آمار فروش دوربين هاي DSLR و بدون آينه در سال ۲۰۱۹ منتشر شد؛ كانن همچنان در صدر

شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
در آمار مي‌توان مشاهده كرد كه شركت كانن، بيشترين فروش را در سال ۲۰۱۹ داشته است و نيكون و سوني نيز در جايگاه‌هاي دوم و سوم با يكديگر رقابت مي‌كنند.
تبليغات

تقريبا فاصله چنداني تا پايان سال ۲۰۲۰ نداريم؛ اما آماري از سال ۲۰۱۹ منتشر شده است كه ميزان فروش دوربين‌هاي بدون آينه و DSLR را به تفكيك برند مشخص مي‌كند. در آمار بار ديگر مشاهده مي‌شود كه كانن بيشترين ميزان فروش مجموع دوربين‌هاي بدون آينه و DSLR در طول سال را توانسته به دست آورد؛ اما سوني در فروش دوربين‌هاي بدون آينه، موفق‌تر از كانن ظاهر شده است.

روزنامه ژاپني نيكي، گزارشي در مورد عملكرد شركت سوني در بازار دوربين‌ها طي ده سال گذشته منتشر كرد كه در بخشي از اين گزارش به عملكرد برند‌هاي مطرح ژاپني در بازار دوربين‌هاي بدون آينه و DSLR اشاره مي‌شود. طبق آمار، شركت كانن در زمينه فروش دوربين‌ DSLR طي سال ۲۰۱۹ با اختلاف فراوان جايگاه اول را به خود اختصاص داده است و دو شركت نيكون و سوني با اختلافي اندك در جايگاه دوم و سوم قرار دارند.

نيكي در گزارش اشاره مي‌كند كه ۸/۶۶ ميليون دستگاه دوربين با ويژگي لنزهاي قابل تعويض در سال ۲۰۱۹ فروخته شده است و اين ميزان فروش را باتوجه‌به هر برند، تفكيك مي‌كند؛

  • كانن ۴/۱۶ ميليون 
  • نيكون ۱/۷۳ ميليون
  • سوني ۱/۶۶ ميليون
  • فوجي‌فيلم ۵۰۰ هزار
  • المپوس ۳۳۰ هزار
  • ديگر شركت‌ها ۲۸۰ هزار

از مجموع ۸/۶۶ ميليون دوربين فروخته‌شده در سال ۲۰۱۹ در حدود ۴۶ درصد يا ۳/۹۴ ميليون دستگاه را دوربين‌هاي بدون آينه تشكيل مي‌دهند. در گزارش به اين موضوع نيز اشاره شده و فروش هر برند به شرح زير است:

  • سوني ۱/۶۵ ميليون
  • كانن ۹۴۰ هزار
  • فوجي‌فيلم ۵۰۰ هزار
  • المپوس ۳۳۰ هزار
  • نيكون ۲۸۰ هزار
  • ديگر شركت‌ها ۲۴۰ هزار

در زمينه فروش دوربين‌هاي بدون آينه مشاهده مي‌شود كه فاصله چنداني ميان دو شركت سوني و كانن وجود ندارد. شايد عقب‌ماندن كانن در اين رقابت را به‌دليل عرضه نشدن محصولات جديد در سال ۲۰۱۹ عنوان كرد. در بازه زماني ذكرشده، آخرين محصولات كانن را مي‌شد دوربين‌هاي فول‌فريم بدون آينه‌اي عنوان كرد كه در اكتبر ۲۰۱۸ روانه بازار شدند.

بااين‌حال، ۲۳ درصد از فروش مجموع كانن در سال ۲۰۱۹ را دوربين‌هاي بدون آينه تشكيل مي‌دهند كه رقمي قابل‌توجه است. در اين بين رقابتي جدي ميان دو شركت سوني و نيكون براي كسب جايگاه دومي وجود دارد. با وجود اينكه مجموع فروش نيكون در سال ۲۰۱۹ نسبت به سوني بيشتر بوده است؛ اما سوني توانسته در زمينه فروش دوربين‌هاي بدون آينه به‌مراتب بهتر از نيكون عمل كند.

درحالي‌كه فروش دوربين‌ها در سال ۲۰۱۹ به رقمي قابل‌توجه ختم مي‌شود؛ اما آمارها از وضعيت بد بازار دوربين‌ها در سال ۲۰۲۰ خبر مي‌دهند. بيشترين ضربه به بازار دوربين‌هايي با ويژگي لنزهاي قابل تعويض را نيز شيوع بيماري كرونا و درنتيجه كاهش تمايل متخصصان به خريد محصولات بالارده و گران‌ارزش زده است.

بسياري از تحليلگران معتقد هستند كه فروش دوربين‌ها در سال ۲۰۲۰ با افت چشم‌گيري همراه خواهد بود و احياي مجدد بازار چنين محصولاتي نسبت به گجت‌هاي ديگر ازجمله موبايل‌هاي هوشمند به زمان طولاني‌تري نياز دارد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات