سه سال شارژ رايگان؛ راهكار جديد فولكس واگن براي رقابت با تسلا
هنوز فولكس واگن ID 4 رسما معرفي نشده است؛ اما شركت آلماني براي فروش ميليوني اين خودرو در سراسر جهان آماده ميشود. باتوجهبه ارزش نهايي ID. 4، بازار امريكا با تعداد زيادي از افراد متمول، اهميت بسيار زيادي در موفقيت فولكس واگن خواهد داشت. همچنين، خودروسازي تسلا با قدرت در اين ناحيه حضور دارد و محبوبيت مناسبي براي محصولات خود كسب كرده است.
فولكس واگن در اقدامي تاريخي و جالب، قرارداد همكاري تجاري با شركت الكتريفاي امريكا منعقد كرده است تا براي سه سال بهطور نامحدود انرژي الكتريكي دراختيار خريداران ID. 4 بگذارد. الكتريفاي امريكا تا امروز ۴۷۰ ايستگاه شارژ عمومي و بيش از دوهزار خروجي فست شارژ DC در امريكا راهاندازي كرده است.
در ظاهر، تأمين شارژ رايگان براي خريدار خودرو برقي جذابيت فراواني دارد؛ اما بايد توجه كرد كه بسياري از متخصصان اين محصولات از شارژرهاي خانگي و درگاههاي استاندارد براي شارژ مدلهاي الكتريكي استفاده ميكنند. همچنين شركت الكتريفاي امريكا با سرعتي چشمگير در حال افزايش ايستگاههاي خود است. تا پايان سال ۲۰۲۱، تعداد ايستگاههاي شارژ الكتريفاي امريكا به ۸۰۰ محل با ۳،۵۰۰ خروجي براي هر خودرو افزايش خواهد يافت.
نخستين كراساور برقي دنيا با برند فولكس واگن فردا، ۲۳ سپتامبر (۲ مهر ۱۳۹۹) رسما رونمايي خواهد شد. مهمترين رقباي تجاري ID. 4 در بازار امريكا، تسلا مدل Y و تسلا مدل 3 هستند.
هم انديشي ها