اپل استارتاپ جديدي در حوزه هوش مصنوعي تصاحب كرده است

جمعه ۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اپل استارتاپ ويلينكس كه در زمينه‌ي هوش مصنوعي فعاليت دارد، را خريداري كرده است تا منجر به بهبود سرويس‌ها و اپيكيشن‌هاي اكوسيستم اپل شود.
تبليغات

به گزارش بلومبرگ اپل در معامله‌اي به ارزش ۵۰ ميليون دلار شركت ويلينكس، استارتاپي واقع در شهر بارسلونا، تصاحب كرده است. بنابر شنيده‌ها اين معامله ابتداي سال جاري ميلادي انجام شده است. 

اپل، در بيانيه‌اي، به بلومبرگ گفت:

اپل، هر از چندگاهي شركت‌هاي فناوري كوچك‌ را خريداري مي‌كند و در بيشتر مواقع در مورد هدف يا برنامه‌هاي خود، مباحثه نمي‌كنيم.

فناوري Vilynx براي تحليل محتواي فيلم استفاده مي‌شود. براساس اطلاعات ارائه شده اين فناوري مبتني بر هوش مصنوعي، براي تجزيه و تحليل محتواي فيلم مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين فناوري، با استفاده از هوش مصنوعي محتواي صوتي، متني و تصويري ويدئو را تشخيص داده و برچسب‌گذاري مي‌كند. كاربران مي‌توانند از اين برچسب‌ها براي جستجوي ويدئو استفاده كنند. 

Vilynx، از فناوري خود، براي استفاده در موتورهاي جست‌وجو و توصيه‌ي فيلم و ساير رسانه‌ها، استفاده مي‌كند؛ همچنين توانايي سيستم خود را نه‌ تنها در شناسايي محتواي ويدئو بلكه در درك آن‌ها اعلام مي‌كند.

به‌ گفته‌ي بلومبرگ، اپل با خريد Vilynx، مي‌تواند تكنولوژي اين استارتاپ را در سرويس‌هاي مختلف خود، مورد استفاده قرار دهد. براي مثال اپل مي‌تواند با استفاده از فناوري‌هاي ويلينكس، سيري و اپيكيشن اپل تي‌وي و... را بهبود دهد؛ حتي ممكن است اپل از اين فناوري،‌ به منظور ساخت موتور جستجوي خود، استفاده كند؛ همچنين به‌عنوان قسمتي از توافق انجام شده، بنيان‌گذار و مدير ارشد فناوري «Elisenda Bou-Balust»، دركنار ۵۰ مهندس و دانشمند (داده)، ديگر در اپل باقي خواهند ماند.

اپل، دفتر Vilynxs را در بارسلونا نگه داشته است و قصد دارد آن را به يكي از اصلي‌ترين، مراكز تحقيق و توسعه هوش مصنوعي خود، در اروپا، تبديل كند. اپل استخدام مهندسين دفتر را نيز آغاز كرده است.

Vilynx، تنها شركت مبتني‌بر هوش مصنوعي نيست كه اپل آن‌را تصاحب كرده است. كوپرتينويي‌ها ارديبهشت سال جاري، براي بهبود عملكرد سيري، شركت Inductiv را كه در زمينه‌ي يادگيري ماشين فعاليت مي‌كرد،  مال خود كردند؛ همچنين بايد به تصاحب استارتاپ Turi، مستقر در سياتل را به‌عنوان بخشي از تلاش اپل براي ايجاد تيم‌هاي هوش مصنوعي، اشاره كرد. اپل به ترتيب در سال‌هاي ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ اپل، كسب‌و‌كار مبتني‌بر حريم‌خصوصي و هوش مصنوعي به‌نام Silk Labs و در اوايل سال جاري، شركت Xnor AI را به دست آورد كه همگي نشان‌دهنده‌ي علاقه اپل به صنعت هوش مصنوعي و يادگيري ماشيني است. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات