فروش ساليانه لكسوس براي اولين بار از مرسدس بنز پيشي گرفت

سه‌شنبه ۲۳ دي ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
آمار فروش سالانه خودروسازان بزرگ در بازار آمريكا در سال ۲۰۲۰ با كاهش روبه‌رو شد و در اين ميان شركت لكسوس توانست براي اولين ‌بار در آمار فروش سالانه از مرسدس بنز پيشي بگيرد.
تبليغات

با گذشت اولين هفته از سال ۲۰۲۱ تقريبا آمار فروش سه‌ماهه چهارم و سالانه تمام خودروسازان بزرگ جهاني منتشر شد. قبلا به مطالعه ۲۰ خودروي پرفروش در بازار آمريكا پرداخته‌ايم و نيازي به گفتن مطلب جديدي درباره‌ي رقابت فروش فورد موستانگ، دوج چلنجر و شورولت كامارو و برترين وانت‌ها نيست. در اين مطلب نگاهي به جنبه‌هاي تجملي در صنعت خودرو، با تمركز بر برندهاي لوكس مي‌اندازيم.

بار ديگر، بي‌ام‌و با فروش ۲۷۸,۷۳۲ دستگاه در سال به‌عنوان محبوب‌ترين خودروساز لوكس در آمريكا دست يافت. به گزارش موتوروان، بي‌ام‌و با فروش ۵۹,۹۴۱ دستگاه خودروي X3 توانست به پيشتازي خود ادامه دهد؛ اما اين خودروساز آلماني سال ۲۰۲۰ را با ۱۷٫۵ درصد افت فروش به پايان رساند. رقيب آلماني آن يعني مرسدس بنز نيز با افت ۱۳ درصدي مواجه شد؛ اما فروش در مجموع ۲۷۴,۹۱۶ دستگاه خودرو براي شكست دادن بي‌ام‌و كافي نبود. خودروهاي شاسي‌بلند توانستند مرسدس بنز را در رقابت تا حدودي بالا بكشند و مرسدس بنز كلاس GLC با فروش ۵۲,۶۲۶ دستگاه نقش ويژه‌اي در دستيابي به اين افتخار ايفا كرد. كل فروش مرسدس شامل ون اسپرينتر نيست كه اغلب به‌عنوان وسيله نقليه تجاري كاري فروخته مي‌شود.

بااين‌حال، مرسدس بنز بعد از بي‌ام‌و در جايگاه دوم نبود. اين افتخار در واقع نصيب لكسوس مي‌شود كه با فروش ۲۷۵,۰۴۱ دستگاه خودرو به‌سختي از مرسدس عبور كرد. اين اختلاف فقط ۱۲۵ دستگاه است و لكسوس نيز با درصد نسبتا خوبي، سال بهتري نسبت به هر دو شركت آلماني داشت و افت ۷٫۷ درصدي در فروش تجربه كرد. عنوان عامل اصلي موفقيت اين خودروساز ژاپني به لكسوس RX تعلق مي‌گيرد كه توانست ۱۰۱,۰۵۹ دستگاه فروش سالانه را رقم بزند كه تقريبا به اندازه فروش مدل‌هاي پرفروش مرسدس و بي‌ام‌و است.

مرجع متخصصين ايران شاسي بلند جي ام سي / GMC SUV

برندهاي ديگر نيز سال ۲۰۲۰ را تقريبا به همين منوال گذراندند؛ كل فروش در اين سال به‌شدت افت كرد، به‌طوري‌كه آئودي با ۱۸۶,۶۲۰ دستگاه فروش در رده چهارم و كاديلاك با ۱۲۹,۴۹۵ دستگاه فروش رتبه پنجم را به خود اختصاص داد. ولوو ۱۱۰,۱۲۹ دستگاه فروش داشت و پس از آن لينكلن با ۱۰۵,۴۱۰، اينفينيتي با ۷۹,۵۰۲ دستگاه و پورشه با ۵۷,۹۲۴ دستگاه در رده‌هاي بعدي قرار گرفته‌اند. از بين همه شركت‌ها، ولوو تنها برند لوكس‌سازي بود كه سود سالانه مثبت را گزارش كرد و اين سود به‌طور خاص ۱٫۸ درصد بود. تسلا فروش خود را در ايالات متحده گزارش نكرده است و فهرست ما شامل توليدكنندگاني مانند رولزرويس يا لامبورگيني نمي‌شود.

خودروساز

فروش در سال ۲۰۲۰

درصد فروش سال به سال 

بي‌ام‌و 

۲۷۸,۷۳۲ دستگاه

۱۷٫۵- درصد

لكسوس

۲۷۵,۰۴۱ دستگاه

۷٫۷- درصد

مرسدس بنز

۲۷۴,۹۱۶ دستگاه

۱۳- درصد

آئودي

۱۸۶,۶۲۰ دستگاه

۱۷- درصد

كاديلاك

۱۲۹,۴۹۵ دستگاه

۱۷٫۱- درصد

ولوو

۱۱۰,۱۲۹ دستگاه

۱٫۸ درصد

لينكلن

۱۰۵,۴۱۰ دستگاه

۶٫۱- درصد

اينفينيتي

۷۹,۵۰۲ دستگاه

۳۲٫۵- درصد

پورشه

۵۷,۲۹۴ دستگاه

۷- درصد

افزايش ارزش خودرو در آمريكا

ميانگين ارزش خودروهاي جديد در ايالات متحده با افزايش‌هاي تازه براي اولين‌بار به بالاي ۴۰،۰۰۰ دلار رسيد. به گزارش Carscoops، با تغيير ذائقه‌ي خريداران از خودروهاي سواري به خريد خودروهاي شاسي‌‌بلند و وانت و ثبت ركورد عددي در اين زمينه، نه‌تنها ارزش خودروهاي جديد افزايش يافته بلكه متوسط ​​بازپرداخت نيز در سه‌ماهه چهارم به بالاترين حد خود رسيده است. ​​ميانگين مبلغ وام گرفته شده براي تأمين مالي خريد يك خودروي جديد نيز به بالاترين حد خود رسيد.

ميانگين ارزش خودرو جديد در ايالات متحده طي سه‌ماهه چهارم سال گذشته ۴۰,۱۷۹ دلار بود و در ماه دسامبر بيشتر شد و به ۴۰,۵۷۳ دلار افزايش يافت. با وجود اين افزايش ارزش و با وجود بيماري همه‌گير، مصرف‌كنندگان همچنان مشتاق خريد وسايل نقليه جديد هستند.

افرادي كه در بازار خودروهاي جديد هستند، تا حدودي از ركود ناشي از همه‌گيري جدا هستند. تقريبا مثل اين است كه ما در كشور دو قشر مختلف داشته باشيم؛ افرادي كه خانه‌ها و خودروهاي جديد مي‌خرند، در مقايسه با ساير افرادي كه شايد در صنعت خدمات هستند و با اشكال دست‌وپنجه نرم مي‌كنند.

نشريه USA Today متذكر مي‌شود كه به‌طور متوسط، ​​خريداران وسايل نقليه جديد در اين كشور ۳۵,۳۷۳ دلار وام گرفته‌اند و در سه‌ماهه چهارم سال گذشته ۴۳۴۴ دلار پيش‌قسط پرداخت كرده‌اند كه اين عدد از سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ به ترتيب ۵٫۵ و ۹٫۴ درصد افزايش يافته است.

مرجع متخصصين ايران تويوتا راو4 / Toyota Rav4 در جاده

پيش‌بيني مي‌شود كه ارزش‌ها همچنان افزايش يابند. تحقيقات انجام‌شده توسط مؤسسه HIS Markit نشان مي‌دهد كه نيمي از تمام خودروهاي جديد فروخته‌شده در ايالات متحده طي سال گذشته، شاسي‌بلند بودند و ۲۰ درصد آن‌ها در كلاس وانت پيك‌آپ قرار داشتند. اين شركت تحقيقاتي معتقد است كه سهم شاسي‌بلندها در سال ۲۰۲۱ به ۵۲ درصد افزايش خواهد يافت.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات