بهترين ميكروفون براي ضبط پادكست و استريم [فروردين ۱۴۰۳]

يك‌شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
مطالعه 12 دقيقه
مرجع متخصصين ايران بهترين ميكروفن ها براي ضبط پادكست و استريم
انتخاب ميكروفون براي ضبط پادكست يا استريم، به نوع و سطح متخصصي شما بستگي دارد. با معرفي بهترين مدل‌ها و مرور نكات خريد ميكروفون، همراه اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران باشيد.
تبليغات

ازآنجاكه درگيري‌هايمان در زندگي روزمره مجال چنداني براي تماشا، خواندن يا بازي كردن محتوا باقي نمي‌گذارند، محتواهاي صوتي مثل پادكست ارزش و اهميت دوچنداني برايمان پيدا كرده‌اند. از طرفي بازار استريم هم اين روزها جديد است و هركسي كه محتوايي براي عرضه دارد، از اين پلتفرم براي جذب مخاطب استفاده مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران بهترين اپليكيشن هاي پخش پادكست براي iOS و اندرويد
بهترين اپليكيشن هاي پخش پادكست براي iOS و اندرويد
مطالعه '5

اگر مي‌خواهيد پادكستر شويد يا استريم كنيد، قطعاً نياز به تجهيزات خاصي داريد كه مهم‌ترين آن ميكروفون است. در اين مقاله، بهترين مدل‌هاي موجود در بازار را براي مقاصد مختلف معرفي خواهيم كرد. اگر دوست داريد اطلاعات بيشتري در مورد ميكروفون‌ها، نحوه‌ي كار و متخصصي آن‌ها به دست بياوريد، پيشنهاد مي‌كنيم بخش انتهايي مقاله را از دست ندهيد.

بهترين ميكروفون‌ها براي استريم و پادكست

مرجع متخصصين ايران ريزر Seiren Mini مشكي

ميكروفون Razer Seiren Mini

ارزش ۳ ميليون تومان

ميكروفون Razer Seiren Mini بهترين ميكروفون مقرون به‌صرفه است كه مي‌تواند به نسبت ارزشش، انتظارات را برآورده و صداي شفاف و باكيفيتي ضبط كند؛ هرچند از انديشه متخصصين ويژگي‌هاي جانبي نبايد انتظار عجيبي از ميكروفون Razer Seiren Mini از نوع plug-and-play داشته باشيم.

طراحي ميكروفون اقتصادي ريزر ساده و مينيمال است؛ بنابراين، اگر براي استريم بازي قصد خريد آن را داريد بايد با نبود نورپردازي RGB و ظاهر غيرفانتزي آن كنار بياييد. علاوه‌براين، با پرداخت چنين هزينه‌اي در قبال دريافت كيفيت بالاي صدا، بايد از ويژگي‌هاي تنظيم حجم صدا، Gain و حتي دكمه بي‌صدا كردن (Mute) صرف‌انديشه متخصصين كنيد.

دقت داشته باشيد كه كابل micro-USB اختصاصي ميكروفون براي استفاده از آن ضروري است و اگر آن را گم كنيد متأسفانه به‌راحتي با هر كابل ثالثي امكان استفاده از ميكروفون وجود ندارد!

الگوي صدابرداري ميكروفون ريزر Super-Cardioid و اساساً تك‌جهته است و تمركز آن بر دريافت صدا از جلوي ميكروفون خواهد بود كه درمقايسه‌با Cardioid حساسيت كمي به صداي اطراف دارد.

اين ميكروفون در فروشگاه ديجي‌كالا حدود ۳ ميليون ارزش دارد؛ اما شايد آن را در فروشگاه‌هاي ديگر با ارزش حدود ۲٫۵ ميليون نيز پيدا كنيد.

مرجع متخصصين ايران ميكروفون بويا BOYA BY-PM700 مشكي

ميكروفون BOYA BY-PM700

ارزش ۵ ميليون تومان

كاربراني كه به‌دنبال ضبط پادكست‌هاي گروهي و با محوريت گفت‌وگو هستند، گزينه‌هاي متعددي از برند بويا را در بازار مي‌بينند؛ اما نمونه‌ي BY-PM700 يكي از ميكروفون‌هاي برتر محسوب مي‌شود. ميكروفون پنج‌ولتي بويا كه در خانواد‌ي كندانسور قرار مي‌گيرد، الگوهاي ضبط متنوعي دراختيار متخصصان قرار مي‌دهد. اين ميكروفون با اتصال USB به‌راحتي از سيستم‌عامل ويندوز و مك همراهي و با طراحي مناسب پايه، به‌راحتي نيازهاي پادكست گفت‌وگومحور را برطرف مي‌كند.

از قابليت‌هاي مهم ميكروفون بويا BY-PM700 مي‌توان به بيت‌ريت ۱۶ بيتي و نرخ نمونه برداري ۴۸ كيلوهرتزي صدا اشاره كرد. قابليت اتصال هدفون و نظارت روي صدا هم بدون تأخير دراختيار متخصص قرار مي‌گيرد. طراحي فلزي محصول بويا آن را به گزينه‌اي بادوام تبديل مي‌كند كه براي متخصصدهاي حرفه‌اي طولاني بسيار مناسب به‌انديشه متخصصين مي‌رسد.

چند الگوي ضبط صدا در ميكروفون روميزي بويا همراهي مي‌شوند كه شامل الگوهاي چندسويه (Omni-directional)، از جلو و كمي از طرفين (Cardiod)، استريو (برداشت صدا از سمت راست و چپ) و دو جهته (Bi-directional) مي‌شوند. وجود دكمه Mute و امكان تنظيم حجم صدا و Gain و ورودي جك ۳٫۵ ميلي‌متري براي هدفون نيز از ساير ويژگي‌هاي اين ميكروفون به‌حساب مي‌آيد. ميكروفون بويا با ارزش حدود ۵ ميليون تومان در بازار به فروش مي‌رسد.

اگر در اين محدوده‌ي ارزشي ترجيح مي‌دهيد بيت‌ريت بالاتر (۲۴ بيتي) داشته باشيد، سراغ ميكروفون بلو Yeti Nano برويد. البته، درمقايسه‌با مدل پيشنهادي بويا، اين ميكروفون الگوي برداشت صداي Cardioid و Omnidirectional ارائه مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران كانكتور ميكروفون كاميكا CoMica STA-U1

ميكروفون كاميكا STA-U1

ارزش ۶٫۵ ميليون تومان

در محدوده ارزشي ۶ ميليون تومان براي خريد ميكروفون مناسب پادكست مي‌توان سراغ ميكروفون كاميكا STA-U1 رفت كه با اتصال به‌روز USB-C امكان وصل‌كردن به انواع لپ تاپ و موبايل را فراهم مي‌كند. البته، كيفيت خروجي آن در اتصال به موبايل كمي پايين‌تر از خروجي به‌دست‌آمده در حالت اتصال به لپ‌تاپ است.

ميكروفون كاندنسر كاميكا STA-U1 به جك ۳٫۵ ميلي‌متري نيز مجهز شده است تا گوينده بتواند به‌صورت زنده صداي خود را مانيتور كند و براساس نياز با كمك غلتك مشترك Gain و حجم صدا را كنترل كند. قابليت Plug and Play و دكمه Mute نيز آن را براي استريم و پخش زنده مناسب مي‌كند.

نرخ نمونه‌برداري ۴۸ كيلوهرتزي و بيت‌ريت ۲۴ بيتي با ديافراگم ۱۶ ميلي‌متري از ديگر مشخصات ميكروفون كاميكا به‌حساب مي‌آيد. علاوه‌براين، نورپردازي RGB دور غلتك به شما نشان مي‌دهد حجم صدا در چه وضعيتي قرار دارد. اگر لپ‌تاپ شما درگاه USB-C ندارد همچنان با استفاده از تبديل USB-A به USB-C امكان اتصال كابل را خواهيد داشت.

مرجع متخصصين ايران رود PodMic نماي جلو

ميكروفون RODE PodMic

ارزش ۷ ميليون تومان

در اين محدوده‌ي ارزشي اگر مي‌خواهيد ميكروفون استديويي XLR3 تهيه كنيد، ميكروفون Rode PodMic با تمركز بر توليد پادكست طراحي شده است؛ با بدنه‌اي تمام‌فلزي كه وزن آن را تا نزديك يك كيلوگرم مي‌رساند. ميكروفون پادمايك الگوي برداشت صداي Cardioid دارد و مي‌تواند با تمركز صدابرداري از جلو حجم اندكي نيز از طرفين دريافت كند.

پاپ فيلتر دروني ميكروفون پادمايك با توجه به محدوده‌ي ارزشي ميكروفون‌هاي استديويي عملكرد متناسبي دارد؛ اما براي بهينه‌سازي آن قطعاً به پاپ فيلتر مجزا نياز پيدا خواهيد كرد. حساسيت اين ميكروفون ديناميك در صدابرداري باعث مي‌شود براي استريم مناسب نباشد و صداي كيبورد را دريافت كند.

فراموش نكنيد كه براي راه‌اندازي پادمايك و اتصال به دستگاه‌ها بايد از فانتوم پاور كمك بگيريد و كابل XLR نيز داخل جعبه قرارداده نشده است؛ بنابراين، اضافه شدن اين تجهيزات روي ارزش نهايي تأثير خواهد داشت. ارزش ميكروفون Rode PodMic در بسياري از فروشگاه‌ها حدود ۷ ميليون تومان است و در ديجي‌كالا مي‌توان آن را با ارزشي حدود ۱۰ ميليون خريداري كرد.

ميكروفون Rode PodMic نسخه USB نيز درحال حاضر در بازار دردسترس قرار دارد كه ارزش حدودي ۱۳ ميليون تومان دارد. مدل جديد علاوه‌بر درگاه XLR از يك درگاه USB-C و جك ۳٫۵ ميلي‌متري بهره مي‌برد و به DSP داخلي با پردازش صوتي پيشرفته APHEX مجهز شده است.

مرجع متخصصين ايران ميكروفون رود XCM-50 نماي جلو

ميكروفون رود XCM-50

ارزش ۹ ميليون تومان

ميكروفون كاندنسر رود XCM-50 با اتصال USB Type-C و الگوي قطبي Cardioid از جلو و طرفين را كه به‌همراه كابل و سه‌پايه روميزي تحويل خريدار مي‌شود، با توجه به قابليت Plug-and-paly مي‌توان براي استريم و گيمينگ در انديشه متخصصين گرفت.

در پشت ميكروفون رُد جك ۳٫۵ ميلي‌متري نيز تعبيه شده است تا با اتصال هدفون بتوانيد به‌صورت لحظه‌اي صدا را مانيتور كنيد. غلتك روي ميكروفون نيز علاوه‌بر كنترل حجم صدا عملكرد دكمه‌اي براي بي‌صدا كردن دارد.

ديگر ويژگي‌هاي ميكروفون رود XCM-50 شامل تراشه DSP براي پردازش صوتي پيشرفته مي‌شود كه همگام با برنامه UNIFY كنترل بيشتري روي خروجي صدا فراهم مي‌كند و متخصص مي‌تواند براساس نياز خود تغييراتي را روي صدا اعمال كند.

در اين محدوده ارزشي اگر صرفاً كيفيت صداي بهتر برايتان اهميت دارد ميكروفون سنهايزر Profile نيز توصيه مي‌شود كه براي تازه‌كاران در حوزه‌ي توليد پادكست متخصصدي خواهد بود.

مرجع متخصصين ايران ميكروفون سارامونيك Saramonic SR-MV7000 نماي جلو

ميكروفون سارامونيك SR-MV7000

ارزش ۱۵ ميليون تومان

ميكروفون سارامونيك SR-MV7000 با امكان اتصال ازطريق XLR و USB با قابليت چندالگويي در برداشت صدا كه شامل Cardioid براي جلو و طرفين، Omnidirectional چندجهته‌ي هم‌زمان، استريو براي دريافت از سمت راست و چپ و Bidirectional يا همان دوجهته براي مصاحبه است.

به‌لطف همراهي سارامونيك SR-MV7000 از USB-C و XLR متخصصان تازه‌كار مي‌توانند در ابتداي راه آن را مستقيم به لپ‌تاپ خود وصل كنند و به‌راحتي از آن بهره‌مند شوند و بعد از مدتي به‌صورت حرفه‌اي از آن استفاده كنند. بيت‌ريت ۲۴ بيتي و حداكثر نرخ نمونه‌برداري از ۴۴٫۱ تا ۱۹۲ كيلوهرتز، دكمه‌ي تنظيم Gain، قطع صدا و حجم صدا از ساير ويژگي‌هاي اين ميكروفون به‌حساب مي‌آيد.

ديگر ويژگي ميكروفون سارامونيك در اين محدوده‌ي ارزشي وجود دكمه‌ي Low Cut است كه با فعال كردن آن صداهاي اطراف تا حد فوق‌العاده‌اي حذف مي‌شوند. اقلام همراه ميكروفون سارامونيك پايه‌ي روميزي، پاپ فيلتر و انواع كابل را شامل مي‌شوند كه آن را براي استفاده در هر شرايطي آماده مي‌كند.

