شايد سيري به‌زودي هم زمزمه كند و هم فرياد بزند

يك‌شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اپل پتنتي ثبت كرده است كه به‌واسطه آن، سيري با تشخيص صداي محيط به متخصصان پاسخ مي‌دهد و اين امكان را خواهد داشت كه زمزمه كند يا حتي فرياد بزند.
تبليغات

اپل روي تشخيص حجم صداي مزاحم محيط تحقيق مي‌كند تا سيري بتواند نسبت به شرايط محيط، به فرمان صوتي متخصص پاسخ بدهد؛ در نتيجه دستيار صوتي اپل در واكنش به شرايط محيط، مي‌تواند زمزمه كند يا حتي مي‌تواند فرياد بزند.

يكي از انتقادهايي كه به سيري مي‌شود، اين است كه از ويژگي‌هاي رقابتي خاصي نسبت به رقباي خود برخوردار نيست؛ البته توقف توليد هوم‌پاد باعث شده است سيري دوباره مورد توجه متخصصان قرار بگيرد.  امسال دهمين سال تولد اين دستيار صوتي هم به شمار مي‌رود.

به‌تازگي پتنتي منتشر شده است كه نشان مي‌دهد اپل در حال اضافه‌ كردن ويژگي‌هاي جديد به سيري است. در اين پتنت اشاره شده كه سيري از صداي مزاحم محيط آگاهي پيدا مي‌كند. در حال حاضر سيري در محيط‌هاي مختلف با يك ‌صداي يكسان به سؤال متخصصان واكنش نشان مي‌دهد.

دستيار صوتي الكسا اين امكان را دارد كه بتواند با صداي كمتر و شبيه به زمزمه جواب متخصصان را بدهد. سيري از اين ويژگي برخوردار نيست و اين موضوع در بسياري موارد ناخوشايند است. اين احتمال وجود دارد كه سيري روزي به اين ويژگي مجهز شود و بتواند متوجه صداي مزاحم محيط و حتي فاصله متخصص با موبايل بشود تا بتواند با صداي مناسب جواب متخصصان را بدهد.

به گزارش اپل اينسايدر، اپل قصد دارد با استفاده از پردازنده دستگاه، متوجه لحن و بلندي صداي متخصصان بشود. اطلاعات ديگري مانند زمان روز هم در انديشه متخصصين گرفته مي‌شود تا سيري متوجه شود كه متخصصان معمولا در چه ساعتي از روز آهسته صحبت مي‌كنند. با درانديشه متخصصينگرفتن اين شرايط، متخصصان مي‌توانند در شب با صداي آهسته با سيري صحبت كنند و سيري با صداي آهسته پاسخ مي‌دهد. در محيط‌هاي شلوغ  سيري با صداي بلندتري صحبت مي‌كند تا متخصص متوجه شود.

صداي سيري توسط صداهاي سنتزشده كه توسط بازيگران مختلف ضبط شده به وجود آمده است. سپس هوش مصنوعي مي‌تواند نوشته‌ها را به صدا تبديل كند تا پردازنده فرمان‌هاي صوتي را اجرا كند. در iOS 14.5 سيري دو صداي انگليسي ديگر هم خواهد داشت كه بيش از گذشته به صداي انسان واقعي شباهت دارند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات