همكاري اپل و هيونداي به عرضه Apple Car در سال ۲۰۲۴ منجر خواهد شد

دوشنبه ۲۲ دي ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گفته مي‌شود اپل با همكاري هيونداي مي‌تواند اولين وسيله‌ي نقليه‌ي خودران خود را كه از آن با نام Apple Car ياد مي‌شود، تا سال ۲۰۲۴ در خاك ايالات متحده آمريكا توليد كند.
تبليغات

هفته‌ي گذشته، گزارشي مبني بر احتمال همكاري اپل و هيونداي به‌منظور توليد Apple Car منتشر شد كه بعد از ساعاتي، هيونداي آن را با بيانيه‌اي به خبرگزاري بلومبرگ به‌صورت رسمي تأييد كرد و اظهار داشت كه گفت‌وگو در مراحل ابتدايي قرار دارد. شواهد نشان مي‌دهد كه مفاد توافق‌نامه به غول خودروساز كره‌اي اين امكان را مي‌دهد كه توليد وسيله‌ي نقليه و باتري مورد نياز خودروي اپل را برعهده بگيرد. به گزارش اپل‌اينسايدر و با استناد به متن به‌دست‌آمده از خبرگزاري رويترز، توافق احتمالي يادشده مي‌تواند توليد Apple Car را تسريع و برخي از توليدات را به خاك ايالت متحده آمريكا منتقل كند.

بر اساس گزارش جديد، منابع نزديك به زنجيره‌ي تأمين مستقر در كره جنوبي، ادعا مي‌كنند نقشه‌ي راه اپل براي توليد انبوه اتومبيل خودران مي‌تواند در اوايل سال ۲۰۲۴ آغاز شود و بخشي از فرايند توليد در كارخانه‌هاي واقع در خاك آمريكا انجام خواهد شد؛ درحالي‌كه بر اساس گزارش‌هاي قبلي، اپل به دليل استاندارهاي كيفي سخت‌گيرانه و اشكالات و قوانين حاكم بر صنعت، ممكن است توليد نهايي را تا بعد از سال ۲۰۲۵ به تأخير بيندازد.

به ادعاي گزارش يادشده، توافق‌نامه‌ي احتمالي شامل مونتاژ اتومبيل در كارخانه‌اي مستقر در ايالت جورجيا متعلق به شركت كيا موتورز (زيرمجموعه‌ي هيونداي) يا ساخت كارخانه جديد در اين كشور است. اعتقاد بر اين است كه اين چشم‌انداز شامل توليد ۱۰۰ هزار دستگاه وسيله‌ي نقليه در سال ۲۰۲۴ خواهد بود و هيونداي موظف است ظرفيت توليد سالانه را به ۴۰۰ هزار دستگاه افزايش بدهد. گفته مي‌شود اپل و هيونداي براي تكميل فرايند توليد و گرفتن بازخورد، قصد دارند نسخه بتاي اين خودرو را در سال ۲۰۲۲ عرضه كنند.

گزارش اپل‌اينسايدر درست پس از آن منتشر شد كه هيونداي در بيانيه‌اي تأييد كرد مذاكره‌ي اوليه با اهالي كوپرتينو را آغاز كرده است؛ خبر مهمي كه منجر به افزايش بيش از ۲۰ درصدي سهام اين شركت در معاملات هفته‌ي گذشته شد. عرضه‌ي خودروي اپل در سال ۲۰۲۴ كمي زودتر از برخي از تحليل‌ها و پيش‌بيني مينگ-چي كو است. در ۷ ژانويه ۲۰۲۱ (۱۸ دي ۱۳۹۹)، گزارش ديگري ادعا مي‌كرد كه توليد و عرضه‌ي Apple Car در حدود ۵ تا ۷ سال به ‌طول خواهد انجاميد.

اظهارانديشه متخصصين برخي از تحليل‌گران و خبرگزاري‌هاي معتبر نيز منتشرشده است كه مي‌تواند ديد خوبي از محصول آينده‌ي اپل ارائه كند. به‌طور كلي، انديشه متخصصين تحليل‌گران درباره‌ي ورود اپل به صنعت خودرو مثبت است و گفته مي‌شود خودروي اپل مي‌تواند به‌طور قابل توجهي صنعت خودرو را به پيشرفت سوق دهد. بخشي از اين مهم به دليل پتانسيل بالا براي ادغام سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات عنوان مي‌شود. حتي گمان مي‌رود كه اپل در آينده تهديدي براي تسلا باشد.

پروژه‌ي تيتان تاكنون با فراز و نشيب زيادي روبه‌رو بوده و به‌صورت نامشخص، فرايند كاري آن از سيستم‌هاي خودران خودرو تا طراحي اتومبيل متغير بوده است؛ اما تصور مي‌شود عمده تلاش اپل بر ساخت خودروي الكتريكي خودران معطوف شده باشد؛ اين امر منجر به ثبت اختراعات متعدد در زمينه‌ي طراحي اتومبيل و ساير فناوري‌هاي مرتبط با آن شده است. علاوه بر اين، استخدام متخصص كارشناسان و خريد استارتاپ‌هاي اين حوزه براي تسريع در تحقيقات و گزارش‌هاي اخير مُهر تأييد ديگري از مصمم بودن اپل در اين صنعت محسوب مي‌شود. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات