كارلوس گون براي احياي اقتصاد لبنان برنامه ارائه كرد

شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مديرعامل سابق نيسان كه پس از اتهام مالي در ژاپن از محاكمه فرار كرده بود، برنامه‌ي يادگيريي تجاري را براي كمك به احياي اقتصادي لبنان به‌كمك يكي از دانشگاه‌هاي اين كشور راه‌اندازي كرده است.
تبليغات

كارلوس گون، مديرعامل سابق نيسان كه از محاكمه در ژاپن فرار كرد، در حال راه‌اندازي برنامه‌اي براي يادگيري تجارت براي كمك به احياي اقتصاد كشور بحران‌زده لبنان است. مديرعامل فرانسوي و لبناني كه سابقه‌اي درخشان در صنعت خودروسازي جهان دارد، روز سه‌شنبه از برنامه‌ريزي براي هدايت رهبران تجاري و ارائه‌ي يادگيري‌هاي متخصص و ايجاد مشاغل تازه به‌عنوان بخشي از همكاري جديد با دانشگاه خصوصي روح‌القدس كسليك (USEK) در شمال بيروت خبر داد. 

مرجع متخصصين ايران كارلوس گون مديرعامل سابق نيسان / nissan

اعلام اين خبر كمتر از دو ماه پس از انفجار مهيبي اتفاق مي‌افتد كه پايتخت لبنان را لرزاند و اشكالات اقتصادي اين كشور را تشديد كرد كه به‌دليل دهه‌ها فساد و سوء‌مديريت سياسي مختل شده بود. گون پس از فرار از توكيو در دسامبر ۲۰۱۹ راهي بيروت شد و با اتهامات مالي زيادي رو‌به‌رو بود. وي گفت كه اين طرح با انگيزه‌ي سياسي نبوده؛ بلكه هدف آن حمايت از لبنان در اين دوره‌ي دشوار است.

گون در كنفرانسي خبري با اعلام اين برنامه گفت:

اين برنامه درباره‌ي ايجاد شغل و اشتغال و كارآفرينان است تا جامعه بتواند نقش خود را در بازسازي كشور ايفا كند.

گون تا زمان دستگيري در نوامبر ۲۰۱۸، به‌دليل احياي خودروساز ژاپني نيسان به‌طور گسترده‌اي تحسين مي‌شد. گون كه تاجري متولد برزيل و بزرگ‌شده‌ي بيروت است، از چهره‌هاي برجسته صنعت خودروسازي جهان به‌شمار مي‌رود و سمَت‌هاي اصلي رهبري را در رنو و ميتسوبيشي موتورز و ميشلن آمريكاي‌شمالي بر عهده داشت.

كارلوس گون بلافاصله پس از بازگشت به لبنان در اواخر سال گذشته، به دانشگاه روح‌القدس كسليك پيوست. بسياري از متخصص كارشناسان اين مشاركت را حركتي رو به جلو قلمداد مي‌كنند. اين طرح به شركت‌هاي لبناني در زمينه‌هاي يادگيريي كمك مي‌كند و به افراد براي «ارزشمندكردن خود» يادگيري خواهد داد.

گون سرپرستي اين طرح را برعهده دارد و با برخي از مديران اجرايي بين‌المللي همكاري خواهد كرد. ازجمله افرادي كه موافقت كرده‌اند در اين برنامه همكاري كنند، مي‌توان به تيري بولور، مديرعامل جگوار لندرور و كن كورتيس، نايب‌رئيس سابق بانك گلدمن ساكس، اشاره كرد.

گون گفت:

تجربه الگوي من است؛ آنچه فكر مي‌كنم نيازهاي اساسي مدير ارشد را در فضايي كاملا رقابتي تأمين خواهد كرد.

اولين دوره‌هاي يادگيريي قرار است از ماه مارس آغاز شود و براي ۱۵ تا ۲۰ نفر از مديران ارشد در لبنان و خاورميانه دردسترس خواهد بود. برنامه‌ي دوم بر ارائه‌ي يادگيري‌هاي متخصص در زمينه‌هايي مانند طراحي به‌كمك رايانه و هوش مصنوعي متمركز است و برنامه‌ي سوم به‌عنوان فضايي براي پرورش شركت‌هاي نوپا (استارتاپ‌ها) با تأكيد ويژه بر تأثير محيطي عمل مي‌كند.

گون گفت:

اگر اعتماد را بازگرداني، پول مي‌آيد. شما مي‌توانيد برنامه‌اي عالي براي لبنان داشته باشيد؛ اما اگر آن را اجرا نكنيد، حتي در نقطه‌ي شروع هم نيستيد.
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات