ريمك در تلاش براي خريد بوگاتي از فولكس واگن است

يك‌شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
خودروساز برقي ريمك كرواسي قصد دارد برند بوگاتي را از فولكس‌واگن خريداري كند و طبق ادعاي برخي نشريات آلماني، اين توافق هنوز نهايي و رسمي نشده است.
تبليغات

گفته مي‌شود شركت كروات سوپراسپرت‌ساز ريمك اتومبيلي (Rimac Automobili) در مرحله خريداري بوگاتي از فولكس ‌واگن است. درحالي‌كه پيش از اين شايعاتي مبني بر تمايل فولكس‌واگن براي فروش چند برند تجاري خود به منظور تمركز بر فناوري برقي و انطباق با قوانين آلايندگي منتشر شده بود، هم‌اكنون اولين‌بار است كه اخبار معتبري درباره‌ي اقدامات واقعي خودروساز آلماني مي‌شنويم.

مرجع متخصصين ايران Rimac / ريمك

باتوجه‌به حجم شركت ريمك، افزودن برند فرانسوي بوگاتي نيز تا حدودي منطقي به‌انديشه متخصصين مي‌رسد. موضوع وقتي جالب‌تر مي‌شود كه بدانيم مدتي قبل ادعا شده بود ميت ريمك، بنيان‌گذار ريمك براي تصاحب برند سئات برنامه‌هايي دارد. حتي بايد به اين قضايا با شك بيشتري نگاه كنيم، زيرا ريمك ناگهان از علاقه‌ي خود به طراحي خودروهاي اقتصادي خبر داد. اما روابط ميان ريمك و گروه فولكس‌واگن از آن‌چه در نگاه اول به‌انديشه متخصصين مي‌رسد، پيچيده‌تر است. پورشه هم‌اكنون ۱۵ درصد سهام ريمك را دراختيار دارد، بنابراين مي‌تواند از برخي تجهيزات متخصص اين شركت براي ساخت خودروهاي الكتريكي استفاده كند.

درحالي‌كه هنوز هيچ توافق رسمي وجود ندارد، رويترز گزارش داد كه مجله منيجر (ماه‌نامه تجارت آلمان)، ادعاها درباره فروش بوگاتي را يكي از موضوعات اصلي در جلسات هيئت مديره فولكس‌واگن طي سال جاري عنوان كرده و به‌انديشه متخصصين مي‌رسد كه ميت ريمك محتمل‌ترين ذينفع اين مذاكرات است.

به‌انديشه متخصصين مي‌رسد كه فولكس‌واگن اين موضوع را در انديشه متخصصين داشته باشد؛ زيرا هم‌اكنون مقادير قابل توجهي از دست داده و مجبور است هزينه‌هاي خود را براي پيشرفت در زمينه‌ي توسعه‌ي خودروهاي برقي و خودران (كه روي آن سرمايه‌گذاري كرده است) ادامه دهد. مالكيت بوگاتي دركنار داشتن پورشه، لامبورگيني و بنتلي نيز چندان منطقي نيست؛ خصوصاً اگر شايعات مبني بر زيان حدود ۶ ميليون دلاري فولكس‌واگن به ازاي توليد هر دستگاه بوگاتي ويرون صحت داشته باشد.

فرديناند پيئش، مديرعامل فقيد فولكس‌واگن به‌خوبي از عهده‌ي خريد بوگاتي برآمد و خاطرنشان كرد كه اين كار بيش از هر چيز براي لذت شخصي بوده است. برند لوكس فرانسوي، يكي از عوامل اصلي موفقيت و نجات فولكس‌واگن بود، زيرا با هدايت پيئش از اوج ورشكستگي به بزرگ‌ترين خودروساز جهان تبديل شد. اما مسئولان اين شركت، ديگر تلاش خاصي نمي‌كنند تا براي يكي از پروژه‌هاي مورد علاقه خود بجنگند، زيرا هم‌اكنون كوچك‌سازي و سرمايه‌گذاري روي خودروهاي پاك براي آن‌ها اولويت بيشتري دارد. اگر خانواده پورشه و پيئش بتوانند از ارتباطات موجود در شركت فولكس‌واگن بهره‌مند شوند، هنوز هم ما شك داريم كه آن‌ها از اين بابت مخالفتي كنند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات