مديرعامل وقت لامبورگيني، رئيس آينده فرمول يك مي‌شود

پنج‌شنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
طبق گزارش بي‌بي‌سي، استفانو دومنيكالي، شركت خودروسازي لامبورگيني را ترك مي‌كند تا به‌عنوان مديرعامل جديد به فرمول ۱ بپيوندد و جايگزين چيس كري شود.
تبليغات

گزارش‌هاي جديد نشان مي‌دهد كه استفانو دومنيكالي پس از حدود چهار سال‌ونيم رهبري لامبورگيني، سمت خود را ترك كرده است و به‌زودي به‌عنوان مديرعامل جديد فرمول ۱ معرفي مي‌شود. هنوز مشخص نيست كه چه كسي جانشين مديرعامل و رئيس برند خودروساز عجيب و غريب ايتاليايي را پر خواهد كرد، زيرا فرمول ۱ فعلاً انتصاب دومنيكالي را اعلام نكرده است.

مرجع متخصصين ايران استفانو دومنيكالي مدير عامل لامبورگيني / Stefano Domenicali Lamborghini  در كنار سوپراسپرت اونتادور قرمز و سبز رنگ

بااين‌حال، گزارش شده كه انتقال دومنيكالي به فرمول يك توسط «منابع ارشد» براي بي‌بي‌سي تأييد شده است. انتظار مي‌رود كه دومنيكالي پيش از شروع فصل آينده از طرف ليبرتي مديا، هدايت فرمول يك را به دست بگيرد. چيس كري، رياست فرمول يك را از ژانويه ۲۰۱۷ بر عهده داشت و اينك جاي خود را به مديرعامل پيشين لامبورگيني مي‌دهد.

دومنيكالي قبل از امضاي قرارداد با آئودي در سال ۲۰۱۴ و معرفي شدن به‌عنوان مديرعاملي لامبورگيني در سال ۲۰۱۶ و جايگزيني استفان وينكلمن، تيم فرمول ۱ فراري را هدايت مي‌كرد. بنابراين اگر او واقعاً به اين ورزش بازگردد، به ساير روساي سابق فراري مانند ژان تاد، مدير سابق FIA كه مدير ورزشي فراري بود و راس براون، مدير سابق طراحي فراري مي‌پيوندد.

دومنيكالي در سال ۱۹۶۵ در ايمولا متولد شد و از كودكي در پيست‌هاي مسابقه اتومبيلراني محلي و در مركز رسانه‌ها همكاري مي‌كرد. او در سال ۱۹۹۱ از دانشگاه بولونيا فارغ‌التحصيل شد و اندكي بعد در بخش مالي به فراري پيوست. دومنيكالي از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴ به‌عنوان مدير مسابقه پيست موجلو در مسابقات اتومبيلراني حضور داشت و در سال ۱۹۹۵، به‌عنوان مدير متخصصان در بخش ورزشي منصوب شد و تا سال ۲۰۰۱ در اين پست باقي ماند. پس از مدتي او به‌عنوان مدير تداركات و مدير ورزشي اين تيم انتخاب شد. دومنيكالي در سال ۲۰۰۷ به‌عنوان مدير تيم فرمول يك فراري منصوب شد و يك سال بعد در جايگاه مديرعامل و رئيس اين تيم قرار گرفت.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات