ربات Bot Handy سامسونگ زندگي در خانه را برايتان آسان‌تر مي‌كند

دوشنبه ۲۲ دي ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
بات هندي (Bot Handy) ربات نوآورانه‌ي سامسونگ است كه با چند دوربين و يك بازو و دو چشم ديجيتالي همراه شده است و ازپس انجام كارهاي زيادي برمي‌آيد.
تبليغات

سامسونگ در نمايشگاه CES 2021 اعلام كرد روي ربات جديدي با انواع كاركردها كار مي‌كند. اين ربات توانايي برداشتن لباس، پركردن ماشين ظرف‌شويي، چيدن ميز و ريختن نوشيدني داخل ليوان را دارد و حتي مي‌تواند نوشيدني را برايتان بياورد. ربات جديد سامسونگ با نام بات هندي (Samsung Bot Handy) شناخته مي‌شود و شركت كره‌اي مي‌گويد با استفاده از يك دوربين و سيستم هوش مصنوعي مي‌تواند اشياي مختلف را از يكديگر تشخيص دهد.

براساس گزارش خبرگزاري ورج، سباستين سئونگ، رئيس بخش تحقيقات سامسونگ، در كنفرانس مطبوعاتي اين شركت در CES 2021 روي صحنه حاضر شد و گفت ربات سامسونگ قرار است در نقش همياري براي شما در آشپزخانه و اتاق نشيمن و هر جاي ديگري در خانه ظاهر شود كه ممكن است به كمك نياز داشته باشيد. 

مرجع متخصصين ايران ربات سامسونگ Bot Handy درحال دادن آب به مدير سامسونگ در CES 2021

Bot Handy در فرم فعلي، رباتي بلند و باريك است كه روي بدنه‌‌اش رنگ‌هاي سفيد و مشكي به‌چشم مي‌خورند. اين ربات دو چشم ديجيتالي دارد كه هنگام حركت ربات در جاهاي مختلف،‌ فرم و احساس آن‌ها تغيير مي‌كند. ربات سامسونگ يك بازو با سه نقطه لولا دارد تا در عمل دستي نظير دست انسان با شانه و آرنج و مچ را شاهد باشيم. در انتهاي اين بازو، دستي گيره‌مانند به‌چشم مي‌خورد تا Bot Handy بتواند اشياي مختلف را بردارد. در بخش بالايي بدنه‌ي ربات و روي دست، دوربين‌هايي تعبيه شده‌اند تا Bot Handy توانايي تشخيص اشياي مختلف را داشته باشد.

مرجع متخصصين ايران ربات سامسونگ Bot Handy در آشپزخانه

ربات سامسونگ با اتكا بر پايه‌اي غلتك‌مانند به‌حركت درمي‌آيد و در نقاط مختلف خانه جابه‌جا مي‌شود. اين ربات مي‌تواند از يك طرف به طرفي ديگر بچرخد و خودش را بالا ببرد تا به اشيائي دسترسي پيدا كند كه در ارتفاعات بلندتر هستند. سامسونگ مي‌گويد ربات Bot Handy مي‌تواند مواداوليه‌اي را تعيين و ارزيابي كند كه اشياي مختلف از آن‌ها ساخته شده‌اند تا بتواند اين اشياء را با واردكردن مقدار مناسبي از نيرو در دست بگيرد. سامسونگ ربات يادشده را به‌گونه‌اي ساخته است تا بتواند اشياي مختلف داراي انواع اندازه و وزن و فرم را از جايشان بلند كند.

ربات Bot Handy سامسونگ ممكن است هيچ‌گاه به بازار نيايد

سامسونگ افزون‌بر Bot Handy نسخه‌ي به‌روزشده‌ي Bot Care را نيز به‌نمايش گذاشت.‌ به‌گفته‌ي سامسونگ، Bot Care «دستيار و همراهي رباتيك» است كه نخستين‌بار در سال ۲۰۱۹ به‌نمايش درآمده بود. ربات Bot Care سامسونگ تا حد زيادي همچون دستياري شخصي عمل مي‌كند و كارهاي مختلفي انجام مي‌دهد. براي مثال، Bot Care يادآوري مي‌كند در وسط كاركردن استراحت كنيد يا قرار است به‌زودي جلسه‌ي كاري داشته باشيد.

مرجع متخصصين ايران جاروبرقي رباتيك JetBot 90 AI+ سامسونگ در كنار كمد

دو رباتي كه از آن‌ها گفتيم، احتمالا قرار نيست در آينده‌ي نزديك در قالب محصولي واقعي به دست مردم برسند؛ اما گزارش‌ها مي‌گويند سامسونگ رباتي دارد كه به‌احتمال زياد در سال جاري ميلادي عرضه خواهد شد. ربات يادشده با نام +JetBot 90 AI شناخته مي‌شود و درواقع نوعي جاروبرقي رباتيك است كه از اسكنر فراشكافت لايدار (LiDAR) و يك حسگر سه‌بعدي و هوش مصنوعي استفاده مي‌كند تا اشياي مختلف را بتواند شناسايي و به‌خوبي از كنار موانع مختلف در خانه عبور كند.

سامسونگ مي‌گويد +JetBot 90 AI به‌حدي هوشمند است كه مي‌تواند از اشياي شكننده همچون گلدان فاصله بگيرد و به اشيائي نظير اسباب‌بازي‌هاي كودكان نزديك‌تر شود كه عموما شكننده نيستند. جاروبرقي رباتيك سامسونگ به دوربيني داخلي مجهز است كه امكان مي‌دهد زماني‌كه در خانه نيستيد، حواستان به حيوانات خانگي باشد. +JetBot 90 AI در نيمه‌ي نخست سال ۲۰۲۱ روانه‌ي بازار ايالات متحده‌ي آمريكا مي‌شود.

انديشه متخصصينات شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درباره‌ي محصولات رباتيك سامسونگ چيست؟ 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات