پيشرفت چشمگير تسلا در فصل سوم 2020

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
تسلا گزارش مالي سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ را منتشر كرده است كه نشان مي‌دهد با وجود همه‌گيري ويروس كرونا، اين شركت سود ۳۳۱ ميليون دلاري كسب كرده است.
تبليغات

روز چهارشنبه، تسلا نتايج مالي خود را براي سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ منتشر كرد. اين شركت مي‌گويد سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ را با سود ۳۳۱ ميليون دلاري به پايان رسانده است كه پنجمين سه‌ماهه متوالي براي خودروساز آمريكايي به شمار مي‌رود. با وجود همه‌گيري ويروس كرونا، سود تسلا نسبت به سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ پيشرفت چشمگيري داشته است.

مرجع متخصصين ايران خودروي الكتريكي / electric car تسلا / tesla در حال شارژ شدن

تسلا سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ را با جريان نقدي رايگان مثبت ۳/۴ ميليارد دلار و ۱۴/۵ ميليارد دلار درآمد نقدي و معادل آن به پايان رساند. تسلا در كنفرانس ارائه صورت‌ مالي خود به سرمايه‌گذاران گفت سه‌ماهه سوم با رشد در خور توجهي در تحويل خودرو رو‌به‌رو شده است كه با كاهش متوسط ​​ارزش فروش خنثي مي‌شود؛ زيرا اين شركت تسلا مدل S و مدل X كمتري مي‌فروشد و در عوض تعداد بيشتري تسلا مدل ۳ و مدل Y به فروش مي‌رساند. اعتبارات نظارتي (درآمد حاصل از فروش اعتبار توليد خودروي الكتريكي به ساير خودروسازان) ۳۹۷ ميليون دلار از درآمد تسلا را به خود اختصاص داد و اين شركت مجبور شد ۲۸۰ ميليون دلار جبران خسارت سهام (جبران خسارت مبتني بر سهام يا جبران حقوق صاحبان سهام. روشي براي پرداخت به متخصصان و مديران يك شركت با سهام مالكيت در تجارت است) براي ايلان ماسك پس از رسيدن اين شركت به نقاط عطف پرداخت كند.

خودروساز برقي آمريكايي قبلا داده‌هاي مربوط به تحويل سه‌ماهه سوم خود را در اوايل ماه اكتبر منتشر كرده بود؛ اما بد نيست بدانيد كه اين شركت ۱۶,۹۹۲ دستگاه تسلا مدل اس و X توليد كرد و ۱۵,۷۲۵ مورد مشابه را به مشتريان تحويل داد. توليد خودروهاي الكتريكي تسلا مدل ۳ و Y به ۱۲۸,۰۴۴ دستگاه رسيد و تسلا در مجموع، ۱۲۴,۳۱۸ دستگاه از اين وسايل نقليه را در طول سه‌ماهه مد انديشه متخصصين به مشتريان تحويل داده است. به‌طور چشم‌گيري، ميزان كل تحويل‌ها ۵۴ درصد نسبت به فصل گذشته و ۴۴ درصد نسبت به سال قبل افزايش نشان مي‌دهد. در كل، تجارت خودروي الكتريكي اين شركت ۷/۶ ميليارد دلار درآمد كسب كرده است.

تسلا مي‌گويد اكنون ظرفيت توليد خودروهاي برقي مدل ۳ و Y را به ۵۰۰ هزار دستگاه در سال در كارخانه فريمونت كاليفرنيا افزايش داده است و انتظار مي‌رود تا پايان سال ۲۰۲۰ يا آغاز سال ۲۰۲۱ به ظرفيت كامل برسد. كارخانه شانگهاي چين ظرفيت توليد خود را به ۲۵۰ هزار دستگاه در سال افزايش داده است و اكنون با سه شيفت كار مي‌كند. اين شركت مي‌گويد مراحل ساخت كارخانه برلين آلمان در حال انجام است و ورود تجهيزات بايد از هفته‌هاي آينده آغاز شود و توليد آن از سال آينده آغاز خواهد شد.

كسب‌وكار ذخيره‌سازي باتري تسلا نيز در سال جاري سه‌ماهه سوم خوبي پشت سر گذاشت و با توليد ۷۵۹ مگاوات ساعت، ۸۱ درصد افزايش نسبت به سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰ ثبت كرد. تسلا مي‌گويد اين به دليل استراتژي جديد صفحه‌هاي خورشيدي ارزان‌ارزش است. در كل، دو بخش اصلي كسب‌وكارهاي تسلا ۵۷۹ ميليون دلار درآمد در اين سه‌ماهه كسب كرده‌اند.

هدف بعدي تسلا چيست؟

تسلا مي‌گويد ‌اكنون ظرفيت ساخت و تحويل نيم ميليون خودروي الكتريكي را در سال ۲۰۲۰ دارد و اين هدف را همچنان در ماه‌هاي باقيمانده دنبال مي‌كند. اين امر مستلزم ساخت ۱۷۰,۰۲۰ دستگاه خودروي برقي و تحويل ۱۸۱,۰۲۰ وسيله نقليه طي سه‌ماهه پاياني سال است؛ اين شركت با توليد بيشتر مدل Y و افزايش توليد كارخانه چين، به اين هدف مهم دست خواهد يافت.

مرجع متخصصين ايران تسلا / tesla با رنگ سفيد در زمينه مشكي

تسلا مي‌گويد براي تأمين اعتبار توسعه رودستر و سايبرتراك آينده، نقدينگي كافي دارد و همچنان به «سرمايه‌گذاري در خور توجه در نقشه راه محصول» خود ادامه خواهد داد. درنتيجه هزينه‌هاي تحقيق و توسعه كمي رشد كرده و به بالاترين ميزان خود در چند فصل گذشته رسيده و ‌اكنون ۳۶۶ ميليون دلار است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات