sمعرفي جزوه رايگان هنر سودآوري اثر آدريان اسليووتزكي

پنج‌شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 7 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
جزوه رايگان هنر سودآوري يا هنر كسب درآمد، داستاني با جزئيات كامل و به‌صورت گفتگوي دونفره‌ي مرشد و مريد براي آموختن ۲۳ مدل سودآوري در كسب‌وكار است.
تبليغات

آدريان اسليووتزكي Adrian Slywotzky در جزوه رايگان خود با عنوان هنر سودآوري درباره‌ي روش جديدي در كسب‌وكارها براي كسب درآمد و رسيدن به سوددهي بيشتر سخن مي‌گويد. اين نويسنده مقالاتي درباره‌ي استراتژي كسب‌وكار و جزوه رايگان‌هاي ديگري در زمينه‌ي سودآوري كسب‌وكارها منتشر كرده‌است. سوددهي بيشتر همواره دغدغه‌ي مهمي براي تمام كسب‌وكارها بوده‌است. اين جزوه رايگان مي‌گويد كه چطور با اتخاذ استراتژي مناسب مي‌توان به اهداف سوددهي شركت دست پيدا كرد.

هنر سوددهي

آيا سودآوري به‌راستي يك هنر است؟ بله، شيوه‌هاي مختلفي براي سوددهي در تجارت وجود دارد. بعيد است شركتي بتواند از تمام اين راه‌ها براي افزايش درآمد خود استفاده كند. هر كسب‌وكاري بسته به نوع و مسير كاري  خود بايد بهترين روش داشتن درآمد را براي كسب‌وكار خودش پيدا كند و آن‌را ياد بگيرد. اين دليل تلقي كسب درآمد به‌عنوان يك هنر است.

براي هر چيزي بايد بهايي پرداخت. به هزينه‌اي كه بابت نوشيدني در يك كافه‌ي شيك مي‌پردازيد و نوشيدني كه در فروشگاه مي‌خريد، فكر كنيد. ممكن است هر دو نوشيدني باشند، اما ارزش آن‌ها متفاوت است. اين تفاوت ميان انواع مدل‌هاي كسب درآمد نيز وجود دارد. مدل‌هاي كسب درآمد بهتر، آنهايي هستند كه از انديشه متخصصين ايده ساده و در اجرا سخت باشند.

مرجع متخصصين ايران art of profitability/هنر سودآوري

جزوه رايگان هنر سودآوري

سخن اصلي

اين جزوه رايگان قطور و فشرده از اسليووتزكي، مشاور كسب‌وكار در حوزه‌ي سود، ۲۳ درس تجاري را در قالبي روايي و مخاطب‌پسند بيان مي‌كند. اين دروس حول محور گفتگوي دو انسان و به‌صورتي جذاب و رمان‌گونه روايت شده‌است. داستان اصلي درباره‌ي درخواست يك مدير به‌نام استيو براي يادگيري هنر سودآوري از ديويد ژائو، يك استاد خردمند است. اين درس‌ها در فصل‌هاي جداگانه ارائه شده‌است.

هنر سودآوري يك مفهوم تازه و جذاب است كه در روح تجارت دميده مي‌شود. نويسنده از مخاطب مي‌خواهد كه در طول هر هفته بيش از يك فصل را نخواند. گويي با اينكار تعمق خواننده را مي‌طلبد و از او مي‌خواهد كه در طول يك هفته به يادگيري‌هاي داده شده به‌قدر كافي بينديشد و آن‌ها را اجرايي كند تا تعاليم جزوه رايگان را به‌خوبي فراگيرد. اين توصيه حول اين مفهوم شكل مي‌گيرد كه مسير سوددهي در هر تجارت از حصول شناخت كاملي از مشتري و مراقبت از اصول و پايه‌هاي صحيح يك تجارت مي‌گذرد. نادرستي پايه‌هاي هر كسب‌وكار مي‌تواند به‌سرعت منجر به فروپاشي و شكست آن تجارت شود.

ساختار روايي

اين جزوه رايگان يك رمان در زمينه‌ي كسب‌وكار است. نويسنده سعي كرده لحن باستاني و ديرينه به‌خود بگيرد. در طول داستاني كه روايت مي‌كند، در تلاش است تا درس‌هاي مهم سوددهي در تجارت را به‌گونه‌اي عملي بياموزد. اسليووتزكي با نمايش يك پير خردمند كه نقش مرشد و راهنما را دارد، و يك مريد مشتاق كه درواقع آموزنده‌ي اين تعاليم است، اين فضا را به‌وجود آورده‌است.

داستان در فضاي ديالوگ اين دو نفر شكل مي‌گيرد. البته برخلاف اكثر رمان‌هاي كسب‌وكار، زياد روي شخصيت‌ها تكيه نمي‌كند و محتواي جزوه رايگان به شفافي و سادگي آن‌ها نيست.

مرجع متخصصين ايران art of profiability/هنر سودآوري

هدف متفاوت

اغلب رمان‌هاي كسب‌وكار يا داستان‌هاي تجارت، به افراد كمك مي‌كنند كه روي توانايي‌هاي ميان‌فردي و مديريت خود كار كنند و بهترين جزوه رايگان‌ها در اين دسته، بسيار خوب اين‌كار را انجام مي‌دهند. اين جزوه رايگان گرچه به‌طور شفاف در همين گروه قرار مي‌گيرد، اما هدف متفاوتي دارد:

به صاحبان كسب‌وكار يا رهبران تيم‌هاي كاري كمك مي‌كند درباره‌ي راه‌هاي سوددهي بينديشند و دريابند چطور سودآوري بيشتري ازطريق تغيير مدل مناسب نصيب كسب‌وكار خود كنند.

نكات مثبت و آموزنده

اولين نكته ارزشمند كه به چشم مي‌خورد، معرفي جزوه رايگان‌هايي براي مطالعه و يادگيري بيشتر در خلال داستان توسط مربي يا مرشد است. اين اتفاق منجر به تشكيل فهرستي غني از منابع مطالعاتي درباره‌ي موضوع جزوه رايگان شده كه در پايان جزوه رايگان هم اين فهرست آورده شده‌است.

نكته‌ي دوم توصيه‌ي نويسنده به خوانندگان خود است. او از خوانندگان جزوه رايگان مي‌خواهد كه خودشان را به‌جاي شاگرد تصور كنند. منابع مطالعه‌ي پيشنهاد شده به او را بخوانند و تمرينات درانديشه متخصصين گرفته‌شده براي او را در طول خواندن اين جزوه رايگان انجام بدهند. اين مسئله جزوه رايگان را تبديل به يك وسيله‌ي يادگيريي بسيار عالي مي‌كند.

از اين جزوه رايگان مانند يك مرجع كامل شامل توصيه‌هاي مطالعاتي و عملي بهره ببريد

به اين ترتيب هر خواننده‌اي مي‌تواند نكات مطرح‌شده در جزوه رايگان را با دقت مطالعه كند و آن‌ها را براي رشد و پيشرفت كسب‌وكار خودش به‌كار گيرد. درس‌ها و مدل‌هاي مطرح شده خواننده را به فكر فرو مي‌برد و او را كنجكاو مي‌كند تا درباره‌ي موضوعاتي كه در اين جزوه رايگان خوانده‌است، بيشتر تحقيق كند و مطالعات بيشتري داشته‌باشد.

بنابراين اگر دنبال سودآوري بيشتر در كسب‌وكار خود به‌عنوان يك مدير يا صاحب كسب‌وكار هستيد، اين جزوه رايگان توصيه مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران profitability/سودآوري

خلاصه قسمت‌هايي از جزوه رايگان هنر سودآوري

  • راه‌هاي زيادي براي سوددهي وجود دارد و احتمال آن كم است يك كسب‌وكار تمام آن‌ها را به‌كار گيرد.
  • بسياري از مردم توجهي به ممباحثه سودآوري در كار ندارند.
  • محاسبات رياضي را هميشه خودتان انجام بدهيد. بسياري از افراد اعداد و ارقام را از منابع غير معتبر دريافت مي‌كنند.
  • چهار مرحله براي يادگيري وجود دارد: آگاهي، مبتدي بودن، به‌كار بردن و همگون‌سازي.

مدل‌هاي سودآوري در كسب‌وكار

در جزوه رايگان به ۲۳ روش يا مدل سوددهي اشاره شده است. هريك از اين مدل‌ها در يك فصل و در خلال گفتگوهاي ژائو و استيو بيان مي‌شود. نام برخي از اين مدل‌ها را در اينجا مي‌آوريم:

  • مدل سوددهي رفع نياز مشتري
  • مدل سوددهي هرمي
  • مدل سوددهي چندجزئي
  • مدل سوددهي گزينشي
  • مدل سوددهي زماني

و مدل‌هاي ديگر كه به‌صورت خلاصه در يك فايل پي‌دي‌اف در اين لينك در دسترس است.

هم انديشي ها متخصصان

در بخش هم انديشي ها و انتقادات خريداران اين جزوه رايگان در سايت آمازون، انديشه متخصصينات‌هاي مثبت زيادي پيرامون آن مطرح شده‌است. حدود ۷۰ درصد از خوانندگان به آن ۵ ستاره داده و برخي از آنان اين جزوه رايگان را راهنماي سريعي براي مدل‌هاي كسب‌وكار (بيزينس مدل) دانسته‌اند. برخي ديگر از آن به‌عنوان يادگيريي عملي در روش‌هاي مختلف سودآوري در كسب‌وكار ياد كرده‌اند. پرطرفدارترين انديشه متخصصين درباره‌ي اين جزوه رايگان اينطور نوشته‌است:

مطالب عالي اين جزوه رايگان در مسيرهاي گوناگون كمك كننده است. اول اينكه ۲۳ مدل مهم سوددهي را ارائه مي‌دهد: اين مدل‌ها چه هستند؟ چطور كار مي‌كنند؟ دوم، يادآوري مي‌كند كه سوددهي، قلب هر كسب‌وكار يا تجارت است. سوم، اسليوتزكي يك مدل يادگيريي به ما ارائه مي‌دهد كه مي‌توانيم آن را در هر اشكال، كسب‌وكار يا هر مورد ديگري به‌كار ببريم. او هنر خوب شنيدن، پرسيدن سوالات درست، تحليل اعداد و نتيجه‌گيري درست از واقعيت‌ها را به ما مي‌آموزد.
مرجع متخصصين ايران Adrian Slywotzky /آدريان اسليوتزكي

درباره‌ي نويسنده

نويسنده‌ي اوكرايني تبار متولد سال ۱۹۵۱ بعد از دريافت مدرك متخصص كارشناسي خود از هاروارد، در رشته‌ي MBA از مدرسه‌ي كسب‌وكار هاروارد تحصيلات خود را به‌پايان رساند. او از سال ۱۹۷۹ به‌عنوان مشاور كسب‌وكارها فعاليت‌هاي زيادي انجام داده‌است. 

اسليووتزكي مشاور و نويسنده‌ي جزوه رايگان‌هاي متعددي در زمينه‌ي اقتصاد و مديريت، سوددهي و پيشرفت در حوزه‌ي سود در كسب‌وكار است. او يكي از معروف‌ترين مشاوران در آمريكا است و در سال‌هاي ۲۰۰۰ و ۲۰۰۸ به‌عنوان يكي از ۵ مشاور برتر برگزيده شد. در حال حاضر اسليووتزكي در كمبريج كه بخشي از ناحيه‌ي بوستون امريكا در ايالت ماساچوست به‌شمار مي‌رود، زندگي مي‌كند.

از اين نويسنده جزوه رايگان‌هايي تحت عنوان تقاضا، رشد در ركود، ناحيه‌ي سود و ... به زبان انگليسي منتشر شده‌است. 

مشخصات جزوه رايگان

جزوه رايگان هنر سودآوري Art of profitability چاپ شده در سال ۲۰۰۲ به زبان انگليسي و شامل ۲۷۲ صفحه است. ترجمه‌اي براي آن در حال حاضر در ايران در دسترس نيست. اما جزوه رايگان اصلي آن را در سايت آمازون مي‌توان به‌شكل چاپي و الكترونيكي خريد. فهرست ساير جزوه رايگان‌هاي اين نويسنده در سايت گودريدز قابل مشاهده است. همچنين اين جزوه رايگان‌ها علاوه‌بر جزوه رايگان هنر سودآوري در سايت آمازون قابل تهيه است.

سخن پاياني

روش‌هاي سودآوري گوناگوني براي هر كسب‌وكار وجود دارد. بسته به نوع كار، يك يا چند مورد از اين روش‌ها مي‌تواند براي آن كسب‌وكار مفيد و مؤثر باشد. چه مدير يك سازمان باشيد و چه صاحب يك كسب‌وكار، مسئله‌ي سوددهي براي شما بسيار اهميت دارد و بايد به آن بپردازيد. در بخش هم انديشي ها در اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران ما را از تجربيات خود در اين مورد آگاه كنيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات