هزينه تعمير و نگهداري خودروهاي بنزيني ۵۰ درصد بيشتر از مدل‌هاي برقي است

يك‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مطالعه جديد مؤسسه كانسومر ريپورتس نشان مي‌دهد كه صاحبان خودروهاي برقي و پلاگين هيبريدي حدود ۵۰ درصد بيش از مالكان خودروهاي بنزيني در هزينه تعمير و نگه‌داري صرفه‌جويي مي‌كنند.
تبليغات

طبق داده‌ها و تجزيه‌وتحليل جديد كانسومر ريپورتس (Consumer Reports)، دارندگان خودروهاي الكتريكي پلاگين در مقايسه با خودروهاي بنزيني ۵۰ درصد بيشتر در هزينه‌هاي تعمير و نگه‌داري صرفه‌جويي مي‌كنند. همان‌طور كه منتظريم خودروهاي برقي با خودروهاي احتراق داخلي به برابري ارزش برسند، مي‌توانيم خيال آسوده‌اي داشته باشيم كه با درانديشه متخصصينگرفتن هزينه‌ي مالكيت، پس‌انداز زيادي در رابطه با مالكيت خودروي الكتريكي وجود دارد.

مرجع متخصصين ايران جايگاه شارژ خودروي الكتريكي

كانسومر ريپورتس از داده‌هاي انديشه متخصصينسنجي قابليت اطمينان ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ خود براي اين مطالعه استفاده كرد كه شامل اطلاعاتي درباره هزاران خودرو برقي و بنزيني است. تجزيه‌وتحليل به اين نتيجه رسيد كه رانندگان خودروهاي الكتريكي (خودروي برقي باتري‌خور و خودروي برقي پلاگين هيبريدي) به‌طور متوسط ​​۵۰ درصد از انديشه متخصصين هزينه‌هاي نگه‌داري و تعمير در طول عمر وسايل نقليه (كه ۲۰۰،۰۰۰ مايل يا ۳۲۰ هزار كيلومتر تعريف شده است)، بيش از خودروهاي بنزيني صرفه‌جويي مي‌كنند.

در آينده نزديك، اطلاعات بيشتري درباره‌ي مطالعه‌ي جديد خواهيم داشت، زيرا كانسومر ريپورتس اين داده‌ها را به‌عنوان بخش كوچكي از يك مقاله كامل براي مقايسه داده‌هاي هزينه مالكيت وسايل نقليه برقي و بنزيني منتشر كرده است. اين مطالعه همچنين نشان مي‌دهد كه وسايل نقليه الكتريكي به‌طور متوسط ​​۶۰ درصد ميزان توليد گازهاي گلخانه‌اي كمتري نسبت به خودروهاي بنزيني توليد مي‌كنند.

يافته‌هاي كانسومر ريپورتس درباره هزينه‌هاي تعمير و نگه‌داري و مقايسه هزينه‌ مالكيت وسايل نقليه برقي و بنزيني در مقاله‌اي كامل طي هفته‌هاي آينده منتشر خواهد شد. براي اين گزارش، طول عمر خودرو ۳۲۰ هزار كيلومتر تعريف شده است. گابريل شنهار، مدير مركز تست خودرو كانسومر ريپورتس در اين زمينه مطلبي را به اشتراك گذاشت:

خودروهاي برقي به اندازه خودروهاي بنزين‌سوز به تعمير و نگه‌داري احتياج ندارند و حتي اگر تعميرات لاخبار تخصصياً هزينه كمتري نداشته باشند، اين كار براي آن‌ها كمتر موردنياز است. علاوه بر اينكه نگه‌داري خودروهاي برقي آسان‌تر و ارزان‌تر است، بسياري از آن‌ها شتاب بهتري در مقايسه با وسايل نقليه بنزيني دارند و آلودگي مضر كمتري را به هوا منتقل مي‌كنند.

داده‌هاي كانسومر ريپورتس هزينه‌هاي تعمير و نگه‌داري زير را براي خودروهاي برقي، پلاگين هيبريدي و احتراق داخلي نشان مي‌دهد:

  • خودروي برقي : ۰/۰۳ دلار در هر مايل
  • خودروي برقي پلاگين هيبريدي : ۰/۰۳ دلار در هر مايل
  • خودروي احتراق داخلي بنزيني : ۰/۰۶ دلار در هر مايل
مرجع متخصصين ايران پيشرانه‌

به‌خصوص جالب است كه دارندگان خودروهاي پلاگين هيبريدي به اندازه مالكان خودروهاي تمام‌الكتريكي پس‌انداز مي‌كنند. البته اين موضوع منطقي به‌انديشه متخصصين نمي‌رسد؛ زيرا خودروي پلاگين هيبريدي از پيشرانه بنزيني بهره مي‌برد و همان نگراني‌هاي مربوط به تعمير و نگه‌داري خودروهاي بنزيني براي آن‌ها مطرح است. به هر حال بايد منتظر بمانيم تا جزئيات بيشتري از اين مطالعه توسط كانسومر ريپورتس منتشر شود و به ابهام‌هاي مطرح‌شده درباره‌ي هزينه‌هاي خودروهاي برقي و پلاگين هيبريدي پاسخ دهد. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات