سوپراسپرت كلكسيوني آرس S1 اسپايدر معرفي شد

پنج‌شنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
محصول جديد آرس ديزاين، مجهز به پيشرانه تنفس طبيعي شورولت است و سرعت‌گيري صفر تا ۱۰۰ كيلومتربرساعت ۲/۷ ثانيه دارد.
تبليغات

استوديو طراحي آرس ديزاين، در مودنا ايتاليا واقع است و دفتر مديريتي در شهر دوبي كشور امارات متحده عربي دارد. اين مجموعه، از سال ۲۰۱۴ طراحي و ساخت بدنه براي انواع موتورسيكلت و خودروهاي اسپرت انجام مي‌دهد. دني باهار، موسس و بنيان‌گذار آرس ديزاين، مليت سوئيسي دارد. او ۴۹ سال پيش در استانبول تركيه متولد شد؛ اما تحصيلات ابتدايي را در مرز سوئيس و ايتاليا به اتمام رساند. مهم‌ترين سوابق كاري دني باهار، مديريت تجاري و بازرگاني براي شركت‌هاي مشهوري مثل ردبول و فراري است كه در نهايت به مدير عاملي لوتوس در سال ۲۰۱۱ ختم شد.

مرجع متخصصين ايران Ares S Project سوپراسپرت آرس ديزاين
مرجع متخصصين ايران Ares S Project سوپراسپرت آرس ديزاين
مرجع متخصصين ايران Ares S Project سوپراسپرت آرس ديزاين
مرجع متخصصين ايران Ares S Project سوپراسپرت آرس ديزاين

حدود دوماه پيش، اولين محصول تجاري آرس ديزاين در كلاس خودروهاي سوپراسپرت‌ كلكسيوني معرفي شد. اين مدل، پروژه S نام داشت و بسياري از تجهيزات متخصص، مثل شاسي، جعبه‌دنده و پيشرانه را از شورولت كوروت گرفته بود. حالا باگذشت مدتي نسبتا كوتاه، دومين خودرو آرس ديزاين با نام پروژه S1 اسپايدر نيز توليد شده كه درواقع، مدل بدون سقف پروژه S، همراه امكانات لوكس است.

حذف سقف و كاهش ارتفاع شيشه جلو، سبكي قديمي در خودروهاي اسپرت اروپايي محسوب مي‌شود؛ اما به‌تازگي توسط طراحان مدل‌هاي كلكسيوني مدرن مثل فراري مونزا و مكلارن الوا مورد توجه قرار گرفته است. چنين تركيبي، اصطلاحا باركتا (Barchetta) ناميده مي‌شود كه به محصولي از فراري در سال ۱۹۴۸ اشاره دارد. با اين سبك طراحي، محصول جديد آرس ديزاين نيز جذابيت ويژه‌اي براي كلكسيونرها، خواهد داشت.

مرجع متخصصين ايران Ares S1 Project Spyder آرس ديزاين اسپايدر
مرجع متخصصين ايران Ares S1 Project Spyder آرس ديزاين اسپايدر
مرجع متخصصين ايران Ares S1 Project Spyder آرس ديزاين اسپايدر
مرجع متخصصين ايران Ares S1 Project Spyder آرس ديزاين اسپايدر
مرجع متخصصين ايران Ares S1 Project Spyder آرس ديزاين اسپايدر
مرجع متخصصين ايران Ares S1 Project Spyder آرس ديزاين اسپايدر
مرجع متخصصين ايران Ares S1 Project Spyder آرس ديزاين اسپايدر
مرجع متخصصين ايران Ares S1 Project Spyder آرس ديزاين اسپايدر
مرجع متخصصين ايران Ares S1 Project Spyder آرس ديزاين اسپايدر

در نماي رو‌به‌رو، دو شيشه مجزا روبروي سرنشينان ديده مي‌شود كه هدايت‌كننده به سمت بالا هستند. همچنين، دو مجراي كوچك در پشت سر و بالاترين بخش بدنه نصب شده‌اند تا راحتي سرنشينان هنگام رانندگي پرسرعت، بهبود پيدا كند. اين خودرو در نماي پشت، تفاوت خاصي با مدل مسقف ندارد؛ اما خروجي‌‌هاي اگزوز و رينگ‌هاي قهوه‌اي رنگ، هماهنگ با پوشش كابين و متفاوت از نمونه سقف فلزي خواهند بود.

در فضاي داخلي، ادوات دست‌ساز آلومينيوم و چرم بسيار مرغوب ناپا وجود دارد. فضاي سرنشيان، مجزا است و نمايشگر مستقل روبروي هر نفر ديده مي‌شود. طراحان آرس ديزاين، به‌خوبي توانسته‌اند تركيبي مدرن با جزئيات سنتي ايجاد كنند كه مناسب مدل‌هاي كلكسيوني و توليد محدود است. فرمان شبيه به چهارگوش، پدال‌هاي تعويض دنده و نمايشگر ديجيتال پشت فرمان اين خودرو نيز، عاريت‌گرفته از شورولت كوروت C۸ به‌انديشه متخصصين مي‌رسد.

مشابه مدل اصلي پروژه S، نسخه اسپايدر هم مجهز به پيشرانه تقويت‌شده شورولت است. اين موتور ۶/۲ ليتري V8، قدرت ۷۰۵ اسب‌بخار با گشتاور بسيار خوب ۹۶۹ نيوتن‌متر توليد مي‌كند تا آرس اسپايدر در زمان ۲/۷ ثانيه به سرعت ۱۰۰ كيلومتربرساعت برسد. نهايت دور موتور پروژه S مي‌تواند به ۹ هزار دوربردقيقه برسد. پيشرانه ۶/۲ ليتري در اين خودرو و كوروت C8، فاقد توربوشارژر يا هر نوع سيستم پرخوران است؛ اما نمونه موجود در سوپراسپرت آرس، ۲۰۰ اسب‌بخار قوي‌تر خواهد بود و مي‌تواند دور موتور بالاتر به ميزان ۲۵۰۰ دوربردقيقه، داشته باشد.

ارزش نهايي مدل اسپايدر هنوز اعلام نشده است؛ اما مسلما گران‌تر از نسخه سقف فلزي با آستانه ارزش ۵۸۰ هزار دلار خواهد بود. از اين خودرو، تنها ۲۴ دستگاه توليد خواهد شد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات