شركت هلندي فراري بردون هوميج شوتينگ بريك را بازطراحي كرد

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
شركت هلندي Niels van Roij Design يكي از نسخه‌هاي كلاسيك فراري 550 مارانلو را به مدل شوتينگ بريك با نام Breadvan Homage تبديل كرده است كه از مدل مسابقه‌اي فراري 250 GT الهام مي‌گيرد.
تبليغات

خودروساز هلندي نيلز ون روژ ديزاين (Niels van Roij Design) خود را در فصل مبهمي از تاريخ فراري درگير و يكي از نسخه‌هاي فراري 550 مارانلو را به شوتينگ بريك منحصربه‌فردي به نام بردون هوميج (Breadvan Homage) تبديل كرده است. به‌گزارش  اتوبلاگ، اين مدل به‌درخواست كلكسيونري متمول فقط در يك نسخه ساخته شده تا برداشتي مدرن از خودرو مسابقه‌اي Breadvan مبتني‌بر فراري 250 GT مدل سال ۱۹۶۲ ارائه دهد.

مرجع متخصصين ايران نماي جانبي فراري بردون هوميج / Ferrari Breadvan Homage قرمز رنگ در جاده

فراري از پذيرفتن درخواست مشتريان ثروتمند نيز بسيار خوشحال است؛ اما نمي‌خواست با نسخه اصلي Breadvan كاري داشته باشد؛ بنابراين، شايسته بود كه خودروساز سومي مأموريت يابد و اين طرح را در قرن بيست‌ويكم ايجاد كند. نيلز ون روژ، بنيان‌گذار اين شركت، توضيح داد كه مي‌خواست بدون كپي‌كردن از Breadvan، نسخه اصلي را توليد كند.

متخصصان اين شركت به‌ويژه با افزودن سپر جلويي با ظاهر جديد، دريچه‌هاي هوا و كاپوت برجسته گنبدي‌شكل‌، قسمت جلو خودرو را كاملا دوباره طراحي كردند؛ اما ژن‌هاي اصلي فراري 550 مارانلو در پيكر بردون هوميج كاملا از بين نمي‌روند. در عقب خودرو، داستان متفاوتي وجود دارد؛ جايي كه خط سقفي تقريبا صاف باقي مي‌ماند تا اينكه ناگهان با زاويه‌اي نزديك به ۹۰ درجه شكسته مي‌شود. مانند نسخه‌ اصلي Breadvan، بردون هوميج امروزي نيز چهار چراغ گرد جداگانه در عقب و چهار خروجي اگزوز دارد كه از بدنه خارج مي‌شوند و پنجره‌اي شيشه‌اي نيز براي عقب شوتينگ بريك وجود دارد.

مرجع متخصصين ايران نماي عقب فراري بردون هوميج / Ferrari Breadvan Homage قرمز رنگ در جاده

ون روژ به اتوبلاگ گفت:

اين پروژه كاملا پيچيده بود. به‌عنوان مثال، قراردادن جوهره زيبايي‌شناسي Breadvan در بالاي وسيله نقليه‌اي با مبناي بسيار متفاوت كار دشواري است. دشوارترين قسمت ماجرا درست‌كردن جزئيات طراحي خودرو دقيقا شبيه مدل اصلي بود. به‌عنوان مثال، شيشه‌ها درمقايسه‌با خودرو اصلي خطوط بسته‌شدن جعلي دارند. رعايت نسبت‌هاي اجزا و قطعات هنگام تغيير سقف نيز مسئله بزرگي به‌شمار مي‌رود.
مرجع متخصصين ايران نماي اصلي فراري بردون هوميج / Ferrari Breadvan Homage قرمز رنگ در جاده

در داخل كابين، صندلي‌هاي اسپرت فيبركربني با روكش‌هاي سفيد و كليدهاي ساخته‌شده با آلومينيوم ماشين‌كاري‌شده نصب شده است. روكش چرم مشكي و قطعات تزييني آلومينيومي دست‌ساز جلوه‌اي از روح مسابقه‌اي خودروهاي دهه ۱۹۶۰ را به كابين مي‌بخشند. بااين‌حال، هيچ‌يك از نشانه‌هاي يادشده در ظاهر طراحي خودرو بدون سيستم انتقال قدرت مناسب ارزشمند نيستند. خوشبختانه فراري 550 مارانلو يكي از آخرين خودروهايي بود كه فراري با جعبه‌دنده شش‌سرعته دستي به بازار عرضه كرد.

ون روژ به اتوبلاگ گفت كه تيم طراحي تغيير مكانيكي درخورتوجهي در شاسي اصلي و سيستم مولد قدرت خودرو ايجاد نكرده است؛ يعني قدرت از پيشرانه تنفس‌طبيعي ۵/۵ ليتري خورجيني هشت سيلندر تأمين مي‌شود كه ۴۷۸ اسب‌بخار قدرت و ۵۶۸ نيوتن‌متر گشتاور توليد مي‌كند. پيشرانه گازهاي خروجي را ازطريق سيستم اگزوز دست‌ساز به بيرون ارسال مي‌كند و چرخ‌هاي عقب را ازطريق جعبه‌دنده شش‌سرعته يادشده مي‌چرخاند. شركت Koni مجموعه منحصربه‌فردي از كمك‌فنرها را به‌طورخاص براي Breadvan طراحي كرده است؛ بنابراين، رانندگي با آن بايد خيلي نرم و روان باشد.

مرجع متخصصين ايران نماي كابين فراري بردون هوميج / Ferrari Breadvan Homage قرمز رنگ

نمي‌دانيم چه كسي Breadvan را سفارش داده است يا پس از تحويل به مشتري، چه اتفاقي براي آن مي‌افتد. ممكن است اين خودرو بقيه روزهاي خود را در گاراژي گرم نگه داشته و از ديد عموم خارج شود يا هر‌از‌گاهي در خارج رستوران‌هاي شيك ظاهر شود. همچنين، ممكن است نانوايي اين نسخه را سفارش داده باشد كه قصد دارد از آن براي تحويل نان استفاده كند؛ چه كسي مي‌داند؟!

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات