فهرست بهترين اپليكيشن‌هاي داراي هوش مصنوعي براي آسان‌تركردن زندگي

يك‌شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
مطالعه 7 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
در اين مطلب، فهرستي از بهترين اپليكيشن‌ها و نرم‌افزارهاي داراي هوش مصنوعي را معرفي كرده‌ايم كه مي‌توانند به شما در انجام كارهاي مختلف كمك كنند.
تبليغات

براساس گزارش digitaltrends، هوش مصنوعي مي‌تواند به زندگي انسان‌ها بسيار كمك كند و سرعت بيشتري به روند انجام كارهاي مختلف دهد. اين امر خصوصا در دستگاه‌هايي مشهود است كه روزانه از آن‌ها استفاده مي‌كنيم. برنامه‌هاي بسياري وجود دارد كه براي انجام كارهاي مختلف به‌خوبي از هوش مصنوعي استفاده مي‌كنند. اين اپليكيشن‌هاي خارق‌العاده مي‌توانند به متخصصان براي انجام وظايف مختلف در زمان بسيار كمتر كمك كنند. براي مثال بعضي از آن‌ها مي‌توانند در كمترين زمان ممكن پس‌زمينه تصاوير را حذف كنند. هوش مصنوعي پاياني ندارد و به انسان مي‌تواند در بخش‌هاي مختلف زندگي روزمره ياري رساند تا با خلاقيتش كارهاي بسياري با آن انجام دهد.

اگر قصد داريد بيشتر از اين فناوري در زندگي‌تان بهره ببريد؛ اما اپليكيشن‌هاي زيادي را نمي‌شناسيد كه از هوش مصنوعي استفاده كنند، خواندن اين مقاله را به شما توصيه مي‌كنيم؛ چراكه بهترين اپليكيشن‌هاي هوش مصنوعي موجود را مطالعه كرده‌ايم. اين اپليكيشن‌ها مي‌توانند كارهاي مختلف و سختي را انجام دهند كه ممكن است برايتان اشكال باشد. براي استفاده از اين برنامه‌ها، تنها كافي است آن‌ها را دانلود كنيد و از مزايايشان بهره‌مند شويد.

اپليكيشن Scan Thing

  • پلتفرم:‌ iOS و Mac
  • ارزش: رايگان (داراي پرداخت درون‌برنامه‌اي)
مرجع متخصصين ايران اپليكيشن هوش مصنوعي

اين اپليكيشن ويژه‌ي كساني است كه مي‌خواهند از اجسام اطرافشان تصاويري تهيه كنند كه پس‌زمينه‌شان حذف شده باشد. الگوريتم هوشمند Scan Thing مي‌تواند با قدرت و دقت فراوانش فضاي اطراف سوژه را در كمترين زمان ممكن برش دهد و فايل خروجي بدون پس‌زمينه توليد كند. كار‌كردن با اين اپليكيشن بسيار آسان و تنها كافي است دوربينتان را مقابل سوژه‌ي مدانديشه متخصصين بگيريد و عكاسي كنيد و چند ثانيه منتظر بمانيد تا هوش مصنوعي Scan Thing پس‌‌زمينه‌ي تصوير را برش بزند و فايل نهايي را آماده كند.

ناگفته نماند اين تنها وظيفه‌ي اپليكيشن مذكور نيست و شما مي‌توانيد براي انجام كارهاي ديگر نيز به آن اتكا كنيد. يكي ديگر از وظايف Scan Thing اسكن مدارك و تبديلشان به فايل PDF است. همچنين، پس از ثبت تصوير از متن صفحه، مي‌توانيد مطالب موجود در آن را كپي و روي دستگاهتان ذخيره كنيد. بدين‌ترتيب، ديگر نيازي به نوشتن دستي متن صفحه نداريد. توسعه‌دهندگان اين اپليكيشن به‌صورت زيركانه‌اي از هوش مصنوعي در آن استفاده كرده‌اند و با اين روش در صرفه‌جويي هرچه بيشتر در زمان كمك مي‌كنند.

 نرم‌افزار TextSniper

  • پلتفرم: Mac
  • ارزش: ۹ دلار
مرجع متخصصين ايران

كارايي TextSniper تقريبا مانند Scan Thing است؛ اما از آن تنها مي‌توان در مك استفاده كرد. كار‌كردن با اين نرم‌افزار آسان است و تمام كاري كه بايد انجام دهيد، اين است كه ميان‌بر صفحه‌كليد اختصاصي را فشار دهيد و ماوس را روي قسمت مدانديشه متخصصينتان بكشيد تا تمام متن در كليپ‌بورد كپي شود.

منابع فراواني وجود دارد كه TextSniper مي‌تواند با آن‌ها كار كند؛ از‌جمله تصاوير، PDF، فيلم‌هاي يوتيوب، وب‌سايت‌ها و... . اين نرم‌افزار به‌قدري كارآمد و سريع‌تر است كه پس از استفاده از آن، ديگر نمي‌توانيد مانند قبل مطلبي را دستي تايپ كنيد.

اپليكيشن PictureThis

  • پلتفرم: iOS و اندرويد
  • ارزش: رايگان (داراي پرداخت درون‌برنامه‌اي)
مرجع متخصصين ايران

اگر در حياط خانه‌تان گُلي ناشناس رشد كرده، ديگر نيازي نيست براي فهميدن نامش تمام دايرة‌المعارف را زير‌و‌رو يا وب‌سايت‌هاي مختلف را جست‌وجو كنيد و فقط كافي است از PictureThis كمك بگيريد. از گل مدانديشه متخصصينتان عكس بگيريد و آن را وارد اپليكيشن مذكور كنيد و چند ثانيه منتظر بمانيد تا هوش مصنوعي آن را شناسايي كند.

اپليكيشن PictureThis فقط براي يافتن گياهان ناشناس به‌كار نمي‌رود و متخصصدهاي بيشتري دارد. براي نمونه، با استفاده از آن مي‌توانيد روش‌هاي مختلف براي مراقبت از گياهانتان را ياد بگيريد. گفتني است اپليكيشن مذكور به‌گونه‌اي طراحي شده است كه بتواند اطلاعات زيادي در زمينه‌هاي مختلف همچون آفات، ميزان آبياري، حقايق جالب و... ارائه كند. با داشتن PictureThis، مي‌توانيد در كمترين زمان ممكن به متخصص باغباني تبديل شويد.

اپليكيشن FaceApp

  • پلتفرم: iOS و اندرويد
  • ارزش: رايگان (داراي پرداخت درون‌برنامه‌اي)
مرجع متخصصين ايران

به‌احتمال زياد شما هم از اين اپليكيشن استفاده كرده‌ايد يا حداقل نامش به گوشتان آشنا است. اپليكيشن FaceApp برنامه‌ي كوچك سرگرم‌كننده‌اي است كه يكي از عكس‌هاي سلفي‌تان را مي‌گيرد و نشان مي‌دهد ظاهرتان در سناريوهاي مختلف، مثلاً در سي سال بعد يا با موهاي بلندتر چگونه مي‌شود.

موضوع شگفت‌آور اين است كه FaceApp چقدر حرفه‌اي اين كار را انجام مي‌دهد؛ به‌گونه‌اي كه نتايج آن كاملا باورنكردني است و اغلب نمي‌توان آن را از عكس واقعي تشخيص داد. اگر كنجكاو هستيد كه چهره‌تان را در وضعيت‌هاي مختلف مشاهده كنيد، حتما اين اپليكيشن را دانلود و استفاده كنيد.

اپليكيشن Gemini Photos

  • پلتفرم:‌ iOS و Mac
  • ارزش: رايگان (داراي پرداخت درون‌برنامه‌اي)
مرجع متخصصين ايران

استفاده از FaceApp و ديدن تصاوير مختلف در سناريوهاي متعدد جذاب است؛ اما نبايد فراموش كرد كه توليد اين فايل‌هاي اضافي مي‌تواند چقدر از حافظه‌ي دستگاهتان را اشغال كند. در‌واقع، به‌احتمال زياد هم‌اكنون دستگاه شما مملو از عكس‌هاي مختلفي است كه از آن‌ها استفاده نمي‌كنيد؛ مانند اسكرين‌شات‌ها و تصاوير تار. حذف‌كردن تصاوير اضافه در دستگاه كار نسبتا دشوار و زمان‌بري است؛ ولي توسعه‌دهندگان براي اين مسئله نيز راه‌حلي پيدا كرده‌اند كه در آن باز هم از هوش مصنوعي كمك گرفته شده است.

اپليكيشن Gemini Photos آماده است براي حذف تصاوير اضافه به متخصصان كمك كند. اين اپليكيشن با استفاده از الگوريتم خاصش دستگاه را اسكن مي‌كند و همه‌ي تصاوير را در دسته‌هاي مختلف قرار مي‌دهد. سپس تصاويري كه ممكن است به حذف نياز داشته باشند، به متخصص نشان مي‌دهد. از منو تنظيمات، تنها عكس‌هاي تار يا دوتايي يا هر دسته را مي‌توانيد حذف كنيد كه به انديشه متخصصينتان اضافي است. اين اپليكيشن حتي مي‌تواند پيشنهاد دهد بهترين گزينه بين چند عكس مختلف كدام است، اين ويژگي تصميم‌گيري براي حذف تصاوير اضافي را آسان‌تر مي‌كند. ناگفته نماند لازم نيست نگران پاك‌شدن ناگهاني تصاويرتان باشيد؛ زيرا در Gemini Photos هيچ تصويري بدون مطالعه شما حذف نخواهد شد؛ پس هيچ‌كدام از فايل‌هاي مهمتان در خطر نيستند.

نرم‌افزار Luminar AI

  • پلتفرم:‌ Windows و Mac
  • ارزش: ۷۹ دلار
مرجع متخصصين ايران

آيا عاشق عكاسي هستيد؛ اما از ويرايش آن بيزاريد؟ پيشنهاد مي‌كنيم Luminar AI را امتحان كنيد. توسعه‌دهندگان اين نرم‌افزار با اضافه‌كردن هوش مصنوعي فوق‌العاده به آن، فرايند ويرايش تصاوير را آسان‌ و لذت‌بخش‌تر كرده‌اند. نرم‌افزار Luminar AI كار سخت را برايتان انجام مي‌دهد. تنها كافي است يك دكمه را فشار دهيد و منتظر پايان مراحل ويرايش عكستان باشيد.

هر تصويري كه در اين نرم‌افزار بارگيري مي‌شود، با الگوريتم خاصي تجزيه‌و‌تحليل مي‌شود تا نقاط اصلي‌اش يافت شود. پس از اتمام فرايند تجزيه‌وتحليل، طيف وسيعي از الگوهاي مختلف نمايش داده مي‌شود كه با انتخاب هر يك، مي‌توانيد تنظيمات خاصي روي عكس اعمال كنيد. در اين نرم‌افزار، نه‌تنها مي‌توانيد به هوش مصنوعي اعتماد كنيد؛ بلكه با اعمال تغييرات مختلفي به آن براي بهترشدن نتيجه‌ي نهايي ياري رسانيد.

اپليكيشن Oval

  • پلتفرم: iOS و اندرويد
  • ارزش: رايگان (داراي پرداخت درون‌برنامه‌اي)
مرجع متخصصين ايران

مديريت پول ممكن است بسيار پيچيده باشد؛ ولي اگر از Oval استفاده كنيد، انجامش به‌مراتب آسان‌تر مي‌شود. اين اپليكيشن از هوش مصنوعي خاصي بهره مي‌برد كه مي‌تواند در شناسايي شرايطي به شما كمك كند تا در آن‌ها بتوانيد پس‌انداز كنيد. همچنين، در Oval از الگوريتمي استفاده شده است كه مي‌تواند از عادات روزانه‌تان ياد بگيرد و با تحليل آن‌ها، از راه‌هاي ديگري به مديريت امور مالي شما كمك كند. براي مثال، اگر يك بار در سال مجبور شويد مبلغ زيادي براي خريد دستگاهي جديد بپردازيد، اين اپليكيشن پيشنهاد مي‌دهد كه در ماه‌هاي جاري، مبلغ كمتري پس انداز كنيد تا از بار مالي‌تان كاسته شود. حتي مي‌توانيد اهداف مالي تعيين و روند پيشرفت يا پسرفتتان را مشاهده كنيد. به‌طوركلي Oval اپليكيشني متخصصدي است كه كمك مي‌كند فشار اقتصادي را هوشمندانه از بين ببريد.

انديشه متخصصينات شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درباره‌ي اپليكيشن‌ها و نرم‌افزارهاي معرفي‌شده در اين مقاله چيست؟ اگر اپليكيشن ديگري مي‌شناسيد كه در اين دسته قرار مي‌گيرد، لطفا آن را معرفي كنيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات