آلفارومئو جوليا با پيشرانه برقي و ارزش ۵۰۰ هزار دلار معرفي شد
شركت Totem Automobili اولين نمونه از خودروي الكتريكي آلفا رومئو GTelectric را به اتمام رسانده است تا اين نسخه بازسازيشده از كوپه كلاسيك ايتاليايي بار ديگر راهي خيابانها شود. در ماه مارس، اخباري درباره خودروي برقي آينده Totem منتشر شد و اكنون، استارتاپ ايتاليايي مجموعهاي از تصاوير نهايي خودروي الكتريكي آلفا رومئو جوليا را همراه با جزئيات بيشتر منتشر كرده است كه به ما نگاه بهتري به اولين آلفا رومئو تمامبرقي جهان ميدهد.
هنگامي كه Totem براي اولين بار گزارشي درباره ساخت مجدد مدل آلفا رومئو GTelectric در وبسايت خود منتشر كرد، انتقادهاي بسياري به برخي جزئيات آن شد؛ مانند جوشكاري ضعيف و كيفيت پايين ساخت نمونه اوليه شاسي خودرو. در آن زمان تصاويري از نمونه اولين آلفا رومئو جوليا برقي در گالري وبسايت شركت به نمايش گذاشته شد؛ اما اكنون گالري در وبسايت سازنده وجود ندارد. بااينحال با كمي دقت در تصاوير نهايي خودرو، مشاهده ميكنيم كه پيشرفتهاي چشمگيري داشته است.
مسئولان Totem ميگويند در شاسي اين مدل تنها از ۱۰ درصد وسيله نقليه اصلي استفاده ميشود و از پلتفرم كاملا آلومينيومي طراحيشده براي GTelectric بهره ميبرد. اين ساختار با افزودن قفس غلتگير يكپارچه براي مقابله بهتر با قدرت موتور الكتريكي، تقويت شده است.
پيشرانه چهار سيلندر حذف شده و يك موتور الكتريكي با قدرت ۵۱۸ اسب بخار به همراه بسته باتري ۵۰/۴ كيلووات ساعت مايع خنك جايگزين آن شده است. پيشرانه در بخش مياني عقب خودروي الكتريكي نصب ميشود و فضاي زير كاپوت آن توسط اجزاي مختلف خودرو پر شده است. ظرفيت پيمايش آلفا رومئو جوليا برقي به حدود ۵۱۴ كيلومتر (۳۲۰ مايل) ميرسد.
شركت Totem Automobili شكل كلاسيك آلفا رومئو جوليا GT را نگه داشت و آن را به روشي كاملا قانعكننده مدرن كرد. بدنه جديد به خوبي طراحي و از فيبر كربن ساخته شده است. همانطور كه ميبينيد، جلوپنجره جديدي وجود دارد؛ درحاليكه اين شركت همچنين از چراغهاي جلو چهارگانه مدرن و چراغهاي عقب LED مدور براي بهروزرساني بصري خودرو بهره ميبرد.
فضاي داخل كابين، ساده اما زيبا به انديشه متخصصين ميرسد. يك جفت صندلي كربني پوشيدهشده با چرم، ظاهر كابين را ميآرايد؛ درحاليكه داشبورد جديد با خطوط ساده و لوازم جانبي زيبا وفاداري مدل برقي را به نسخه اصلي ثابت ميكند. از جمله اين ابزارها ميتوان به دو صفحهنمايش مدور كوچك اشاره كرد و حتي ترمز دستي و اهرم تعويض دنده قديمي نيز وجود دارد. اين شركت همچنين ادعا ميكند موقعيت رانندگي را كه در خودروهاي قديمي ايتاليايي به زشت و ناجور بودن شهرت دارد، برطرف كرده است.
مسئولان شركت Totem ميگويند خودروي آنها تجربه رانندگي كاملا سفارشي به مشتريان ارائه ميدهد؛ زيرا مالكان به آپشنهايي از جمله تنظيم محدوده قدرت، گشتاور پيشرانه و صداي پيشرانه همراه با برخي امكانات ديگر دسترسي خواهند داشت.
پيشبيني ميشود تحويل اولين نسخههاي آلفا رومئو GTelectric توسط Totem در تابستان سال ۲۰۲۲ آغاز شود و اين شركت قصد دارد فقط ۲۰ دستگاه از آن بسازد. ارزش اين خودروي برقي از ۴۳۰ هزار يورو (بيش از ۵۰۰ هزار دلار طبق نرخ ارز فعلي) آغاز ميشود.
هم انديشي ها