يادگيري نصب اپليكيشن‌ مستقل روي اندرويد تي وي

پنج‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 9 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
در اين مقاله دو روش آسان براي نصب اپليكيشن‌هاي دلخواه روي اندرويد تي وي از طريق سايدلودينگ يادگيري داده مي‌شود.
تبليغات

تاكنون دستگاه‌هاي مختلفي ساخته شده‌اند كه زندگي انسان را آسان‌تر كرده و امكانات بيشتري به آن افزوده‌اند. اين پيشرفت‌ها تنها مربوط به موبايل هوشمند و رايانه‌ي شخصي نمي‌شود بلكه اكنون تلويزيون‌ها نيز هوشمند شده‌اند و متخصصان مي‌توانند با استفاده از آن‌ها كارهايي بيشتر از تماشا كردن برنامه‌هاي مختلف انجام بدهند. با داشتن تلويزيون هوشمند مي‌توانيد به‌راحتي از وب‌سايت‌هاي مختلف استفاده كنيد، در يوتيوب فيلم ببينيد،‌ بازي‌هاي توسعه‌يافته براي سيستم عامل دستگاه را انجام دهيد و به‌طور كلي سرگرمي‌هاي بيشتري داشته باشيد.

اندرويد تي وي (Android TV) يكي از بهترين گزينه‌هاي ممكن براي خريد است؛ زيرا مي‌تواند به شما امكانات زيادي ارائه بدهد. اين دستگاه داراي اپليكيشن‌هاي متنوعي است كه مي‌توانيد آن‌ها را از پلي استور دانلود و روي تلويزيون اجرا كنيد. دقيقا همان‌طور كه براي موبايل هوشمند اندرويدي اپليكيشن و بازي دانلود مي‌كنيد، مي‌توانيد اين كار را براي تلويزيون هوشمند انجام بدهيد. تعداد اپ‌ها و بازي‌هاي موجود براي تلويزيون هوشمند اندرويد زياد است؛ اما هنوز هم مواردي در پلي استور براي دانلود قرار داده نشده‌اند و اين مسئله متخصص را محدود مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران سايدلودينگ اندرويد تي وي

يكي از معروف‌ترين اپليكيشن‌هايي كه هنوز در پلي استور اندرويد تي وي براي دانلود و نصب وجود ندارد، گوگل كروم است. اين مسئله بسيار تعجب‌آور است؛ زيرا براي گشت‌و‌گذار در اينترنت به اين اپ نياز داريد و نبودن آن يك نقص محسوب مي‌شود. اما از آن‌جايي كه عموما افرادي هستند كه براي اكثر اشكالات دنياي فناوري راه حلي پيدا مي‌كنند، براي اين مسئله نيز روش جايگزيني يافت شده است. اين جا زماني است كه «سايدلودينگ» به كمك متخصصان مي‌آيد.

سايدلودينگ

سايدلودينگ روشي است كه به شما امكان مي‌دهد برنامه‌هايي كه مي‌خواهيد در Android TV داشته باشيد اما آن‌ها را در فروشگاه پلي استور يافت نمي‌كنيد، به‌راحتي نصب و از آن‌ها استفاده كنيد. فرايند انجام آن به سايدلودينگ اپليكيشن در موبايل‌هاي اندرويدي شباهت زيادي دارد. در اين روش به‌جاي نصب مستقيم از فروشگاه‌هاي اپليكيشن، فايل‌ APK را اجرا مي‌كنيد. اين كار به‌نوعي دور زدن پلي استور محسوب مي‌شود؛ اما زماني ‌كه راه ديگري براي نصب برنامه‌ي محبوبمان وجود ندارد، بايد آن را انجام داد.

يك ويژگي بسيار عالي در اندرويد تي وي اين است كه سيستم عامل آن برعكس بسياري از برندهاي ديگر، براي مثال WebOS ال جي، به متخصص اجازه مي‌دهد فايل APK را نصب كند. اين مسئله به انجام فرايند سايدلودينگ كمك بسياري مي‌كند.

در مقاله يادگيريي پيش‌ رو، دو مورد از آسان‌ترين روش‌هاي انجام اين كار در تلويزيون‌ اندرويد توضيح داده شده است. در يك روش شما از تلفن اندرويد استفاده مي‌كنيد و در روش ديگر فضاي ذخيره‌سازي ابري به شما كمك مي‌كند. هر دو روش‌ بسيار آسان‌ هستند و مي‌توانيد به‌راحتي آن‌ها را انجام بدهيد.

سايدلودينگ اپليكيشن‌ در اندرويد تي وي توسط موبايل اندرويدي

اگر داراي موبايل هوشمند اندرويدي هستيد، سايدلودينگ يك اپ جديد در اندرويد تي وي براي شما ساده مي‌شود. اما پيش از آنكه اين كار را آغاز كنيد بايد APK فايل برنامه مورد انديشه متخصصين را در موبايل هوشمند اندرويدي از اينترنت دانلود كنيد.

يكي از بهترين منابع براي دانلود APK-هاي مختص اندرويد تي وي وب‌سايت APKMirror است كه مي‌توان به‌راحتي هر اپليكيشني را در آن پيدا كرد. وب‌سايت مذكور را در موبايل هوشمند باز و فايل APK اپ مورد انديشه متخصصين را دانلود كنيد. براي مثال در اين مقاله گوگل كروم (Google Chrome) انتخاب شده است.

پس از نصب فايل APK روي تلفن هوشمند، مراحل زير را دنبال كنيد تا آن را به تلويزيون اندرويدي خود منتقل كنيد. در اين مرحله به اپليكيشن Send Files To TV در تلفن همراه  و تلويزيون هوشمند نياز داريد؛ با استفاده گوگلي پلي استور آن را براي هر دو دستگاه دانلود و نصب كنيد. اين اپليكيشن به شما اجازه مي‌دهد كه فايل‌ها را به‌راحتي بين دو دستگاه جابه‌جا كنيد.

مرجع متخصصين ايران سايدلودينگ اندرويد تي وي

پس از نصب برنامه، آن را در تلويزيون باز  و گزينه «دريافت/ Receive» را انتخاب كنيد. هم‌زمان، برنامه را در تلفن خود باز و گزينه «ارسال/ Send» را انتخاب كنيد. پس از اين مرحله يك منوي فايل را در تلفن مشاهده خواهيد كرد. APK بارگيري‌شده بايد در پوشه‌اي به نام «بارگيري/ Download» باشد.  فايل APK مورد انديشه متخصصين را انتخاب كنيد. بايد بتوانيد نام تلويزيون هوشمند را روي موبايل تلفن همراه مشاهده كنيد. آن را انتخاب و انتقال فايل را آغاز كنيد.

مرجع متخصصين ايران سايدلودينگ اندرويد تي وي

به محض اينكه انتقال كامل شد، بايد بتوانيد فايل مذكور را در تلويزيون خود انتخاب و آن را باز كنيد. هنگامي كه اين كار را انجام مي‌دهيد، در حالت ايده‌آل اعلاني براي نصب برنامه مشاهده خواهيد كرد. ممكن است اشكالي سر راه شما باشد؛ زيرا دكمه «باز كردن/ Open»هميشه همان‌طور كه در برنامه Send Files To TV در انديشه متخصصين گرفته شده است كار نمي‌كند. نگران نباشيد؛ هنوز هم مي‌توانيد APK را كه به تلويزيون منتقل كرده‌ايد با استفاده از برنامه‌اي به نام File Commander نصب كنيد.

مرجع متخصصين ايران سايدلودينگ اندرويد تي وي

براي انجام اين كار با استفاده از اپليكيشن نام‌برده، آن را از گوگل پلي استور اندرويدي تي وي دانلود و نصب كنيد. پس از اينكه اپ File Commander نصب شد، آن را اجرا كنيد و در آن به ‌دنبال گزينه «حافظه داخلي/ Internal Storage» بگرديد و انتخاب كنيد.

مرجع متخصصين ايران سايدلودينگ اندرويد تي وي

در اين مرحله، مي‌توانيد فايل APK منتقل‌شده را در فولدر دانلود مشاهده كنيد. پس از انتخاب فايل، پيام Staging app روي صفحه‌ي تلويزيون نمايش داده مي‌شود. عموما زماني‌ كه متخصصان قصد دارد از طريق سايدلودينگ اپليكيشني در تلويزيون نصب كنند، هشداري براي آن‌ها نشان داده مي‌شود. در نصب اپ براي اندرويد تي وي به همين شكل است. ممكن است براي شما پيامي باز شود كه خطرات احتمالي نصب اپليكيشن به اين روش را گوشزد مي‌كند. البته نشان داده شدن اين پيغام بدين معنا است كه بايد به‌صورت دستي اجازه نصب بدهيد. در صورت مواجهه با اين پيام، كافي است به تنظيمات برويد و دسترسي‌هاي لازم براي نصب فايل از منبع ناشناس (در اين‌جا File Commander يا Send Files To TV) به دستگاه خود بدهيد. پس از انجام اين كار مي‌توانيد به‌راحتي فايل مورد انديشه متخصصين را نصب كنيد.

وقتي پيام اپليكيشن را روي صفحه اندرويد تي وي خود مشاهده كرديد، كافي است دكمه Open را فشار دهيد تا برنامه اجرا شود. انجام اين روش كار بسيار آساني است و حدود ۱۰ دقيقه از زمان شما را مي‌گيرد كه اگر از قبل اپليكيشن‌هاي مورد نياز را نصب كرده‌ باشيد، حتي مي‌توانيد در مدت كمتري آن را انجام بدهيد.

مرجع متخصصين ايران سايدلودينگ اندرويد تي وي
مرجع متخصصين ايران سايدلودينگ اندرويد تي وي

سايدلودينگ اپليكيشن‌ در اندرويد تي وي توسط فضاي ابري

يكي از روش‌هاي آسان ديگر براي سايدلودينگ در تلويزيون اندرويد، استفده از فضاي ذخيره‌سازي ابري است. براي نصب APK در تلويزيون مي‌توانيد از Google Drive ،Dropbox يا OneDrive استفاده كنيد. به‌طور كلي، فضاي ذخيره‌سازي ابري مي‌تواند به شما كمك كند فايل‌هاي خود را در يك فضاي غير فيزيكي ذخيره كنيد و در هر كجاي دنيا، تنها با استفاده از اينترنت به آن‌ها دسترسي داشته باشيد. روند كار بسيار مشابه روش قبلي است و از همان برنامه File Commander براي تكميل كار استفاده مي‌شود.

قبل از شروع، بايد APK برنامه مورد انديشه متخصصين جهت بارگيري را دانلود و به فضاي ذخيره‌سازي ابري خود منتقل كنيد. ما از Google Drive براي اين يادگيري استفاده كرده‌ايم. بسياري از افراد داراي يك حساب Gmail با حداقل ۱۵ گيگابايت فضاي ذخيره‌سازي رايگان هستند؛ بنابراين توصيه مي‌كنيم از همان سرويس ابري براي انجام اين كار استفاده كنيد.

مرجع متخصصين ايران سايدلودينگ اندرويد تي وي

فايل  APK برنامه مورد انديشه متخصصين را از APKMirror روي تلفن يا رايانه شخصي بارگيري و به حساب Google Drive اضافه كنيد. اگر فايل‌هاي زيادي در Drive داريد، شايد بهتر باشد APK را در يك پوشه جداگانه باز كنيد تا سريع‌تر آن را در تلويزيون پيدا كنيد. اكنون مراحل زير را دنبال كنيد تا برنامه را در Android TV خود بارگيري كنيد.

ابتدا مانند روش قبلي برنامه File Commander را در اندرويد تي وي دانلود و باز كنيد. سپس از طريق تلويزيون به حساب فضاي ذخيره‌سازي ابري كه انتخاب كرده‌ايد وارد شويد. ما سرويس Google Drive را انتخاب كرديم؛ پس وارد آن مي‌شويم.

مرجع متخصصين ايران سايدلودينگ اندرويد تي وي

در اين قسمت، شما بايد بتوانيد فايل‌هاي Google Drive را روي صفحه‌نمايش تلويزيون اندرويدي مشاهده كنيد. هنگامي كه فايل APK مورد انديشه متخصصين را انتخاب كنيد، پيامي با متن Staging app مشاهده خواهيد كرد.

اگر قبلا مجوزهاي لازم براي نصب اپليكيشن‌ را به File Commander نداده‌ باشيد، ممكن است دستگاه پيغامي به شما نشان بدهد كه مي‌گويد نصب از منابع ناشناخته مجاز نيست. در اين حالت وارد تنظيمات شويد و مجوزهاي لازم براي نصب اپ از اين منبع را صادر كنيد. دكمه ورود به بخش تنظيمات در پيام اخطاري كه به شما نمايش داده مي‌شود وجود دارد و مي‌توانيد به‌راحتي با لمس آن وارد اين بخش شويد.

پس انجام اين كار، اپ مورد نياز در اندرويد تي وي شروع به نصب شدن مي‌كند. پس از پايان مرحله نصب، اپليكيشن آماده استفاده است و مي‌توانيد با كليك روي آيكون آن وارد برنامه شويد.

همچنين مي‌توانيد از برنامه File Commander براي استفاده از برنامه‌هاي جانبي با استفاده از يك درايو USB يا هارد ديسك استفاده كنيد. به‌سادگي فايل APK را به درايو USB اضافه و آن را به اندرويد تي وي متصل كنيد. اكنون مي‌توانيد File Commander را در تلويزيون باز كنيد تا به محتواي درايو USB دسترسي داشته باشيد و براي نصب APK همان مراحل بالا را دنبال كنيد.

اجراي اپليكيشن‌هاي سايدلودشده در اندرويد تي وي

پس از پايان نصب اپ‌هاي مورد انديشه متخصصين، ممكن است متوجه نشويد كه اكنون از كجا بايد آن‌ها را اجرا كنيد. برخلاف تلفن هوشمند اندرويدي كه اپ‌هاي سايدلود شده را در منوي اصلي نشان مي‌دهد، اندرويد تي وي‌ اين كار را انجام نمي‌دهد. مي‌توانيد از طريق منوي تنظيمات Android TV به اپ‌ها دسترسي داشته باشيد. براي يافتن برنامه تازه نصب‌شده، به تنظيمات (نماد چرخ‌دنده) در صفحه اصلي اندرويد تي وي برويد. در اين‌جا بخش «برنامه‌ها» را پيدا خواهيد كرد كه مي‌توانيد برنامه مورد انديشه متخصصين خود را انتخاب و باز كنيد.

مرجع متخصصين ايران سايدلودينگ اندرويد تي وي

اگر نمي‌خواهيد هر بار با اين دردسر براي پيدا كردن برنامه سايدلود شده مواجه شويد، مي‌توانيد به‌راحتي اپليكشن Sideload Launcher را بارگيري كنيد. اپ مذكور به شما اين امكان را مي‌دهد تا به همه برنامه‌ها، از جمله برنامه‌هايي كه بارگيري كرده‌ايد، به‌صورت يك‌جا دسترسي داشته باشيد.

اگر داراي تلويزيون هوشمند اندرويدي هستيد، با روش‌هاي گفته‌شده مي‌توانيد به‌راحتي هر اپليكيشني كه دوست داريد در آن نصب كنيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات