جريمه خودرو براي سرنشينان بدون ماسك، تصويب شد

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
فقط راننده خودرو تك‌سرنشين، مجاز به تردد بدون ماسك است. در خودروهاي حامل دو سرنشين و بيشتر، عدم استفاده راننده از ماسك، ۱۰۰ هزار تومان و هر كدام از ديگر سرنشينان، ۲۰ هزار تومان جريمه مي‌شوند.
تبليغات

سردار حسين رحيمي در حاشيه همايش ايمني، امنيت، سلامت در جمع خبرنگاران اظهار كرد:

حدود ۱۰ روز از اجراي طرح مقابله پليس با افرادي كه از ماسك استفاده نمي‌كنند گذشته در ابتدا ما فقط تذكر داده‌ايم و ارشاد كرده‌ايم اما از دو، سه روز گذشته با رانندگان، سرنشينان خودرو، مسافران مترو و اصنافي كه در آن‌ها ماسك زدن رعايت نمي‌شود برخورد كرده‌ايم. اعمال جريمه عدم استفاده از ماسك براي تمامي خودروها انجام مي‌شود و فرقي نمي‌كند خودرو شخصي باشد يا جزو ناوگان حمل‌و‌نقل عمومي. در خودرو رانندگاني كه ماسك نزنند ۱۰۰ هزار تومان جريمه مي‌شوند. به ازاي هر سرنشين كه از ماسك استفاده نكرده باشد راننده ۲۰ هزار تومان جريمه مي‌شود. البته در هر خودرويي كه بيش از يك سرنشين داشته باشد بايد ماسك زدن رعايت شود و اگر خودرويي تك سرنشين باشد و راننده آن ماسك نداشته باشد ايرادي ندارد اما توصيه مي‌شود براي حفظ سلامتي حتي وقتي در خودرو تنها هستيد هم ماسك بزنيد.

به‌دنبال تعطيلي پايتخت نيستيم

سردار حسين رحيمي، رئيس پليس تهران با اشاره به اينكه به هيچ عنوان به‌دنبال تعطيلي شهر نيستيم گفت:

از اصناف مي‌خواهيم در مقابل ورودي پاساژها و مال‌ها افرادي را مستقر كنند تا از ورود آنهايي كه از ماسك استفاده نكرده‌اند جلوگيري كنند.واحدهاي صنفي براي بار نخست تذكر مي‌گيرند و براي بار دوم يك ميليون تومان جريمه مي‌شوند و براي سومين بار آن واحد صنفي پلمب خواهد شد.ما از وزارت بهداشت خواسته‌ايم باتوجه‌به پايش بيماران به ما اعلام كند ويروس كرونا در كدام بخش‌ها بيشتر شيوع دارد و در آنجا آلودگي ايجاد كرده تا بتوانيم تمركز خود را در آن نقطه بيشتر كنيم.
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات