شايعه: كيا توليد Apple Car را در خاك آمريكا بر عهده خواهد داشت

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گفته مي‌شود هيونداي قصد دارد مشاركت در فرايند توليد Apple Car را به كيا موتورز واگذار كند.
تبليغات

چندي پيش هيونداي در يك بيانيه‌ي رسمي اعلام كرد كه اپل در حال مذاكره با اين شركت براي برون‌سپاري توليد اتومبيل خودران موسوم به Apple Car است؛ بيانيه‌اي كه شايعات و حواشي اين محصول را بيش از هر زمان ديگري جديد كرد. در ابتداي هفته‌ي جاري، گزارشي منتشر شد كه طبق آن، هيونداي و اپل تا ماه مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹) به توافق خواهند رسيد و اولين مدل از وسيله‌ي نقليه‌ مذكور مي‌تواند در كارخانه‌ي كيا موتورز واقع در ايالت جورجيا توليد شود. MacRumors با توجه به اطلاعات به‌دست‌آمده از eDaily، گزارشي تدوين كرده است كه براساس آن، هيونداي قصد دارد پروژه يادشده را به كيا موتورز واگذار كند.

گفته مي‌شود غول كره‌اي صنعت خودرو به اين نتيجه رسيده است كه شركت زيرمجموعه‌اش يعني كيا موتورز مسئول توليد خودرو خودران اپل باشد و در صورت موافقت كيا، اتومبيل اپل در كارخانه‌هاي اين شركت در خاك آمريكا توليد خواهد شد. براساس اين گزارش، سه‌شنبه‌ي گذشته بين كيا و هيونداي در رابطه با توليد Apple Car مذاكره‌اي صورت گرفته است و پس از تأييد طرح، توافق شده اين پروژه براي تسهيل همكاري با اپل در كارخانه وست پوينت (West Point) كيا آغاز شود.

در گزارش مذكور آمده است كه شركت كره‌اي تصميم گرفته براي حفظ برند و نام تجاري‌اش، فرايند توليد را بر عهده نگيرد. گفته مي‌شود هيونداي قصد ندارد همانند شركاي تجاري كوپرتينويي‌ها از جمله فاكسكان و... به كارخانه‌ي مونتاژ اتومبيل اپل تبديل شود. شواهد حاكي از آن است كه هيونداي بسيار محتاطانه برخورد مي‌كند و هنوز تصميم قطعي و موضع نهايي خود را اتخاذ نكرده است. به ادعاي شايعات قبلي، اپل با توجه به هزينه‌ي بالاي فناوري‌هاي مرتبط با خودروي خودران و امكانات توليدي لازم، قصد دارد با يك خودروساز سرشناس براي توليد وسايل نقليه‌ي الكتريكي و توليد باتري همكاري كند.

پيش از اين، تحليل‌گران بانك گلدمن ساكس پيش‌بيني كرده بودند كه حضور در صنعت خودرو براي اپل به‌عنوان يك پلتفرم سخت‌افزاري همراهي‌كننده براي خدماتش منطقي خواهد بود؛ اما سودآوري پايين تجارت خودرو و هزينه‌هاي بالاي توليد، احتمالا به اين معني است كه سرمايه‌گذاران اين حوزه تأثير محدودكننده‌اي در كسب درآمد خواهند داشت و ظاهرا اين دلايل غول دنياي فناوري را به سوي جست‌وجو براي راه‌هاي جايگزين، از جمله اعتماد به توليدكنندگان ديگر براي ايجاد وسيله‌ي نقليه سوق خواهد داد.

با استناد به گزارش‌هاي قبلي، توافق‌ احتمالي اپل و هيونداي شامل مونتاژ اتومبيل در كارخانه‌اي مستقر در ايالت جورجيا متعلق به شركت كيا موتورز يا ساخت كارخانه جديد در اين كشور است. اعتقاد بر اين است كه اين چشم‌انداز شامل توليد ۱۰۰ هزار دستگاه وسيله‌ي نقليه در سال ۲۰۲۴ خواهد بود و هيونداي موظف است ظرفيت توليد سالانه را به ۴۰۰ هزار دستگاه افزايش بدهد. گفته مي‌شود اين دو شركت براي تكميل فرايند توليد و گرفتن بازخورد، قصد دارند نسخه‌ي بتاي اين خودرو را در سال ۲۰۲۲ عرضه كنند.

گزارش‌هاي eDaily در رابطه با محصولات اپل همواره با تناقض‌هايي همراه بوده است. بااين‌حال اين منبع شهرت خاصي در ارائه‌ي اطلاعات موثق از زنجيره‌ي تأمين خودرو در كره جنوبي دارد؛ اما پيشنهاد مي‌شود تا انتشار اخبار موثق و رسمي به گزارش يادشده به ديد شايعه نگاه كنيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات