هاچبك برقي هيونداي RM20e با قدرت ۸۰۰ اسب بخار معرفي شد

يك‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
هيونداي در تلاش است تا يك مدل الكتريكي كاملا جديد را به سبد محصولات تجاري خود اضافه كند. اين خودروساز كره‌اي به‌تازگي از نمونه پيش‌توليد با نام RM20e رونمايي كرده است كه ۸۰۰ اسب‌بخار قدرت دارد.
تبليغات

تلاش و سرمايه‌گذاري گسترده هيونداي در صنعت خودروهاي برقي، هر روز با ابعادي تازه ادامه پيدا مي‌كند. درحالي‌كه بسياري از خودروسازان دنيا، تمركز ويژه‌اي بر كراس‌اورهاي الكتريكي و خانوادگي دارند؛ هيونداي طي ماه‌هاي آينده يك يا چند هاچبك پرسرعت الكتريكي رونمايي خواهد كرد. 

پيش‌تر، مدل مسابقه‌اي و مخصوص پيست هيونداي برپايه ولوستر N و كد مدل eTCR معرفي شده بود. نمونه جديد با نام RM20e هم ظاهرا، نسخه‌اي تقويت شده از ولوستر است با اين تفاوت كه توانايي‌هاي متخصص بالاتري ارائه دارد. حروف RM مخفف Racing Midship به‌معني مسابقه‌اي متعادل يا خودرو مسابقه‌اي قابل تنظيم براي جاده‌هاي شهري است و كد ۲۰، اشاره به بيست‌امين پروژه هيونداي از سري RM دارد كه سال ۲۰۱۲ آغاز شد. طبيعتا حرف e هم پيشرانه تمام برقي RM20e را نشان مي‌دهد.

مرجع متخصصين ايران Hyundai RM20e هاچبك برقي هيونداي
مرجع متخصصين ايران Hyundai RM20e هاچبك برقي هيونداي
مرجع متخصصين ايران Hyundai RM20e هاچبك برقي هيونداي
مرجع متخصصين ايران Hyundai RM20e هاچبك برقي هيونداي

نمونه پيش‌توليد RM20e داراي ۸۱۰ اسب‌بخار قدرت و ۹۶۰ نيوتن‌متر گشتاور است. اين خودرو بنابر ادعاي شركت سازنده، در زماني كمتر از ۳ ثانيه به سرعت ۱۰۰ كيلومتربرساعت مي‌رسد و مي‌تواند سرعت‌گيري صفر تا ۲۰۰ كيلومتربرساعت را در زمان ۹/۸۸ ثانيه ممكن كند. نهايت سرعت RM20e به ۲۵۰ كيلومتربرساعت محدود شده است كه براي يك هاچبك الكتريكي، فراتر از انتظار خواهد بود. هيونداي در بيانيه مرتبط با اين خودرو، هدف از توليد RM20e را ارائه محصولي پرقدرت با توانايي عالي در تعادل، مانور و ترمزگيري عنوان كرده است كه راحتي، سكوت و كارايي يك مدل جاده‌اي براي استفاده روزانه را نيز پوشش مي‌دهد.

هيونداي RM20e، بستري براي آزمايش جديدترين فناوري‌هاي شركت سازنده در زمينه خودروهاي اسپرت و الكتريكي است. بزرگ‌ترين خودروساز كره، قرارداد همكاري با ابرخودروساز برقي جمهوري چك، شركت ريمك دارد و از دانش آن در ساخت سري خودروهاي RM استفاده خواهد كرد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات