اپل در سال‌هاي ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ بيشترين شركت‌هاي هوش مصنوعي را تصاحب كرده است

جمعه ۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اپل با پشت سَر گذاشتن شركت‌هايي همچون فيسبوك، گوگل و مايكروسافت، بزرگ‌ترين خريدار شركت‌هاي هوش مصنوعي در بين سال‌هاي ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ بوده است.
تبليغات

به گزارش اپل‌اينسايدر و با استناد به داده‌هاي شركت تحقيقاتي گلوبال ديتا، غول دنياي فناوري در بازه‌ي زماني ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، بالغ بر ۲۵ شركت مبتني بر فناوري‌هاي هوش مصنوعي را خريداري كرده است و در رتبه‌هاي بعدي شركت‌هايي از جمله اكسنجر مستقر در ايرلند، گوگل، مايكروسافت و فيسبوك قرار گرفته‌اند.

برخي از شركت‌هايي كه اپل خريداري كرده شامل Turi و Drive.ai و Voysis است. كوپرتينونشين‌ها طبق روال معمول هيچ جزئياتي درباره‌ي نقشه‌ي راه خود براي خريد شركت‌هاي مذكور ارائه نداده‌اند؛ اما گمان مي‌رود كه خريد شركت هوش مصنوعي تأثير انكارناپذيري در بهبود ويژگي‌هاي دستيار هوشمند اپل موسوم به سيري خواهد داشت.

به ادعاي گزارش، اپل براي رقابت با دستيار هوشمند گوگل و آمازون اقدام به خريد اين شركت‌ها و تقويت بخش‌هاي مرتبط كرده است. همان‌طور كه مي‌دانيد، سيري نخستين دستياري هوشمندي بود كه به‌صورت عمومي به بازار عرضه شد؛ اما سيري در مقايسه با ساير رقبا از هوش مصنوعي ضعيف‌تري برخوردار است و تا حدي دليل آن به فروش كم بلندگوهاي هوشمند اين شركت مرتبط مي‌شود.

نيلسون، تحليگر گلوبال ديتا، خاطرنشان مي‌كند كه خريد به‌كارگيري شركت Inductiv، فعال در حوزه‌ي يادگيري ماشين، براي بهبود داده‌هاي سيري انجام شده است. Voysis براي تقويت پردازش زبان طبيعي سيري به دست آمده و فناوري PullString مي‌تواند ادغام سيري را با برنامه شخص ثالث iOS بهبود بخشد. افزون بر اين، اپل مي‌خواهد اطمينان حاصل كند كه موقعيت خود در بازار پوشيدني‌ها را به‌عنوان پر فروش‌ترين برند ساعت‌هاي هوشمند و هدفون‌هاي كاملا بي‌سيم حفظ خواهد كرد.

به گفته‌ي اين تحليلگر، خريد شركت Xnor.ai در سال گذشته به‌منظور بهبود قابليت‌هاي پردازش مرزي انجام شده است؛ زيرا شركت مذكور با حذف نياز به ارسال داده به مراكز پردازش ابري و در نتيجه بهبود حريم خصوصي داده‌ها، از اهميت بيشتري برخوردار است. ناگفته نماند پردازش مرزي محاسبه‌اي است كه در منبع يا نزديك منبع داده

به‌طوركلي، غول فناوري كوپرتينو تمام خريدهاي خود را به‌صورت علني فاش نمي‌كند؛ بنابراين ممكن است اپل شركت‌هاي بيشتري را خريداري كرده باشد. در ماه فوريه ۲۰۲۱ (بهمن - اسفند ۱۳۹۹)، تيم كوك، مديرعامل اپل، اذعان داشت كه اين شركت در طي شش سال گذشته نزديك به ۱۰۰ شركت را خريداري كرده است. به گفته‌ي كوك، تمركز اپل روي خريد شركت‌هاي كوچك و نوآور است كه مي‌توانند محصولات آينده را تكميل و به پيشبرد آن‌ها كمك كنند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات