با آزمايشگاه آكوستيك و ارتعاشات پيشرفته‌ اسنوا آشنا شويد

شنبه ۷ دي ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
دانشجويان دانشگاه علم و صنعت ايران اكنون مي‌توانند با حضور در آزمايشگاه پيشرفته‌ي آكوستيك و ارتعاشات گروه صنعتي انتخاب (اسنوا) از آن جهت انجام پروژه‌هاي دانشگاهي پيشرفته بهره ببرند.
تبليغات

اولين قدم توسعه‌ي محصولاتي پيشرفته، استفاده از آزمايشگاه‌هاي مجهز و خاص است كه ساخت هر يك ميليون‌ها دلار هزينه نياز دارد. تنها به‌كمك اين آزمايشگاه‌ها امكان عمليات تحقيق و توسعه‌ي پيشرفته براي توليد محصولاتي رده‌بالا يا تحقيقات پزشكي بدست مي‌آيد. اهميت اين موضوع در حدي است كه حتي در رتبه‌بندي دانشگاه‌هاي جهان، وجود آزمايشگاه‌هاي پيشرفته يكي از نقاط قوت و اساسي در تعيين رتبه‌ي دانشگاه‌ها به‌شمار مي‌رود. به‌عنوان مثال دراين‌زمينه مي‌توان به آزمايشگاه آكوستيك مايكروسافت اشاره كرد كه ركورد گينس ساكت‌ترين محيط جهان را از آن خود كرده است. مايكروسافت در اين آزمايشگاه به توليد لپ‌تاپ، هدفون و ساير محصولات خانواده‌ي سرفيس مي‌پردازد كه عملكرد آرام و بي‌صداي آن‌ها در شرايط مختلف كاري از اهميت به‌سزايي براي غول دنياي فناوري كوپرتيونو برخوردار است. 

مرجع متخصصين ايران اتاق صامت مايكروسافت

اتاق صامت مايكروسافت

آزمايشگاه آكوستيك محيطي است كه در آن ميزان نويز و لرزش توليدي محصولات، بازتاب صدا از سطوح مختلف، شرايط انتشار صوت و ساير تحقيقات مرتبط با صدا در حوزه‌هاي مختلف علمي سنجيده و مطالعه مي‌شود. به‌تازگي دپارتمان تحقيق و توسعه‌ي گروه صنعتي انتخاب (شركت مادر اسنوا) با همكاري شركت‌ نام‌دار ECKEL كانادا و بودجه‌ي بيش از يك ميليون دلار، اقدام به ساخت مركز تحقيقات پيشرفته‌ي آكوستيك و ارتعاشات كرده است تا به مطالعه مولفه‌هاي نويز و لرزش در محصولات خانگي توليدي خود بپردازد. به‌گفته‌ي مديران اسنوا تجهيزات و متخصصان حاضر در اين مركز در نوع خود در ايران كم‌نظير است. 

مرجع متخصصين ايران اتاق آكوستيك اسنوا

اتاق آكوستيك اسنوا

مركز تحقيقات آكوستيك و ارتعاشات گروه صنعتي انتخاب در ابعاد ۵ در ۵ در ۳.۸ متر ساخته شده است و داراي نويز زمينه‌ي ۱۶ دسي‌بل است. در انديشه متخصصين داشته باشيد كه نفس كشيدن انسان‌ نويزي برابر با ۱۰ دسي‌بل توليد مي‌كند. براي رسيدن به اين حد از نويز زمينه، اين مركز تحقيقاتي در كنار تجهيز به سه در كامپوزيتي با قابليت ايزوله كردن صدا، با سيستم تعليق ارتعاشي پيشرفته‌اي درواقع در فضا معلق است تا ارتعاشات زمين و ساختمان‌هاي اطراف به درون اتاق منتقل نشود. اين اتاق نيمه‌صامت مطابق با استاندارد ISO 3745 ساخته شده و داراي فركانس قطع ۱۲۵ هرتز است. همچنين به‌لطف تجهيز به سيستم‌ داده‌برداري پيشرفته شامل حسگر‌هاي ميكروفن، ارتعاش و ترموكوپل، قابليت اندازه‌گيري هم‌زمان ميزان نويز، لرزش و دما را دارد. 

مرجع متخصصين ايران اتاق آكوستيك اسنوا

اتاق آكوستيك اسنوا

اسنوا تاكنون در اين مركز تحقيقات به تحقيق و توسعه‌ي برخي از محصولات توليدي خود پرداخته است كه به‌عنوان مثال مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • اندازه‌گيري تراز توان صوت (انرژي صوتي در  واحد زمان) انواع محصولات يخچال و كولرگازي
  • اندازه‌گيري تراز توان صوت محصلات ماشين لباسشويي
  • اندازه‌گيري تراز توان صوت هود و جاروبرقي
  • اندازه‌گيري تراز توان صوت برد و قطعات الكتريكي كوچك
  • مطالعه آكوستيك كابين‌هاي محصولات مختلف
  • مطالعه تأثير جاذب‌هاي نويزگير محصولات مختلف
  • شناسايي عوامل ايجاد نويز و لرزش در محصولات مختلف

نهمين كنفرانس بين‌المللي آكوستيك و ارتعاشات، سوم و چهارم دي‌ماه در دانشگاه علم و صنعت ايران برگزار شد. اين كنفرانس محلي براي گردهمايي اساتيد، صاحب‌انديشه متخصصينان و دانشجويان دانشگاه‌هاي مختلف جهان، از يك‌سو، و مهندسين و صنعتگران از سوي ديگر است تا تازه‌ترين فعاليت‌هاي علمي، پژوهشي و فناوري خود را ارائه داده و به‌اين‌ترتيب موجب توسعه‌ي ارتباط بين دانشگاه و صنعت گردند. كنفرانس مربوط توسط معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و معاونت پژوهشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري حمايت مي‌شود و ازلحاظ علمي و متخصص نيز، دانشگاه‌ها و صنايع متعددي با آن همكاري مي‌كنند. 

مرجع متخصصين ايران تفاهم گروه صنعتي انتخاب با دانشگاه علم و صنعت

مركز تحقيقات آكوستيك و ارتعاشات طي تفاهم‌نامه‌اي در نهمين كنفرانس بين‌المللي آمادگي خود را جهت انجام آزمون‌هاي مختلف مرتبط با آكوستيك و ارتعاشات و همكاري‌هاي دوجانبه با دانشگاه علم و صنعت اعلام كرد. براي آشنايي بيشتر در ادامه همراه گزارش ويديويي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران باشيد:

تماشا در آپارات | تماشا در يوتيوب | تماشا در IGTV

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات