تويوتا هايلوكس ويژه رالي داكار معرفي شد
تيم تويوتا گازو ريسينگ (Toyota Gazoo Racing) تركيب خود را براي شركت در مسابقات رالي داكار ۲۰۲۱ كه قرار است از ۳ ژانويه در عربستان آغاز شود، اعلام كرد. تيم ژاپني متشكل از چهار راننده خواهد بود كه هر كدام آخرين نسخه مسابقهاي تويوتا هايلوكس را كه در ابتداي سال ۲۰۱۸ معرفي شده است، هدايت ميكنند.
در نسخهي مسابقهاي تويوتا هايلوكس از پيشرانه ۵ ليتري خورجيني هشت سيلندر تنفس طبيعي، سيستم تعليق كاملا مستقل و پيكربندي چهارچرخ محرك استفاده شده است. براي سال ۲۰۲۱، خودروهاي مسابقهاي تويوتا داراي طراحي بيروني بهروزشدهاي هستند كه از نسخه توليدي تويوتا هايلوكس ۲۰۲۰ الهام ميگيرد و اصلاحات بيشتري در سيستم تعليق و پيشرانه براي رقابت بهتر و حتي قابل اطمينانتر شدن آنها ارائه ميشود.
تيم تويوتا گازو ريسينگ در فصل جاري بار ديگر با تركيب ناصر العطيه و متيو بائومل - كه قهرمان سال ۲۰۱۹ و جايگاه دوم سال ۲۰۲۰ رالي داكار بودند - به ميدان ميرود. ژينيل دي ويلير و الكس هارو اميدوار هستند كه پيروزي خود را در رالي مراكش سال ۲۰۱۹ تكرار كنند؛ پيش از اين، كه دي ويلير سه بار در رالي مراكش قهرمان شده است.
هنك ليتگان و برت كامينگز از آفريقاي جنوبي براي سال ۲۰۲۱ به اين تيم ميپيوندند. درحاليكه اين اولين رالي داكار ليتگان است، او اخيرا براي دومين بار متوالي عنوان قهرماني مسابقات كراس كانتري آفريقاي جنوبي را به دست آورد. درحاليكه كامينگز دو بار در رالي داكار در بخش موتورسيكلت مسابقه داده است. شمير وارياوا و دنيس مورفي سرنشينان چهارمين خودروي تيم تويوتا هستند؛ وارياوا قهرمانيهاي محلي آفريقاي جنوبي را در كارنامه حرفهاي خود دارد.
مسابقه رالي داكار ۲۰۲۱ فقط در عربستان سعودي برگزار ميشود و رانندگان در ۳ ژانويه از جده حركت خود را آغاز ميكنند. مسير مشابه مسابقه سال گذشته خواهد بود؛ اما برگزاركنندگان قول دادهاند براي رقابت بيشتر در مسابقه، بخشهاي جديدي به مسير اضافه كنند.
هم انديشي ها