ميكروفون سارامونيك SR-MV7000 را مي‌توان جايگزين ميكروفون Blue Yeti در بازار دانست كه علاوه‌بر كيفيت عالي امكانات زيادي دراختيار متخصص قرار مي‌دهد.

مرجع متخصصين ايران ميكروفون Rode NT1 5th روي پايه با پاپ فيلتر از نماي سه‌رخ

ميكروفون RODE NT1 5TH

ارزش ۱۶ ميليون تومان

يكي از بهترين ميكروفون‌هاي مناسب متخصصي استديويي با ارزشي مقرون‌به‌صرفه كه نمونه‌ي بهينه‌سازي‌شده از RODE NT1 است. ميكروفون RODE NT1 5th Generation از انديشه متخصصين طراحي تغييرات جزئي دارد كه مي‌توان به كوچك‌تر شدن آن اشاره كرد.

در كنار XLR اكنون درگاه USB-C نيز به‌چشم مي‌خورد. خوشبختانه هردو كابل XLR و USB-C درون جعبه‌ي همراه ميكروفون عرضه مي‌شوند.

ميكروفون كاندنسر RODE NT1 5th Generation الگوي برداشت صداي كارديود دارد و مانند تمام بهترين ميكروفون‌هاي مخصوص پادكست توانايي ضبط صدا در بازه‌ي فركانسي ۲۰ هرتز تا ۲۰ كيلوهرتز را خواهد داشت. بيت‌ريت ۲۳ بيتي و نرخ نمونه‌برداري تا ۱۹۲ كيلوهرتز از ديگر مشخصات ميكروفون اين شركت استراليايي است.

با اينكه نسل پنجم RODE NT1 را به‌عنوان ميكروفون استديويي معرفي مي‌كنند، وجود تراشه‌ي مخصوص DSP براي پردازش صدا روي اين دستگاه باعث مي‌شود انتخاب خوبي براي پادكسترهايي باشد كه مي‌خواهند در ادامه كار خود را توسعه دهند.

مرجع متخصصين ايران طراحي ميكروفون شور SM7B

ميكروفون شور SM7B

ارزش ۳۰ ميليون تومان

اگر به‌صورت حرفه‌اي در ساخت پادكست فعاليت مي‌كنيد و مي‌خواهيد صداي فوق‌العاده باكيفيتي ضبط كنيد، بدون شك بايد سراغ ميكروفون افسانه‌اي شور SM7B برويد. اين ميكروفون ديناميك با اتصال XLR براي افراد حرفه‌اي ساخته شده است و راه‌اندازي و استفاده از آن نياز به تجهيزات ديگري دارد.

الگوي برداشت صدا در ميكروفون Shure SM7B از نوع كارديود است و همراه آن دو مدل ويند‌اسكرين ارائه مي‌شود تا براساس نياز خود يكي از آن‌ها را روي ميكروفون قرار دهيد. در انديشه متخصصين داشته باشيد كه با هزينه‌اي حدود ۳۰ ميليون تومان هنوز به خريد تجهيزات ديگري مثل پايه (Boom arm) و فانتوم پاور داريد.

براي تنظيم ميكروفون سوئيچ‌هايي در پشت ميكروفون تعبيه شده است كه بتوانيد متناسب با نياز كيفيت صداي ضبط‌شده را تنظيم كنيد. پايه شوك ميكروفون SM7B عملكرد فوق‌العاده‌اي دارد و حتي در حين ضبط با تكان دادن ميكروفون در جهات مختلف نويزي در سمت شنونده شنيده نخواهد شد.

اگر مي‌خواهيد بودجه‌ي كمتري بپردازيد و كيفيتي نسبتاً شبيه‌ به شور SM7B دريافت كنيد، ميكروفون شور MV7 سايه‌به‌سايه قدم برمي‌دارد و به‌دليل امكان اتصال USB براي غيرحرفه‌اي‌ها نيز مناسب خواهد بود؛ البته، در حالت USB كيفيت صداي خروجي با اتصال XLR تفاوت دارد.

در انتخاب ميكروفون استريم و پادكست، نياز متخصص مهم‌ترين اولويت شناخته مي‌شود. همچنين، فضايي كه در آن فرايند استريم يا ضبط را انجام مي‌دهيد، نقش مهمي در انتخاب محصول ايفا خواهد كرد. به‌هرحال، ميكروفون‌هاي موجود در بازار در انواع بازه‌ي ارزشي براي متخصصدهاي متنوع عرضه مي‌شوند. پيشنهاد مي‌شود اگر به پادكست‌سازي يا استريم به‌عنوان فعاليتي جدي نگاه نمي‌كنيد، ابتدا از نمونه‌هاي مقرون‌به‌صرفه‌ استفاده كنيد.

توليد پادكست و استريم بازي علاوه‌بر ميكروفون، به تجهيزات ديگري هم نياز دارد كه باتوجه‌به ارزش گران سخت‌افزار در بازار، بهتر است برنامه‌ريزي منظم و بلندمدتي براي هزينه‌ها داشته باشيد. فراموش نكنيد هزينه‌هاي ديگر همچون آكوستيك‌كردن محيط، نمايشگر و كامپيوتر حرفه‌اي هم درنتيجه‌ و كيفيت نهايي شما تأثيرگذار هستند؛ اما براي شروع با هرچيزي مي‌توان كنار آمد.

نكات ضروري در خريد ميكروفون

در انتخاب بهترين ميكروفون ابتدا بايد بدانيد براي ساخت پادكست چه روندي را مي‌خواهيد طي كنيد؟ مي‌خواهيد به‌تنهايي برنامه را پيش ببريد يا پادكست شما حالت مصاحبه دارد و فرد يا افراد ديگري نيز حضور دارند؟ موضوع تعيين‌كننده بعدي ارزش ميكروفون است كه تحت‌تأثير ويژگي‌هاي ميكروفون قرار مي‌گيرد.

در متخصصدهاي مرسوم و استوديويي، ميكروفون يكي از تجهيزات آنالوگ محسوب مي‌شود و ازطريق كابل XLR، سيگنال‌‌هاي صوتي را به كامپيوتر يا كنسول صوتي ارسال مي‌كند. ميكسر نيز در ميانه‌ي مسير استفاده مي‌شود و امكان مديريت چند ميكروفون را فراهم مي‌كند.

در چنين ساختاري، سيگنال‌هاي ارسالي از ميكروفون اغلب خلوص بالايي دارند و فرايندهاي ديگر همچون EQ و فشرده‌سازي پويا و بهينه‌سازي جلوه‌هاي صوتي در مراحل توليد اعمال مي‌شوند.

ميكروفون USB سيگنال آنالوگ را به ديجيتال تبدلي مي‌كند

ميكروفون‌هاي ديجيتالي معمولاً سيگنال صوتي را خودشان پردازش و ديجيتالي مي‌كنند و در سوي ديگر كابل شايد حتي نياز به تغيير خاصي نباشد. درواقع، هرگونه ويرايش و بهينه‌سازي كه متخصص در كامپيوتر خود روي سيگنال‌ها انجام مي‌دهد، روي سيگنال‌هايي است كه قبلاً به‌صورت ديجيتالي پردازش شده‌اند.

مشخصاتي همچون حداكثر نرخ نمونه‌برداري و بيت‌ريت را ميكروفون تنظيم مي‌كند؛ درنتيجه، ميكروفون USB را مي‌توان مبدل آنالوگ به ديجيتال (DAC) به‌حساب آورد كه معمولاً كنترل حجم صدا هم جزو قابليت‌هاي داخلي آن محسوب مي‌شود. كنترل حجم صدا در دنياي ميكروفون‌هاي آنالوگ (Gain Knob) اغلب با استفاده از تجهيزات اضافه ميكروفون‌هاي USB در بيشتر مواقع از جك هدفون هم بهره مي‌برند و در مدل‌هاي گران‌تر امكان مانيتور لحظه‌اي صدا را دراخيتار گوينده قرار مي‌دهند.

مرجع متخصصين ايران ميكروفون سنهايزر پروفايل نماي جلو

انواع ميكروفون‌هاي USB، در قابليت پردازش سيگنال ديجيتالي (DSP) با يكديگر تفاوت‌ دارند. برخي از ميكروفون‌ها به چنين قابليتي مجهز هستند و به‌صورت ماهرانه‌اي از آن‌ استفاده مي‌كنند. برخي ديگر DSP ندارند و در همان مرحله‌ي دريافت سيگنال، براي ارائه‌‌ي خالص‌ترين سيگنال با بيت‌ريت بالا تلاش مي‌كنند.

ميكروفون‌هاي داراي DSP قوي و حرفه‌اي براي گيمرها متخصصد دارد

در نمونه‌هاي ديگر، علاوه‌بر DSP، پوشش عالي در اطراف ميكروفون وجود دارد كه تنها سيگنال خالص را از خود عبور مي‌دهد. ميكروفون‌هاي داراي DSP قوي و حرفه‌اي براي گيمرها متخصصد پيدا مي‌كنند.

ميكروفون با عملكردهاي Condenser و Dynamic و Ribbon طراحي مي‌شوند كه هركدام مزايا و معايبي دارند. مدل‌ Condenser براي تازه‌كارها غالباً در محيط‌هاي خانگي و مدل‌ ديناميك براي حرفه‌اي‌ها و محيط‌هاي استوديويي توصيه مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران ميكروفن ديجيتال

ديگر نكته‌اي كه بايد به آن توجه داشت، الگوي برداشت صدا توسط ميكروفون است. الگوهاي برداشت صدا با نام‌هاي Cardioid، Hypercardioid، Omnidirectional و Figure-eight شناخته مي‌شوند و مشخص مي‌كنند كه ميكروفون از چه زوايايي صدا را دريافت مي‌كند.

براي مثال، الگوي Cardioid نشان مي‌دهد ميكروفون از يك جهت امكان دريافت صداي واضح و شفافي دارد. در اكثر ميكروفون‌هاي USB ديجيتال، نوعي كندانسور (به خازني هم معروف هستند) را مي‌بينيم كه الگوي Cardioid (تك‌جهته) دارند.

قابليت Plug-and-play مناسب تازه‌كارهاي پادكست و استريم است

ميكروفون ديجيتال USB با توجه به قابليت شروع به‌ كار سريع (معروف به Plug-and-play) انتخاب خوبي براي پادسكت و استريم به‌حساب مي‌آيد، به‌خصوص براي تازه‌كارهايي كه هنوز روي فرايند دقيق ضبط صدا اشراف ندارند.

مشخصات بهترين ميكروفون براي استريم

  • پردازش سيگنال خودكار قدرتمند DSP
  • الگوي برداشت تك‌جهته‌ يا همان Cardioid
  • جك هدفون با تأخير ارسال صداي تقريباً نزديك به صفر

مشخصات بهترين ميكروفون پادكست

  • قابليت DSP براي تازه‌كاران
  • در پادكست با سبك گفت‌وگو، DSP قوي براي كنترل فراز و فرودهاي ناگهاني
  • الگوي قطبي ميكروفون پادكست با توجه به گوينده يا گويندگان
  • درصورت ضبط صداي محيط، الگوي قطبي Omnidirectional
  • قابليت اتصال به دستگاه‌هاي همراه مانند موبايل يا لپ‌تاپ
  • ويند اسكرين و پاپ فيلتر براي حذف صداي مزاحم و اضافي
  • امكان ضبط 44.1kHz/16bit و گزينه‌هاي 48kH يا حتي 96kHz با بيت‌ريت 24bit براي تجربه‌ي حرفه‌اي‌تر و صداي شفاف‌تر

آيا ميكروفون XLR بهتر است؟

ضعف اصلي ميكروفون‌هاي USB محدوديت آن‌ها در ضبط سيگنال‌هاي صوتي است. با ميكروفون ديجيتال USB، تنها مي‌توان يك خروجي صوتي را ضبط كرد. به‌هرحال، اين تجهيزات براي متخصصدهاي آنچنان حرفه‌اي طراحي نشده‌اند و با ستاپ پايه‌ي كامپيوتري بدون تجهيزات صوتي اضافه مي‌توان از آن‌ها استفاده كرد. البته ابزارهاي نرم‌افزاري تا حدودي مي‌توانند ورودي‌هاي صدا را جدا كنند؛ اما بازهم محدوديت‌هايي برايتان ايجاد مي‌كنند.

مرجع متخصصين ايران ميكروفون شور MV7 از نماي پشت
ميكروفون شور MV7 از نماي پشت

اگر به‌دنبال ضبط همزمان با چند ميكروفون هستيد، ميكروفون‌هاي USB نيازتان را به‌خوبي XLR برطرف نمي‌كنند. بنابراين، با وجود انواع ميكروفون‌هاي USB با الگوي برداشت چندجهته‌ي صدا، همچنان در سناريوهاي ضبط صداي چند فرد به‌طور همزمان، انتخاب ميكروفون XLR اولويت پيدا مي‌كند.

انديشه متخصصينات شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درباره‌ي بهترين ميكروفون براي پادكست و استريم چيست؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات