ال ‌جي سرويس تحويل سفارش با ربات را آزمايش مي‌كند

سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
سرويس تحويل سفارش به‌وسيله ربات ال‌ جي به‌صورت آزمايشي راه‌‌اندازي شده است و درحال‌حاضر، سفارش‌هاي متخصصان ال‌جي را تحويل مي‌دهد.
تبليغات

ال‌جي سرويس تحويل سفارش به‌وسيله ربات را آزمايش مي‌كند. سرويس ربات اين شركت LG Colio Servebot نام دارد و مي‌تواند سفارش‌هاي فروشگاه زنجيره‌اي GS25 را براي تمام متخصصان مركز اصلي ال‌جي در سئول بياورد. البته اين سرويس تحويل سفارش فعلا به‌صورت داخلي راه‌اندازي شده است و فقط به متخصصان ال‌جي سرويس مي‌دهد.

اين ربات‌هاي مي‌توانند به‌تنهايي سوار آسانسور شوند و بين ۹ طبقه ساختمان ال‌جي در حركت باشند و سفارش ناهار، ساندويچ‌، نوشيدني‌ متخصصان را تحويل دهند.

اين ربات‌ها داراي سه كشو هستند كه هركدام آن‌ها مي‌تواند ۱۵ كيلو بار در خود جا دهد. مشتري‌ها  مي‌توانند به‌واسطه اپليكيشن KakaoTalk سفارش بدهند. پس از ثبت سفارش، متخصصان فروشگاه سفارش را داخل كشوهاي اين ربات‌ها قرار مي‌دهند و مقصد را مشخص مي‌كنند.

ربات كه به شبكه بي‌سيم متصل است، خود را به نزديك‌ترين آسانسور مي‌رساند و زماني‌كه به مقصد رسيد، به‌وسيله پيام كوتاه يا تماس تلفني به مشتري اطلاع مي‌دهد. تمام اين روند پنج دقيق طول مي‌كشد.

ال‌جي اعلام كرده است كه اين ربات‌ها مخصوصاً در دفاتر شلوغ ال‌جي در زمان صرفه‌جويي مي‌كنند و ارتباط انساني را كاهش مي‌دهند. همچنين ال‌جي با شركت GS كه فروشگاه‌هاي GS25 را اداره مي‌كند، همكاري كرده است تا بتواند تجربه متخصصي بهتري در زمينه ارسال سفارش با ربات خلق كند.

در ماه جولاي شركت ال‌جي اين ربات‌ها را به National University Hospital سئول داده بود تا بتوانند داروها را حمل كنند. در ماه مارس ربات‌ها در رستوران‌هاي مختلف به كار گرفته شدند تا سفارش مشتري‌ها را سر ميز ببرند. در حال‌ حاضر ۵۰ رستوران از اين ربات‌ها استفاده مي‌كنند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات