تراكتور هيبريدي Steyr Konzept موفق به كسب جايزه طراحي شد

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
تراكتور هيبريدي مفهومي Steyr Konzept كه موفق به كسب جايزه طراحي خوب شده است، از پنج موتور الكتريكي داخل چرخ، پيشرانه ديزل و هواپيماي بدون سرنشين بهره مي‌برد.
تبليغات

تراكتور Steyr Konzept اولين ‌بار در اواخر سال ۲۰۱۹ به نمايش درآمد؛ اما اخيرا با دريافت جايزه طراحي خوب (Good Design Award) در سال ۲۰۲۰ شهرت بسيار زيادي كسب كرده است. 

مرجع متخصصين ايران نماي جلو تراكتور هيبريدي اشتاير كانسپت / Steyr Konzept Hybrid Tractor

به گزارش Carscoops، تراكتور Steyr Konzept بسيار جالب به انديشه متخصصين مي‌رسد؛ زيرا در اطراف سيستم محركه الكتريكي هيبريدي ماژولار ساخته شده كه شامل پيشرانه ديزل، يك ژنراتور و پنج (بله، پنج) موتور الكتريكي است و همگي آن‌ها به‌صورت جداگانه كنترل مي‌شوند.

چهار موتور الكتريكي مورد استفاده توسط Konzept در توپي چرخ‌ها قرار دارند و انرژي آن‌ها از يك باتري نصب‌شده در مركز تأمين مي‌شود. مسئولان شركت اشتاير مي‌گويند: «اين سيستم منجر به كارايي بسيار بالا در حركت متغير پيوسته الكتريكي مي‌شود و قطعات متحرك كمتري دارد. در ضمن سيستم انتقال قدرت مكانيكي و اجزاي هيدروليكي حذف شده‌اند تا با كاهش تلفات توان، جريان انرژي بهينه را ارائه دهد.»

مرجع متخصصين ايران تراكتور هيبريدي اشتاير كانسپت / Steyr Konzept Hybrid Tractor داخل نمايشگاه

سيستم هيبريدي پيچيده مي‌تواند هنگام حركت در سرازيري، انرژي را بازيابي و ذخيره كند و تراكتور به‌راحتي از طريق يك سوكت استاندارد شارژ شود. استفاده از موتورهاي الكتريكي در هر چهار چرخ به اين معني است كه وسيله نقليه مي‌تواند نيرو را دقيقاً به جاهايي كه لازم است ارسال كند كه براي مسيرهاي لغزنده مزرعه و مزارع چمن مناسب خواهد بود. اشتاير اين خودروي مفهومي را با يك حالت تمام‌الكتريكي خالص توليد كرده است.

تراكتور مفهومي Steyr Konzept به دليل تفكر خلاقانه و در عين حال متخصصدي كه در ساخت آن وجود داشت، جايزه طراحي خوب را دريافت كرد. اين جايزه فناوري‌هاي Konzept، از جمله پيشرانه هيبريدي ابتكاري آن را كه نه‌تنها كارآمد بلكه جمع‌وجور است، تصديق مي‌كند و به رسميت مي‌شناسد.

مرجع متخصصين ايران نماي سه چهارم تراكتور هيبريدي اشتاير كانسپت / Steyr Konzept Hybrid Tractor در نمايشگاه

از ديگر فناوري‌هاي جذاب Steyr Konzept مي‌توان به هواپيماي بدون سرنشين مجهز به حسگر برداشت محصول اشاره كرد كه در حين كار ميداني جلوتر از خودرو حركت مي‌كند و وظيفه‌ي انتقال لحظه‌اي داده‌ را به داخل كابين بر عهده دارد. علاوه بر اين، نمايشگر هدآپ و نمايشگر يكپارچه در پنجره سمت راست تراكتور هيبريدي مفهومي Steyr Konzept به چشم مي‌خورد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات