پروتوتايپ Leica M طراحي‌شده توسط جاني آيو به مزايده گذاشته مي‌شود

سه‌شنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
نمونه‌ي پيش‌توليد Leica M for (RED) كه توسط جاني آيو و مارك نيوسن طراحي شده است، به‌زودي با ارزش پايه‌ي ۱۰۰ هزار يورو به‌ مزايده گذاشته مي‌شود.
تبليغات

مزايده‌ي Leitz Photographica قرار است ژوئن امسال (خرداد و تير ۱۴۰۰) ميزبان نمونه‌ي پيش‌توليد يكي از دوربين‌هاي لايكا در سال ۲۰۱۳ باشد كه توسط جاني آيو و مارك نيوسن طراحي شده است. به‌ گزارش پتاپيكسل، اين دوربين صرفا در يك مدل توليد شده و يكي از پروتوتايپ‌هاي Leica M for (RED) محسوب مي‌شود كه در سال ۲۰۱۳ در مزايده‌اي براي انجام كارهاي خيريه با ارزش ۱٫۸ ميليون دلار به ‌فروش رسيد. 

مرجع متخصصين ايران پروتوتايپ لايكا جاني آيو سفيد از نماي سه رخ

جاني آيو يكي از طراحان محبوب محسوب مي‌شود و از اوايل دهه‌ي ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۱۹ سابقه‌ي همكاري با اپل دارد. در ۲۰۱۹ جاني آيو اپل را ترك كرد تا شركت اختصاصي خود را با نام LoveFrom بنيان‌گذاري كند. مارك نيوسن يكي از طراحان صنعت است كه مدت كوتاهي پس از همكاري با جاني آيو روي Leica M for (RED)، به او در اپل ملحق شد. نيسون در نهايت اپل را ترك‌ كرد تا همراه‌ با جاني آيو LoveFrom را بنيان‌گذاري كند؛ مارك نيسون به‌عنوان هم‌بنيان‌گذار LoveFrom شناخته مي‌شود. 

مرجع متخصصين ايران نماي نزديك لنز پروتوتايپ لايكا جاني آيو

مقايسه‌ي پروتوتايپ با دوربيني كه جاني آيو و مارك نيسون در نهايت توليد كردند، تفاوت‌هاي جالبي را برملا مي‌كند. پروتوتايپ كاملا صاف است و سطحي فلزي دارد كه نور را منعكس مي‌كند. بخش مياني دوربين نهايي آيو طراحي بافت‌دار شامل سوراخ‌هاي ريز داشت. بخش‌هاي بالايي و پاييني دوربين ظاهر مات‌تري داشتند؛ اين در حالي است كه بخش بالايي و پاييني پروتوتايپ دوربين بسيار صيقلي به انديشه متخصصين مي‌رسند. 

مرجع متخصصين ايران پروتوتايپ لايكا جاني آيو از نماي بالا

به‌ گزارش ورج، در حال حاضر نمي‌دانيم اين پروتوتايپ به‌درستي كار مي‌كند يا خير و در بخش توضيحات به اين موضوع اشاره‌اي نشده است. آيو صرفا مي‌گويد با «پروتوتايپ بسيار ويژه‌اي از لايكا» طرف هستيم كه بدنه‌ي آلومينيومي دارد و به لنز آسفريك مجهز است. در بخش توضيحات آمده كه صدها پروتوتايپ مورد مطالعه قرار گرفته‌اند و آنچه در تصاوير مي‌بينيم آخرين پروتوتايپ محصول است.

مرجع متخصصين ايران دكمه هاي چرخان بالايي پروتوتايپ لايكا جاني آيو

زماني ‌كه دوربين Leica M for (RED) معرفي شد، لايكا اعلام كرد در فرايند توليد محصول مجموعا ۵۶۱ مدل و تقريبا ۱۰۰۰ پروتوتايپ ساخته شده‌اند. مزايده‌ي Leitz Photographica از ارزش ۱۰۰ هزار يورو شروع مي‌شود و تحليلگران انتظار دارند كه ارزش نهايي پروتوتايپ به ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار يورو برسد. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات