دل VMware را واگذار مي‌كند

شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
دل در جلسه‌ي مالي با سرمايه‌گذاران اعلام كرد تصميم گرفته است VMware را به شركتي مستقل تبديل كند. دل و VMware همچنان قرار است شريك استراتژيك باقي بمانند.
تبليغات

در‌حال‌حاضر، دل ۸۱ درصد از سهام وي ام ور (VMware)، غول نرم‌افزارهاي مجاز‌ي‌سازي را در‌اختيار دارد؛ بااين‌حال، اعلام كرده است كه مي‌خواهد VMware را به شركتي مستقل تبديل كند. به‌گزارش ZDNet، نتيجه‌ي اين كا، دو شركت سهامي عام مستقل است و مايكل دل همچنان در نقش رئيس هيئت‌مديره و مديرعامل Dell Technologies و البته رئيس هيئت‌مديره‌ي VMware به فعاليتش ادامه خواهد داد.

زين رو نيز قرار است همچنان مديرعامل موقت VMware باشد. پت گلسينگر، مديرعامل جديد اينتل، تا پيش از ملحق‌شدن به تيم آبي وظيفه‌ي رهبري VMware را بر‌عهده داشت و از زمان آغاز به ‌كار گلسينگر در اينتل، VMware دنبال مديرعامل جديد مي‌گردد؛ اما هنوز به گزينه‌ي نهايي نرسيده است.

دل در جديدترين كنفرانسش با سرمايه‌گذاران شركت مزايايي را مطرح كرد كه جدايي VMware از دل به‌همراه مي‌آورد. دل مي‌گويد جدايي VMware باعث مي‌شود هر دو شركت انعطاف‌پذيري استراتژيك بيشتري داشته باشند و كارايي ساختار سرمايه‌ايِ خود را بهبود بخشند و با استفاده از درآمدهاي VMware كه احتمالا بين ۹٫۳ تا ۹٫۷ ميليارد دلار است، بدهي‌اش را پرداخت مي‌‌كند. 

دل در بخشي از كنفرانس جديد اعلام كرد كه قصد دارد ارتباط تجاري استراتژيك فعلي را حفظ كند كه مواردي مثل توسعه‌ي مشترك محصول و هم‌سويي در فروش و بازاريابي را شامل مي‌شود و براي هر دو شركت سودمند است. مايكل دل مي‌گويد تكميل فرايند اسپين‌آف VMware قرار است به افزايش فرصت رشد براي دل و VMware منتهي شود و ارزش درخورتوجهي براي سرمايه‌گذاران ارائه دهد.

طبق گفته‌ي مايكل دل، هر دو شركت همچنان شريك تجاري مهمي براي هم خواهند بود. در همين حين، دل قصد دارد زيرساخت‌هاي اصلي و كسب‌و‌كار كامپيوتر شخصي‌اش را مدرن كند و به پيشرفت‌هايي در حوزه‌ي رايانش ابري و رايانش لبه‌اي و فناوري‌هاي ارتباطي دست يابد. 

VMware سال ۱۹۹۸ بنيان‌گذاري شد و سال ۲۰۰۴، EMC آن را خريد. سپس سال ۲۰۱۶، دل EMC را ازآنِ خود كرد و به‌موجب آن، VMware نيز به زيرمجموعه‌ي شركت‌هاي تحت مالكيت دل اضافه شد. گزارشي مي‌گويد دل از سال گذشته‌ي ميلادي مشغول مطالعه شرايط بوده تا احتمال واگذاري VMware را ارزيابي كند. به‌گفته‌ي دل، فرايند واگذاري VMware در فصل پاياني سال جاري ميلادي تكميل مي‌شود. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات