فولكس واگن گلف GTI كلاب اسپرت معرفي شد
با ادامه رشد بازار هاچبك، تنها مسئلهي زمان بود كه فولكسواگن نسخه قدرتمندتري از Mk8 گلف GTI به بازار عرضه كند. در همين راستا اين خودروساز از ۲۰۲۱ فولكسواگن گلف GTI كلاباسپرت (Clubsport) مدل ۲۰۲۱ رونمايي كرد.
مانند GTI استاندارد، GTI كلاباسپرت هم از پيشرانه چهار سيلندر ۲ ليتري توربوشارژ بهره ميبرد. اين پيشرانه در مدل استاندارد ۲۴۲ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نيوتنمتر گشتاور توليد ميكند كه با رقبايي مانند هيونداي i30 N فاصله بسيار كمي دارد. بااينحال پيشرانه GTI كلاباسپرت ۲۹۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نيوتنمتر گشتاور تحويل ميدهد تا آن را از نسخه معمولي گلف متمايز كند. اين دستاوردها با اينتركولر بزرگ، توربوشارژر جديد كنتيننتال و ريمپ كردن نرمافزار ECU به دست آمدهاند.
جعبهدنده هفت سرعته دو كلاچه با پيشرانه جفت شده است و چرخهاي جلوي خودرو را به حركت درميآورد. مهندسان فولكسواگن ميگويند اين هاچبك در كمتر از ۶ ثانيه به سرعت ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت دست مييابد و حداكثر سرعت آن به ۲۵۰ كيلومتر بر ساعت خواهد رسيد. جعبهدنده دو كلاچه در مقايسه با جعبهدنده مدل GTI معمولي، نسبت دنده كمتري دارد.
از سوي ديگر، فولكسواگن گلف GTI كلاباسپرت با ديفرانسيل جلوي مجهز به قفل الكترومكانيكي VAQ همراه است كه جايگزين سيستم الكترونيكي XDS استاندارد GTI ميشود. اين ديفرانسيل جديد بسته به حالت رانندگي قابل تنظيم است. از ديگر موارد بهروزشده ميتوان به افزايش زاويه كمبر در تعليق جلو، دستهبازوي كنترلي جديد در عقب، بستهاي جديد چرخها، ياتاقانهاي سفارشي دمپر و پيكربندي جديد فنرها اشاره كرد. سيستم كنترل پوياي شاسي (DCC) همچنين با پانزده تنظيمات بين حالت رانندگي Comfort و Sport، ارتقا يافته است. اين تنظيمات شامل يك حالت جديد براي رانندگي در پيست نوربرگرينگ نوردشلايف ميشود.
تكميلكننده اين مجموعه، ارتقا، ترمزهاي پيشرفته با كاليپرهاي دوپيستونه هستند. براي بهبود عملكرد ترمز و پايداري خودرو، سيستمهاي ABS و كنترل پايداري نيز براي افزايش آستانههاي لغزش تاير تنظيم شدهاند.
از مانديشه متخصصين بصري، در بيرون فولكسواگن گلف GTI كلاباسپرت مواردي مانند سپر جلوي متمايز با اسپليتر جديد، رينگهاي ۱۹ اينچي و اسپويلر دوتكه در عقب وجود دارد كه مورد آخري به كاهش ارتفاع خودرو كمك ميكند. اين هاچبك از طرح گرافيكي مشكي در ركابهاي جانبي بهره ميبرد؛ درحاليكه تغييرات داخلي به روكشهاي جديد صندليها محدود ميشود.
جزئيات مربوط ارزش و زمان دردسترس بودن اين خودرو هنوز اعلام نشده است. انتظار ميرود فولكسواگن تا پايان سال جاري ميلادي اين اطلاعات را بهصورت رسمي اعلام كند.
هم انديشي ها