فناوري كنترل از راه دور به كمك خدمات اشتراك اسكوتر برقي مي‌آيد

پنج‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
شركت اسپين با همكاري استارتاپ Tortoise قصد دارد از فناوري كنترل از راه دور براي برطرف كردن اشكالات خدمات اشتراك اسكوتر برقي استفاده كند.
تبليغات

طبق گزارش The Verge، اسپين (Spin)، شاخه‌ي‌ توليد اسكوتر فورد، در حال آزمايش اسكوتري است كه مي‌تواند توسط يك اپراتور از راه دور كنترل شود. مدل T60 Segway، با اضافه شدن چرخ سوم در جلو، با نمونه‌هاي معمولي اسكوترهاي اسپين تفاوت دارد و به چند حسگر و ساير فناوري‌هاي استارتاپ Tortoise مجهز است. اين استارتاپ سعي دارد با آزمايش‌هاي مختلف، متوجه شود كنترل از راه دور چگونه مي‌تواند روي هدايت آسان‌تر اسكوتر برقي تأثير بگذارد.

با شروع بهار امسال، اسپين قصد دارد آزمايش ۲۵۰ اسكوتر كنترل از راه دور را در بويزي آيداهو آغاز كند. نرم‌افزار Tortoise كه از دوربين‌هاي داخلي و عقب اسكوتر استفاده مي‌كند، حركت دادن آن‌ را در مواقع مسدود بودن پياده‌رو و خيابان، براي اپراتورها امكان‌پذير مي‌كند. اين فناوري مي‌تواند به اسكوتر برقي اجازه بدهد تا مكاني كه متخصص حضور دارد، مسافتي را به‌طور خودكار طي كند.

بن بير، مدير ارشد بازرگاني اسپين، مي‌گويد:

در مورد پتانسيل اسكوتر برقي كنترل از راه دور سروصداي زيادي شده؛ اما در اصل اين مشاركت نقطه عطفي در برنامه‌هاي عملياتي براي آوردن آن‌ به خيابان‌هاي شهر است. علاوه بر اطمينان دادن به مصرف‌كنندگان و ايجاد نظم بيشتر در خيابان‌هاي شهر، اين امر مي‌تواند اقتصاد واحد را به شكل قابل توجهي بهبود ببخشد.

اشكالي كه اين محصول قصد حل كردن آن را دارد، مسئله‌اي است كه از بدو تأسيس صنعت اسكوتر آن را آزار مي‌دهد. در حال حاضر اسكوترها هر شب توسط تيم‌هاي پيمانكار مستقل براي شارژ و متعادل‌سازي جمع‌آوري مي‌شوند. اين شكارچيان اسكوتر براساس تعداد وسيله‌هايي كه مي‌توانند هر شب جمع كنند، دستمزد مي‌گيرند. اما اين مسئله گاهي باعث مشاجره و اشكال مي‌شود. در اين فرايند اسكوترها آسيب مي‌بينند و از طول عمر آن‌ها كاسته مي‌شود. كلاهبرداري و احتكار نيز بيداد مي‌كند. اين يك چالش بزرگ تداركاتي است كه مي‌تواند براي افرادي كه وظيفه‌ي جمع‌آوري اسكوترها را دارند خطرناك باشد.

مرجع متخصصين ايران spin

در همين حال، كساني كه مي‌خواهند از اسكوتر استفاده كنند، در پيدا كردن آن‌ به اشكال برمي‌خورند. اسكوترها مي‌توانند با اشغال كردن پياده‌روها، مانع عبور افراد استفاده‌كننده از صندلي چرخ‌دار و ساير عابران پياده‌اي كه از انديشه متخصصين حركتي اشكال دارند شوند. علاوه ‌بر اين اشكالات، عموما به ‌جاي اينكه اسكوترها به‌طور مساوي در سطح شهر پخش باشند، تنها در بعضي نقاط خاص ديده مي‌شوند. اين اشكالات باعث شده است كه بعضي شهرها نسبت به وضع اسكوترها و عدم توانايي مسئولان مربوطه براي توزيع درست آن‌ها در جوامع كم‌درآمد شكايت كنند.

استارتاپ Tortoise قبلا فناوري كمترل از راه دور  را در حومه آتلانتا آزمايش كرده است. اسكوترهايي كه متعلق به شركتي به نام Go X بودند، سه چرخ نداشتند. در عوض‌، آن‌ها از دو چرخ كوچك ديگر در وسط استفاده مي‌كردند كه مي‌توانستند مانند چرخ‌هاي كمكي بيرون بيايند تا به تعادل اسكوتر كمك كنند.

قرار است Segway T60 مدل پايدارتري باشد كه بتوان از آن در اين پروژه استفاده كرد. هنگامي كه اين مدل ساخته شد، آن را Roboscooter ناميدند كه با داشتن «شاسي سه چرخ معكوس» براي ارائه دهندگان خدمات اشتراك اسكوتر ساخته شده بود. اسپين خاطرنشان كرد:

T60 داراي سيستم تعليق پيشرفته، سه سيستم ترمز مستقل و علائم چرخش (در فرمان و نزديك چرخ عقب) است.

اما در نهايت، عملكرد اين اسكوتر برقي چگونه است؟ پس از اينكه سواري متخصص تمام شد، اپراتورهاd Tortoise كه در فاصله بيش از هزار مايلي مكزيكوسيتي واقع شده‌‌اند، اگر اسكوترها در جايي قرار داده شده باشند كه سفر براي نفر بعدي سخت شود يا پياده‌رو و خيابان مسدود شده باشد، وسيله را جابه‌جا مي‌كنند. با اين كار ديگر نيازي به استفاده از نيروي انساني براي جابه‌جايي اسكوترهاي برقي در سطح شهر نيست و همه‌چيز به‌صورت هوشمند و با كمك كنترل از راه دور

اسپين مي‌گويد در اواخر سال جاري قابليتي  به اپليكيشن خود اضافه مي‌كند كه متخصصان مي‌توانند به وسيله‌ي آن اسكوتر برقي سفارش بدهند تا در زمان مورد انديشه متخصصين در محل حضور داشته باشد.

انديشه متخصصين شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درباره‌ي اسكوترهاي برقي حاصل همكاري اسپين و Tortoise چيست؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات