مهندسان مرسدس بنز براي تعمير و سرويس سريع‌تر خودروها از هدست هولولنز 2 استفاده مي‌كنند

يك‌شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
هدست‌هاي واقعيت تركيبي مايكروسافت هولولنز 2 به مهندسان مرسدس بنز امكان مي‌دهند كه خدمات و تعميرات خودرو را با بازدهي و سرعت بيشتري انجام دهند.
تبليغات

مرسدس بنز با هدف بهبود سرعت خدمات و افزايش ايمني نيروي انساني خود، سيستمي به‌نام Mercedes-Benz Virtual Remote Support راه‌اندازي كرد كه دراختيار متخصصان تعمير و نگه‌داري شركت قرار مي‌گيرد. اين سيستم از تجهيزات مايكروسافت Hololens 2 و Dynamics 365 Remote Assist بهره مي‌برد.

خودروهاي سواري امروزي هنوز در لايه‌هاي اصلي از فناوري متعلق به حدود ۱۵۰ سال پيش استفاده مي‌كنند. درمقابل، نمونه‌هاي مدرن پيچيدگي‌هاي بسيار زيادي دارند و فناوري‌هاي به‌روز بسيار متنوعي در آن‌ها ديده مي‌شود. امروزه، اغلب متخصصان فروش و خدمات خودرو آشنايي كافي با تعميرات روزمره و خدمات مرسوم دارند؛ ولي زماني‌كه اشكال پيچيده‌اي در خودرويي مدرن به‌چشم مي‌خورد تا فناوري جديدي در خودروها پياده‌سازي مي‌شود، متخصصان حرفه‌اي‌تر بايد يادگيري لازم را با حضور در مراكز خدمات به ديگران منتقل كنند.

يادگيري از راه دور به كاهش سفرهاي بي‌مورد و گسترش بيماري‌ها منجر مي‌شود

همكاري مايكروسافت و مرسدس بنز با اين هدف انجام شد تا تعميركاران با بهره‌برداري از فناوري واقعيت مجازي و واقعيت افزوده، از راه دور يادگيري‌هاي لازم را دريافت كنند.

كريستن تريبر، معاون ارشد خدمات مشتري در زيرمجموعه‌ي مرسدس بنز در ايالات متحده، درباره‌ي همكاري جديد با مايكروسافت مي‌گويد:

اين حركت تغييري اساسي در روند كاري ما محسوب مي‌شود؛ خصوصا اكنون كه به‌علت بحران ويروس كرونا، سبك كاري تغيير كرده است و ما هم به‌دنبال حداكثر ايمني براي متخصصان هستيم، چنين تغييرهاي منطقي به‌انديشه متخصصين مي‌رسد. در همكاري با مايكروسافت، الگوي جديدي از همراهي فناوري و ارتباطات را پياده‌سازي مي‌كنيم. فناوري‌هاي جديد به فروشندگان و تعميركاران كمك مي‌كند تا پيچيدگي خودروهاي جديد را بهتر فرابگيرند. به‌همين‌ترتيب، نياز به جابه‌جايي و سفر افراد از بين مي‌رود و به بازديدهاي حضوري نيز نيازي نداريم. روند جديد مانند آن است كه متخصصي را هميشه دركنار خود داشته باشيد.

سيستم Mercedes Benz Virtual Remote Support اين‌گونه كار مي‌كند: در مركز فروش و تعميرات، تعميركاري كه به يادگيري يا كمك در تعمير يا يادگيري ساختار خودرو نياز دارد، از هدست هولولنز ۲ استفاده مي‌كند. هدست واقعيت تركيبي مايكروسافت مي‌تواند محيطي سه‌بعدي را با المان‌هاي تعاملي و هولوگرام براي او به‌نمايش بگذارد كه در ميدان ديد قرار مي‌گيرند. سپس، تعميركار مذكور با يكي از متخصصان مرسدس بنز متصل ارتباط برقرار مي‌كند. اين متخصص امكان ديدن زاويه‌ي ديد تعميركار را به‌صورت زنده دارد و هنگام ارتباط، تصاوير هولوگرام را با اطلاعات و پيام‌هاي متعدد به‌روز مي‌كند. مناطقي كه به تمركز بيشتر نياز دارند يا بخش‌‌هايي از خودرو كه در مراحل يادگيري مدانديشه متخصصين قرار مي‌گيرند، به‌راحتي در ارتباط از راه دور به متخصص نشان داده مي‌شوند. اسناد يادگيريي و راهنماهاي تعمير نيز در همين فرايند جابه‌جا و مطالعه مي‌شوند.

مرجع متخصصين ايران استفاده از هولولنز 2 در يادگيري تكنسين مرسدس بنز

سرويس راهنمايي و ارتباط از راه دور جديد مرسدس بنز به‌زودي براي تمامي ۳۸۳ مركز فروش و تعميرات اين شركت در ايالات متحده عرضه خواهد شد. مزاياي اين سرويس براي مراكز و شركت اصلي بسيار زياد هستند. متخصصان حاضر در مراكز تعمير به‌راحتي با استفاده از فناوري واقعيت تركيبي امكان يادگيري مفاهيم جديد را پيدا مي‌كنند و با سرعت بيشتري به پرسش آن‌ها درباره‌ي فرايندهاي تعمير پاسخ داده مي‌شود. به‌علاوه، در اوضاع‌واحوال كنوني و ميانه‌ي بحران همه‌گيري، با كاهش ارتباط‌ها ايمني و سلامت متخصصان و تعميركاران هم تضمين مي‌شود. درنهايت، سفرهاي كمتر براي يادگيري حضوري هم به‌معناي تأثير كمتر بر محيط‌زيست و انتشار كمتر CO2 خواهد بود.

سيستم يادگيريي و كمك‌رساني مرسدس بنز براي خريداران خودرو نيز مزيت‌هاي به‌همراه دارد. وقتي تعميركاران يادگيري‌هاي بهتر و به‌روزتري درباره‌ي خودروهاي مدرن دريافت كنند، تعمير خودروهاي سريع‌تر و بهتر مرسدس بنز مي‌گويد همكاري با مايكروسافت اولين سيستم واقعيت مجازي متمركز بر تعمير و نگه‌داري خودرو در جهان است. البته آن‌ها اولين شركتي نيستند كه از فناوري واقعيت تركيبي مايكروسافت هولولنز استفاده مي‌كنند؛ چراكه آئودي و فولكس‌واگن قبلا براي متخصصدهاي رسانه‌اي و ارتباط با مشتريان از فناوري استفاده كرده‌اند. ولوو نيز از سال ۲۰۱۶ در فرايندهاي مهندسي خود از هولولنز استفاده مي‌كند و فورد هم از سال ۲۰۱۷، فناوري مذكور را به مجموعه‌ي طراحي خود اضافه كرده است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات