ويدئوهاي منتشرشده از تام كروز روي تيك‌تاك با تكنولوژي ديپ‌فيك ساخته شده‌اند

چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ويدئوهايي كه به نام تام كروز در شبكه‌ي اجتماعي تيك‌تاك منتشر شده بودند، با تكنولوژي ديپ‌فيك ساخته شده‌اند و واقعي نيستند.
تبليغات

به‌گزارش پتاپيكسل، ويدئوهاي تام كروز در تيك‌تاك كلي سر‌و‌صدا به‌راه انداخت؛ اما مشخص شد واقعي نيستند و همگي با تكنولوژي ديپ‌فيك ساخته شده‌اند. اين ويدئوها باعث شدند متخصصان فكر كنند تام كروز واقعا عضو اين شبكه‌ي اجتماعي شده است و اين ويدئوها هم واقعي هستند. حساب منتشركننده‌ي اين ويدئوها Deeptomcruise نام دارد و كاملا مشخص بود واقعي نيست؛ با‌اين‌حال، مردم باز‌هم متوجه اين موضوع نشدند. باوجوداين، با كمي دقت متوجه مي‌شويد حركت لب تام كروز در ويدئوها دقيق نيست و اشكالات ريز ديگري هم در آن‌ها پيدا خواهيد كرد.

اين حساب متخصصي جعلي در كل توانست ۱۰ ميليون بازديد و ۱٫۱ ميليون لايك و ۳۷۰ هزار دنبال‌كننده كسب كند؛ البته تا زمان نگارش خبر حاضر، اين ارقام بيشتر هم شده است. ناگفته نماند در قوانين استفاده از تيك‌تاك گفته شده انتشار ويدئوهاي جعلي از افراد ممنوع است.

مرجع متخصصين ايران تام كروز فيك

استفاده از هوش مصنوعي براي ساخت ويدئوهاي DeepFake چندان راحت نيست و ابزار زيادي هم ساخته شده‌اند تا با انتشار چنين ويدئوهايي مبارزه كنند؛ اما همچنان اين ويدئوها به‌راحتي مردم را گول مي‌زنند و در شبكه‌هاي اجتماعي به‌سرعت دست‌به‌دست مي‌شوند. بسياري از شبكه‌هاي اجتماعي با چنين ويدئوهايي مبارزه مي‌كنند؛ ازجمله فيسبوك. اين غول شبكه‌هاي اجتماعي ۳۹ ميليارد دلار در سال هزينه مي‌كند تا ويدئوهاي جعلي را حذف كند.

مرجع متخصصين ايران فيك تام كروز

درادامه، اين ويدئوها را مشاهده مي‌كنيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات