ال‌ جي براي مبارزه با گسترش ويروس كرونا ربات‌ ضد عفوني‌كننده معرفي كرد

سه‌شنبه ۲ دي ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
‌ال‌جي رباتي معرفي كرده است كه از لامپ‌ UV-C براي ضد عفوني كردن محيط بهره مي‌برد و مي‌تواند محيط را پاك‌سازي و از گسترش ويروس كرونا جلوگيري كند.
تبليغات

ال‌جي الكترونيكس رباتي معرفي كرد كه قرار است با ضد عفوني كردن محيط، از گسترش ويروس كرونا جلوگيري كند. اين ربات‌ به لامپ‌ UV-C مجهز شده‌ است؛ با انتشار طول موج‌  ۱۰۰ تا ۲۸۰ نانومتر، مي‌تواند جرم‌هاي مختلف را از بين ببرد.

بر اساس ادعاي ال‌جي، لامپ‌هاي UV-C قرارگرفته روي اين ربات، مي‌توانند ۹۹٫۹ درصد باكتري‌هاي كلي‌فرم و استافيلوكوكوس اورئوس‌ را در شعاع يك‌ متري از بين ببرند.

اين ربات ال‌جي ۱۶۰ سانتي‌متر ارتفاع دارد و به تكنولوژي خودران مجهز شده است كه تا به‌راحتي از موانع عبور كند. ال‌جي اعلام كرده كه اين ربات‌ براي ضد عفوني كردن مكان‌ها و وسايلي قابل دسترسي طراحي شده است.

ال‌جي اين ربات‌ را در هتل‌ها، بيمارستان‌ها، مدرسه‌ها و هر جايي كه ويروس مي‌تواند در آنجا شيوع پيدا كند، قرار مي‌دهد. اين ربات‌ به كادر درمان كمك مي‌كند تا در زمان شيوع ويروس كرونا محيط ضد عفوني شود.

البته ال‌جي قصد دارد يك جايگزين براي لامپ‌هاي UV-C معرفي كند. به انديشه متخصصين مي‌رسد به‌جاي اين نوع لامپ‌ از اسپري‌ ضدعفوني‌كننده استفاده خواهد شد. اين مدل براي محيط‌هاي باز مانند اداره‌ها، رستوران‌ها و سرويس‌هاي حمل‌و‌نقل عمومي استفاده مي‌شود.

كره جنوبي در طول ماه گذشته شاهد افزايش تعداد مبتلايان به ويروس كرونا بوده است و از چند روز پيش مكان‌هاي عمومي مانند رستوران‌ها و كافه‌ها از ساعت ۹ شب به بعد تعطيل ‌مي‌شوند. باشگاه‌هاي ورزشي هم در اين كشور تعطيل شده‌اند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات