در وب‌‌سايت رسمي وبزي نمايش داده شده‌اند، هماهنگي طراحي و قالب‌ها با ابعاد موبايل به‌خوبي ديده مي‌شود. فراموش نكنيد كه امروزه اغلب متخصصان و مخاطبان وب‌سايت از موبايل براي مرور وب‌سايت استفاده مي‌كنند و هماهنگي با آن يكي از عوامل مهم بهبود رتبه در موتورهاي جست‌وجو هم محسوب مي‌شود.

طراحي وب‌سايت در وبزي با روش كشيدن و رهاكردن (Drag and Drop) مشتري يا طراح وب‌سايت به‌راحتي مي‌تواند باكس‌ها، جلوه‌ها، متون و ديگر بلوك‌هاي مدانديشه متخصصينش در طراحي نهايي را از داشبورد اصلي وبزي انتخاب كند و به صفحه‌ي اصلي بكشد. درواقع در سايت‌ساز الكترونيك مانند وبزي، آنچه در زمان طراحي مي‌بينيد، همان طرح نهايي وب‌سايت شما خواهد بود.

مرجع متخصصين ايران بخش طراحي وبزي

از مزيت‌هاي مهم ديگر سايت‌ساز الكترونيك وبزي مي‌توان به هماهنگي كدهاي وب‌سايت با ساختارهاي سئو اشاره كرد. وبزي پس‌زمينه‌ي وب‌سايت را بسته به طراحي اصلي متخصص به‌گونه‌اي پيكربندي مي‌كند كه كدهايي مناسب براي مرور ربات‌هاي موتور جست‌وجو داشته باشد. از قابليت‌هاي ديگر مي‌توان به سرعت بيشتر سايت‌هاي طراحي‌شده با وبزي اشاره كرد كه قطعا روي بهبود تجربه‌ي متخصصان و رتبه‌ي وب‌سايت در موتورهاي جست‌وجو تأثير مي‌گذارد. همچنين، وبزي سيستم امنيتي چندلايه را به‌همراه پروتكل امنيتي SSL در وب‌سايت‌هاي طراحي‌شده اعمال مي‌كند تا مالكان وب‌سايت بابت نفوذ به سرويس نگران نباشند. در سرورهاي اختصاصي وبزي، سايت‌ها به‌صورت ايزوله نگه‌داري مي‌شوند كه امنيت آن‌ها را دوچندان مي‌كند. درواقع، مشتريان وبزي علاوه‌بر سايت‌ساز الكترونيك هاست نيز دريافت مي‌كنند.

طراحي وب‌سايت در سايت‌ساز الكترونيك وبزي در چند مرحله خلاصه مي‌شود. پس از ورود به وب‌سايت، ابتدا قالب مدانديشه متخصصينتان را انتخاب مي‌كنيد. قالب‌هاي آماده از طراحي‌هاي پيش‌فرض براي انواع متخصصي برخوردار هستند. از متخصصي‌هاي مرسوم مي‌توان به قالب‌هاي شركتي براي انواع كسب‌وكار از دكوراسيون داخلي، كافه، رستوران و باشگاه ورزشي تا مركز پزشكي و شركت ساختماني و صنايع غذايي اشاره كرد. قالب‌هاي شخصي و نمونه‌كار نيز مناسب انواع افراد خوداشتغال از طراحان و نويسندگان تا برنامه‌نويسان هستند. ناگفته نماند قالب‌هاي فروشگاهي هم بخش ويژه‌اي از امكانات وبزي را به‌خود اختصاص مي‌دهند. نكته‌ي مهم اينكه وبزي امكان راه‌اندازي وب‌سايت خبري را هم با قالب مجله‌ي خبري دراختيار متخصصان قرار مي‌دهد.

پس از انتخاب قالب مدانديشه متخصصين از ميان مجموعه‌ي وبزي، بايد با واردكردن شماره‌تماس و نام در وبزي ثبت‌نام كنيد كه اين كار رايگان است. سپس در كمتر از سه دقيقه، تنظيمات اوليه‌ي وب‌سايت شما انجام مي‌شود و وارد مرحله‌ي طراحي مي‌شويد. نكته‌ي مهم ديگر اينكه پيش از انتخاب قالب، مي‌توانيد پيش‌نمايشي از آن را به‌صورت زنده مشاهده كنيد. در صفحه‌ي طراحي، ظاهر اصلي وب‌سايت را مي‌بينيد كه در اطراف آن، ابزارهايي براي شخصي‌سازي قالب ديده مي‌شوند. هريك از بلوك‌هاي متني و عكسي موجود در قالب نيز شخصي‌سازي‌شدني هستند.

مرجع متخصصين ايران پنل مديريت وبزي

پكيج‌ها قابليت اضافه‌كردن دامنه و فضاي بيشتر ذخيره‌سازي را دراختيار متخصصان قرار مي‌دهند

با انتخاب هريك از بلوك‌هاي موجود در قالب، تنظيمات مخصوص به آن مانند متن، ابعاد و... ظاهر مي‌شوند. همچنين، از نوار ابزار سمت چپ مي‌توانيد تنظيمات هر بلوك را پيكربندي يا به‌راحتي با كشيدن و رها‌كردن، بلوك‌ها را جابه‌جا كنيد. در منو بالايي بخش ويرايش، گزينه‌هاي پيش‌نمايش، همراه‌گيري و بازيابي، ذخيره و ذخيره و انتشار ديده مي‌شوند. در هر مرحله از طراحي، مي‌توانيد با مشاهده‌ي پيش‌نمايش وب‌سايت، تغييرات را پيش از ذخيره‌سازي مشاهده كنيد. همچنين در منو بالا سمت راست، امكان انتخاب صفحات داخلي و ويرايش هريك از آن‌ها را دراختيار داريد. از نوار سمت راست نيز، مي‌توانيد گزينه‌ها و قابليت‌هايي همچون فروشگاه را به وب‌سايتتان اضافه كنيد. پس از اتمام طراحي، با كليك روي گزينه‌ي ذخيره و انتشار، تغييرات طراحي روي نسخه‌ي نهايي وب‌سايت اعمال مي‌شوند كه در زيردامنه‌اي در وب‌سايت webzi ثبت شده است.

براي اعمال تغييرات بيشتر روي وب‌سايت ساخته‌شده با وبزي، بايد وارد پنل مديريت شويد. از منو بالا با انتخاب پنل مديريت، به تنظيمات بيشتري براي وب‌سايت دسترسي پيدا مي‌كند. همان‌طور‌كه در تصوير مي‌بينيد، انواع قابليت‌ها از ارتقا و دريافت همراهي هميشگي و فروشگاه و يادگيري سئو در پنل مديريت وجود دارد. از تنظيمات مهم بخش مديريت مي‌توان به ارتقاي پكيج اشاره كرد. متخصصان بسته به نياز خود با پرداخت هزينه، مي‌توانند از فضاي ذخيره‌سازي بيشتر در وب‌سايت، رايانامه‌هاي اختصاصي، اضافه‌كردن همكار و حتي دامين هديه استفاده كنند. براي اتصال دامين اختصاصي كسب‌وكار خود به وب‌سايت طراحي‌شده در وبزي بايد يكي از پكيج‌ها را بخريد. ارزان‌ترين پكيج وبزي نيز به مبلغ سالانه‌ي ۵۸۰ هزار تومان براي افراد خوداشتغال و كسب‌وكارهاي كوچك پيشنهاد مي‌شود. نكته‌ي مهم اين است كه بسته به نياز، مي‌توانيد بعدا پكيج خود را تغيير دهيد.

وبزي براي كمك بيشتر به افراد و سازمان‌هايي كه از وب‌سايت به‌عنوان كانال اصلي بازاريابي استفاده مي‌كنند، يادگيري‌هاي پايه‌اي و تكميلي را ارائه مي‌كند. يادگيري‌هاي وبزي از پايه‌اي‌ترين مراحل راه‌اندازي كسب‌وكار الكترونيك تا مديريت و توسعه‌ي فعاليت را پوشش مي‌دهند. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات